Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 225/75R16. Zobacz gdzie kupić opony Agilis CrossClimate o indeksach 118/116 R C w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Agilis CrossClimate w rozmiarze 225/75 R16 118/116R to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). Oznaczenia 041387 oraz 3528700413878 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 041387 |
EAN | 3528700413878 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Agilis CrossClimate |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="225" profile="75" diameter="16"]225/75 R16[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 75 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 168,75 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 118/116 |
Maksymalna nośność | 1320/1250 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 16,60 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 745 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Agilis CrossClimate 225/75 R16 118/116 R C |
Michelin Agilis CrossClimate to opony całoroczne (w przypadku tego modelu określane też mianem letnich z homologacją zimową), które zostały zaprojektowane specjalnie do samochodów dostawczych. Model zaliczany jest do klasy premium – został wyprodukowany w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne i charakteryzuje się wysokim poziomem osiągów.
Agilis CrossClimate posiada agresywny kierunkowy bieżnik w kształcie litety "V", którego szerokie rowki zapewniają sprawne odprowadzanie wody i śniegu. Lamele na całej powierzchni opony umożliwiają jej wgryzanie się w śnieg i lód, a w efekcie lepsze panowanie nad samochodem na śliskiej nawierzchni. Konstrukcja bieżnika modelu Agilis CrossClimate umożliwia pojazdowi sprawne przyspieszanie, hamowanie i manewrowanie. Nowoczesna mieszanka gumowa zapewnia z kolei wysoką przyczepność niezależnie od temperatury. Opony dodatkowo zostały wyposażony we wskaźnik zużycia.
Michelin Agilis CrossClimate to produkt dla kierowców, którzy cenią sobie bezpieczną i spokojną jazdę każdego dnia oraz chcą, aby towar zawsze został dostarczony na miejsce we właściwym czasie.
Opony całoroczne Michelin Agilis CrossClimate 225/75 R16 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 225/75 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 75 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 168,75. Średnica tego modelu ma z kolei 16 cali.
Indeks nośności modelu Michelin Agilis CrossClimate 225/75 R16 to 118/116, a indeks prędkości R. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę A na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 73 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 225/75 R16 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Mercedes Klasa M (W163), Toyota Land Cruiser, Opel Vivaro, Alfa Romeo 147, Nissan Juke czy Citroen C4. Konstrukcja opon całoroczne Michelin Agilis CrossClimate 225/75 R16 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Mianem opon dostawczych określane są modele oznaczone symbolem "C" na ścianie bocznej (ang. cargo) i przeznaczone do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Powyżej tej wartości mówimy już o oponach ciężarowych. Opony dostawcze mają dwa indeksy nośności np. 109/107 – pierwszy dotyczy opony na bliźniaku, a drugi pojedynczej felgi. Opony dostawcze najczęściej mają symetryczny bieżnik, dobrze prowadzą się w różnych warunkach i są bardzo odporne na zużycie i uszkodzenia.
Opony klasy premium (zwanej też wyższą) to najbardziej zaawansowane technologicznie modele na rynku. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i doskonałych jakościowo materiałów. Wśród ogumienia tego segmentu największą popularnością cieszą się: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama. Na zakup opon klasy premium najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Agilis CrossClimate 225/75R16 118/116R na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 225/75 R16 (rozmiar).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 34 inne produkty spełniające wytyczne - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony Agilis CrossClimate (model) oraz 16 cali (średnica).
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Opony kierunkowe charakteryzują się doskonałym odprowadzaniem wody, błota pośniegowego i śniegu (badania wykazały, że mają o 20% większą odporność na aquaplaning od modeli asymetrycznych). Jest to zasługa rowków, które kształtem przypominają litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Do pozostałych zalet opon kierunkowych zalicza się także doskonałą przyczepność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Rzeźba kierunkowa jest najczęściej stosowana w oponach zimowych, w letnich występuje praktycznie na równi z asymetrykami.
Napisy "118/116" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1320/1250 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Opony całoroczne (lub wielosezonowe) to technologiczny kompromis pomiędzy modelami letnimi i zimowymi. Ich mieszanka gumowa jest twardsza od zimowych, ale z drugiej strony bardziej miękka od letnich. Bieżnik można z kolei podzielić na części letnią i zimową (ta druga ma więcej lameli, które poprawiają prowadzenie na śniegu). Na oponach całorocznych powinien znaleźć się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich osiągi w zimowych warunkach.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach całorocznych Michelin dotyczą przede wszystkim modelu CrossClimate, który przebojem wdarł się na rynek ogumienia. W recenzjach publikowanych przez kierowców na stronach sklepów, forach branżowych czy portalach społecznościowych możemy przeczytać w większości pozytywne komentarze. Jako przykład warto przytoczyć następujące: "opony doskonale sprawują się latem, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni", "na śniegu można zachować stabilność, a przy tym można zaoszczędzić na sezonowych wymianach opon".
Opony całoroczne Michelin w testach opon to nic innego, jak dokonania modelu CrossClimate, który w momencie premiery wywołał sporo zamieszania na rynku. Jest to bardzo dopracowany produkt, który cieszy się uznaniem najważniejszych czasopism ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) i organizacji motoryzacyjnych (ADAC, ACE, TCS, OAMTC). Jako przykłady można podać test "Auto Zeitung" w rozmiarze 225/45 R17 z 2018 roku (1. miejsce), sprawdzian AUTO Straßenverkehr w rozmiarze 215/60 R17 z 2017 roku (2. miejsce) czy test ADAC w rozmiarze 195/65 R15 z 2016 roku (1. miejsce).
Zobacz inne określenia opon Michelin Agilis CrossClimate 225/75 R16 118/116 R C. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (118/116R C), modelu (Agilis CrossClimate), nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony całoroczne) oraz rozmiaru (225/75 R16) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 75 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 118/116R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Matador, Continental, Hifly oraz Michelin – kosztujące od 291 do 807 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, assistance 24/7, pamięci przenośne USB, karty paliwowe oraz kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, BGŻ BNP Paribas lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 225/75 R16 C (118/116R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 745 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 980 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 279 (12 rat) do 1 520 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 520 zł | 3 040 zł | 60 zł |
4 | 775 zł | 3 100 zł | 120 zł |
6 | 527 zł | 3 162 zł | 182 zł |
8 | 403 zł | 3 224 zł | 244 zł |
10 | 328 zł | 3 280 zł | 300 zł |
12 | 279 zł | 3 348 zł | 368 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Agilis CrossClimate mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, zapachy do samochodu, mierniki ciśnienia czy pianki naprawcze.