Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 255/55R18. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate SUV o indeksach 109 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate SUV w rozmiarze 255/55 R18 109Y to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 318211 oraz 3528703182115 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 318211 |
EAN | 3528703182115 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="255" profile="55" diameter="18"]255/55 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 140,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2016 rok |
Produkcja od | od 05.2018 |
Cena | ~ 1010 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate SUV 255/55 R18 109Y XL |
Michelin CrossClimate SUV to opony umożliwiające bezpieczne podróżowanie przez cały rok. Jak sama nazwa wskazuje zostały one zaprojektowane z myślą o popularnych samochodach typu SUV czy crossover. Model zaliczany jest do klasy premium, co oznacza, że charakteryzuje się najwyższym poziomem osiągów i został wyprodukowany w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne.
CrossClimate SUV posiada kierunkową rzeźbę bieżnika. Na jej powierzchni gęsto rozmieszczone są rowki odprowadzające wodę i poprawiające prowadzenie na śniegu. Elastyczna mieszanka gumowa i wzmocniony karkas opony poprawiają stabilność samochodu i zwiększają jego przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze. CrossClimate SUV to krótka droga hamowania i maksymalna kontrola nad samochodem.
Michelin CrossClimate SUV przypadnie do gustu kierowcom, którzy oczekują od opon wysokich osiągów, ale jednocześnie pragną zaoszczędzić na ich sezonowych wymianach.
Jak należy interpretować rozmiar 255/55 R18 omawianych opon wielosezonowych? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 255 mm (25,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 55 to nic innego jak 55% z 255, czyli 140,25 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 18 cali, czyli 45,72 cm.
Prezentowane opony Michelin CrossClimate SUV 255/55 R18 mają indeks nośności 109 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 1030 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 300 km/h, co daje indeks prędkości Y. Opony całoroczne Michelin CrossClimate SUV 255/55 R18 są projektowane z myślą o samochodach typu Porsche Cayenne (I FL), VW Touareg (I), VW Touareg (I FL), VW Touareg (II) czy Mercedes Klasa M (W164).
Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony klasy premium (zwanej też wyższą) to najbardziej zaawansowane technologicznie modele na rynku. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i doskonałych jakościowo materiałów. Wśród ogumienia tego segmentu największą popularnością cieszą się: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama. Na zakup opon klasy premium najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzy od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin CrossClimate SUV w rozmiarze 255/55R18 109Y.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Jako ciekawostkę dodam, iż 4 produkty spełniające kryteria - opony 255/55 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon) - uzyskały ocenę "C" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wspomnę także, że 1 produkt spełniający wytyczne - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 255/55 R18 (rozmiar) - uzyskał ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Na koniec informacja, iż 22 produkty spełniające kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskały ocenę "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Kierunkowa rzeźba bieżnika najczęściej jest spotykana w oponach osobowych przystosowanych do jazdy w trudnych warunkach pogodowych – ma zdolność do doskonałego odprowadzania wody, śniegu czy błota pośniegowego. Kształt rowków bieżnika kierunkowego najczęściej przypomina litery "V" lub "U". Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do rzeźby asymetrycznej. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe, co pozwala uzyskać najwyższy poziom osiągów.
Napisy "109" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony całoroczne/wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy letnimi a zimowymi. Produkty tego typu są lepsze od opon letnich zimą, a latem od zimowych. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych, gdzie lato nie jest upalne, a zima zbyt ostra. Na oponach całorocznych powinien znajdować się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do jazdy w zimowych warunkach. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Opinie o oponach całorocznych Michelin dotyczą przede wszystkim modelu CrossClimate, który przebojem wdarł się na rynek ogumienia. W recenzjach publikowanych przez kierowców na stronach sklepów, forach branżowych czy portalach społecznościowych możemy przeczytać w większości pozytywne komentarze. Jako przykład warto przytoczyć następujące: "opony doskonale sprawują się latem, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni", "na śniegu można zachować stabilność, a przy tym można zaoszczędzić na sezonowych wymianach opon".
Opony całoroczne Michelin w testach opon prezentują się bardzo dobrze. Mowa tu głównie o wynikach modeli z rodziny CrossClimate (do aut osobowych, dostawczych czy 4x4). Czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) najczęściej oceniają je jako "zadowalające", "polecane" itp. Dobrym przykładem jest test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce doskonale prezentując się pod względem oferowanej przyczepności, oporów toczenia czy odporności na zużycie.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate SUV 255/55 R18 109Y XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (CrossClimate SUV), rozmiaru (255/55 R18), sezonu (opony całoroczne), indeksów (109Y XL) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 109Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Goodyear, Michelin, Nokian oraz Bridgestone – kosztujące od 538 do 683 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, kubki termiczne, smycze do kluczy, wycieczki zagraniczne oraz karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Euro Bank czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 255/55 R18 XL (109Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1010 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 040 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 378 (12 rat) do 2 061 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 061 zł | 4 122 zł | 82 zł |
4 | 1 051 zł | 4 204 zł | 164 zł |
6 | 714 zł | 4 284 zł | 244 zł |
8 | 546 zł | 4 368 zł | 328 zł |
10 | 445 zł | 4 450 zł | 410 zł |
12 | 378 zł | 4 536 zł | 496 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate SUV mogą być m.in. ubezpieczenie opon, środki do konserwacji opon, płyny do prania tapicerki oraz skrobaczki do szyb.