Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 255/55R19. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate SUV o indeksach 111 W XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia modelu. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.Szybka nawigacja po karcie produktu (menu)
Michelin CrossClimate SUV w rozmiarze 255/55 R19 111W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 737532 oraz 3528707375322 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Producent, model oraz produkt zaklasyfikowane zostały do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 737532 |
EAN | 3528707375322 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="255" profile="55" diameter="19"]255/55 R19[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 140,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 111 |
Maksymalna nośność | 1090 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 14,40 kg |
Premiera modelu | 2016 rok |
Cena | ~ 696 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate SUV 255/55 R19 111W XL |
Michelin CrossClimate SUV to opony umożliwiające bezpieczne podróżowanie przez cały rok. Jak sama nazwa wskazuje zostały one zaprojektowane z myślą o popularnych samochodach typu SUV czy crossover. Model zaliczany jest do klasy premium, co oznacza, że charakteryzuje się najwyższym poziomem osiągów i został wyprodukowany w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne.
CrossClimate SUV posiada kierunkową rzeźbę bieżnika. Na jej powierzchni gęsto rozmieszczone są rowki odprowadzające wodę i poprawiające prowadzenie na śniegu. Elastyczna mieszanka gumowa i wzmocniony karkas opony poprawiają stabilność samochodu i zwiększają jego przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze. CrossClimate SUV to krótka droga hamowania i maksymalna kontrola nad samochodem.
Michelin CrossClimate SUV przypadnie do gustu kierowcom, którzy oczekują od opon wysokich osiągów, ale jednocześnie pragną zaoszczędzić na ich sezonowych wymianach.
Opona całoroczna Michelin CrossClimate SUV 255/55 R19 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości W i indeks nośności 111. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 270 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 1090 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon wielosezonowych Michelin CrossClimate SUV 255/55 R19 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 255 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 55% z 255, czyli 140,25 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 255/55 R19 – tutaj 19 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon wielosezonowych Michelin CrossClimate SUV 255/55 R19 wygląda następująco: ocena "B" za poziom oporów toczenia, "B" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 70 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Michelin CrossClimate SUV w rozmiarze 255/55 R19 są montowane w samochodach typu: Audi Q7 (II), Mazda 6, Audi A6, Porsche Cayenne czy BMW X6.
Opony do aut typu SUV są zaprojektowane tak, aby zapewnić bezpieczną i stabilną jazdę samochodem o większej masie i mocy. Tego typu opony mają takie same bieżniki, jak modele osobowe (a nawet często takie same nazwy produktów z dopiskiem "SUV"), ale różnią się od nich wzmocnioną konstrukcją i większą nośnością. Dzięki temu zapewniają stabilność samochodu o wyżej położonym środku ciężkości, a co za tym idzie bezpieczne i komfortowe podróżowanie niezależnie od warunków panujących na drodze.
Opony klasy premium określane są mianem najbardziej zaawansowanych technologicznie na rynku. Każdy producent posiadający w swoim portfolio markę premium, nowe rozwiązania wprowadza właśnie do niej. W efekcie opony kasy premium oferują doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach drogowych, mają małe opory toczenia oraz są ciche i odporne na zużycie. W efekcie mogą pochwalić się doskonałymi wynikami w testach, co z kolei przyciąga zainteresowanie kierowców. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate SUV 255/55R19 111W na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony 255/55 R19 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony CrossClimate SUV (model) oraz 19 cali (średnica).
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 255/55 R19 (rozmiar).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Kierunkowa rzeźba bieżnika to najlepszy wybór dla kierowców, którzy oczekują od opon doskonałego prowadzenia na wodzie, błocie pośniegowym czy śniegu (jest ona stosowana w modelach letnich, zimowych i całorocznych. Oferują one 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Opony kierunkowe można rozpoznać po rowkach ukośnych, które zbiegają się do centrum opony (układ bieżnika przypomina litery "V" lub "U"). Opony kierunkowe należy zawsze montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" znajduje się na ścianie bocznej).
Napisy "111" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1090 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony całoroczne/wielosezonowe przystosowane są do użytkowania zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd. Ten typ ogumienia najlepiej sprawdza się w miejscach o łagodnym klimacie (zima bez mrozów, lato bez upałów), ponieważ jego osiągi stanowią pewien kompromis pomiędzy oponami letnimi a zimowymi. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych są niejako wyśrodkowane pomiędzy tymi stosowanymi w modelach sezonowych – mniej lameli, średnia mieszanka itp.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Całoroczne opony Michelin to przede wszystkim model CrossClimate, który jest jednym z najbardziej popularnych produktów francuskiej marki. Jego recenzje prezentują się bardzo pozytywnie. W komentarzach zamieszczonych na forach branżowych czy portalach społecznościowych możemy przeczytać następujące opinie o oponach całorocznych Michelin CrossClimate: "jestem mile zaskoczony, dobra przyczepność, małe opory toczenia", "bezproblemowa jazda przez cały rok", "dobre i na śniegu i w cieplejsze dni".
Opony całoroczne Michelin w testach opon zajmują zwykle czołowe miejsca. Rodzina CrossClimate to dopracowane produkty, które cieszą się uznaniem czołowych organizacji (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopism ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) motoryzacyjnych. Przykładowo w 2018 roku model zajął 1. miejsce w teście Auto Zeitung w rozmiarze 225/45 R17, w 2017 był drugi w sprawdzianie magazynu AUTO Straßenverkehr w rozmiarze 215/60 R17, a w 2016 wygrał między innymi test ADAC w rozmiarze 195/65 R15.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate SUV 255/55 R19 111W XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (111W XL), rozmiaru (255/55 R19), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Michelin) oraz modelu (CrossClimate SUV) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 111W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Vredestein, Goodyear oraz Toyo – kosztujące od 568 do 970 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, bony Sodexo, karty paliwowe, bilety na zawody żużlowe oraz pamięci przenośne USB.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 255/55 R19 XL (111W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 696 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 784 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 260 (12 rat) do 1 420 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 420 zł | 2 840 zł | 56 zł |
4 | 724 zł | 2 896 zł | 112 zł |
6 | 492 zł | 2 952 zł | 168 zł |
8 | 376 zł | 3 008 zł | 224 zł |
10 | 307 zł | 3 070 zł | 286 zł |
12 | 260 zł | 3 120 zł | 336 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate SUV mogą być m.in. montaż w serwisie, mierniki grubości bieżnika, ramki do tablic rejestracyjnych czy pianki naprawcze.