Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 235/50R19. Zobacz gdzie kupić opony Latitude Sport 3 o indeksach 99 V w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Latitude Sport 3 w rozmiarze 235/50 R19 99V to opona letnia oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 417649 oraz 3528704176496 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 417649 |
EAN | 3528704176496 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Latitude Sport 3 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="50" diameter="19"]235/50 R19[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 117,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 99 |
Maksymalna nośność | 775 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 13,20 kg |
Premiera modelu | 2014 rok |
Produkcja do | 02.2019 |
Cena | ~ 660 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Latitude Sport 3 235/50 R19 99V |
Michelin Latitude Sport 3 to opony letnie opracowane z myślą o samochodach typu SUV. Na rynku pojawiły się jako nowsza wersja modelu oznaczonego numerem "2". Model pozycjonowany jest w klasie premium - do jego produkcji zostały wykorzystane najlepsze jakościowo składniki, co przekłada się na wysoki poziom osiągów. Opony Latitude Sport 3 posiadają asymetryczny bieżnik, co zapewnia panowanie nad samochodem na suchej i mokrej drodze także podczas dynamicznej jazdy.
Model Michelin Latitude Sport 3 to przykład zastosowania strategii Michelin Total Performance, która polega na oferowaniu wysokich osiągów nawet w obszarach, które teoretycznie są nie do pogodzenia. Omawiane opony oferują doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni (nowoczesna mieszanka gumowa i 10% więcej rowków odprowadzających wodę w porównaniu do poprzednika), są bardzo wytrzymałe (dzięki mieszance i karkasowi z dwuwarstwowym opasaniem) i oferują mniejsze spalanie paliwa (to także zasługa mieszanki i bieżnika, który odkształca się w mniejszym stopniu).
Michelin Latitude Sport 3 to jedna z najlepszych opon do samochodów typu SUV. Potwierdzają to parametry na europejskich etykietach (przyczepność "A", opory toczenia "B" lub "C", hałas 70-73 dB) oraz setki pozytywnych opinii użytkowników, którzy deklarują ponowny zakup tego produktu po zużyciu się aktualnego kompletu.
Opony letnie Michelin Latitude Sport 3 235/50 R19 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/50 R19 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 50 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 117,50. Średnica tego modelu ma z kolei 19 cali.
Indeks nośności modelu Michelin Latitude Sport 3 235/50 R19 to 99, a indeks prędkości V. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę A na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 70 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 235/50 R19 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Peugeot 3008 (II), Peugeot 5008 (II), Chevrolet Captiva (I Facelift), BMW Seria 3, Volvo XC90 czy VW Passat. Konstrukcja opon letnie Michelin Latitude Sport 3 235/50 R19 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Opony do aut SUV zyskały na popularności, gdy na drogach zaczęło pojawiać się coraz więcej samochodów osobowych z napędem na cztery koła określanych mianem sportowo-użytkowych czy też crossoverów. Opony tego typu najczęściej mają taki sam bieżnik, jak modele osobowe (nawet takie same nazwy z dopiskiem SUV). Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność. Opony do aut SUV mogą mieć technologię Run Flat i rant ochronny felgi.
Opony klasy premium, zwanej także wyższą, charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów w najtrudniejszych warunkach drogowych. Oprócz tego są najbardziej komfortowe i mają najniższe opory toczenia. Wynika to z nowoczesnych rozwiązań technologicznych stosowanych podczas ich produkcji. To najbardziej zaawansowane produkty na rynku, które wybierane są przez wymagających kierowców o dynamicznym stylu jazdy, posiadających mocne auto czy pokonujących duże roczne przebiegi. Marki premium to m.in.: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Latitude Sport 3 235/50R19 99V na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 23 inne produkty spełniające kryteria - opony Latitude Sport 3 (model) oraz 19 cali (średnica).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 166 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony 235/50 R19 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Bieżnik asymetryczny, obok kierunkowego, jest obecnie najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych. Jego charakterystyczną cechą jest podział na część zewnętrzną i wewnętrzną, co pozwala uzyskać wysokie osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd. Tego typu opony są często wybierane przez posiadaczy mocniejszych samochodów i kierowców o dynamicznym stylu jazdy.
Napisy "99" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 775 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna.
Opony letnie to grupa produktów przystosowana do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny, a ich zadaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedniego komfortu jazdy i optymalnego zużycia paliwa. Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, recenzjami użytkowników i wynikami testów.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Opinie o oponach letnich Michelin pokazują, że opony francuskiego koncernu należą do grona najlepszych na rynku. Przed zakupem warto zapoznać się z przykładowymi recenzjami opublikowanymi w Internecie. Można w nich przeczytać, że "opony letnie Michelin to nie tylko wysoki poziom przyczepności, ale też wiele rozwiązań dzięki którym samochód pali zauważalnie mniej"; "bardzo dobre trzymanie w zakrętach, auto stabilne nawet przy jeździe z dużą prędkością"; "jedne z najlepszych opon letnich na rynku".
Testy opon letnich Michelin pokazują, że produkty dostępne w ramach tej marki należą do najlepszych na rynku i nie bez powodu zaliczane są do klasy premium. Jako przykłady można podać zwycięstwo modelu Primacy 3 w teście ADAC z 2018 roku (rozmiar 205/55 R16), wyróżnienia opon Energy Saver+ w sprawdzianach ADAC i "Auto Bild" z wcześniejszych lat czy szereg zwycięstw sportowego modelu Pilot Sport 4 w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO".
Zobacz inne określenia opon Michelin Latitude Sport 3 235/50 R19 99V. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (99V), rozmiaru (235/50 R19), nazwy producenta (Michelin), modelu (Latitude Sport 3) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 99V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Hankook, Federal, Barum, Pirelli oraz Goodyear – kosztujące od 365 do 652 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", pamięci przenośne USB, rabat na kolejne zakupy lub bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 235/50 R19 (99V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 660 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 640 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 247 (12 rat) do 1 347 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 347 zł | 2 694 zł | 54 zł |
4 | 687 zł | 2 748 zł | 108 zł |
6 | 467 zł | 2 802 zł | 162 zł |
8 | 357 zł | 2 856 zł | 216 zł |
10 | 291 zł | 2 910 zł | 270 zł |
12 | 247 zł | 2 964 zł | 324 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Latitude Sport 3 mogą być m.in. mierniki ciśnienia, montaż w serwisie, podkładki antypoślizgowe pod telefon oraz skrobaczki do szyb.