Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 295/40R20. Zobacz gdzie kupić opony Latitude Sport 3 o indeksach 106 Y N0 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Latitude Sport 3 w rozmiarze 295/40 R20 106Y to opona letnia, homologowana (N0) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 815490 oraz 3528708154902 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 815490 |
EAN | 3528708154902 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Latitude Sport 3 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="295" profile="40" diameter="20"]295/40 R20[/size] |
Szerokość | 295 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 118 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 106 |
Maksymalna nośność | 950 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 14,30 kg |
Premiera modelu | 2014 rok |
Cena | ~ 981 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | N0 (Porsche, Volkswagen Touareg) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Latitude Sport 3 295/40 R20 106Y N0 |
Michelin Latitude Sport 3 to opony letnie opracowane z myślą o samochodach typu SUV. Na rynku pojawiły się jako nowsza wersja modelu oznaczonego numerem "2". Model pozycjonowany jest w klasie premium - do jego produkcji zostały wykorzystane najlepsze jakościowo składniki, co przekłada się na wysoki poziom osiągów. Opony Latitude Sport 3 posiadają asymetryczny bieżnik, co zapewnia panowanie nad samochodem na suchej i mokrej drodze także podczas dynamicznej jazdy.
Model Michelin Latitude Sport 3 to przykład zastosowania strategii Michelin Total Performance, która polega na oferowaniu wysokich osiągów nawet w obszarach, które teoretycznie są nie do pogodzenia. Omawiane opony oferują doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni (nowoczesna mieszanka gumowa i 10% więcej rowków odprowadzających wodę w porównaniu do poprzednika), są bardzo wytrzymałe (dzięki mieszance i karkasowi z dwuwarstwowym opasaniem) i oferują mniejsze spalanie paliwa (to także zasługa mieszanki i bieżnika, który odkształca się w mniejszym stopniu).
Michelin Latitude Sport 3 to jedna z najlepszych opon do samochodów typu SUV. Potwierdzają to parametry na europejskich etykietach (przyczepność "A", opory toczenia "B" lub "C", hałas 70-73 dB) oraz setki pozytywnych opinii użytkowników, którzy deklarują ponowny zakup tego produktu po zużyciu się aktualnego kompletu.
Opony letnie Michelin Latitude Sport 3 295/40 R20 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Volvo S60, BMW X5, Renault Grand Scenic, Skoda Superb czy Porsche Cayenne. Prezentowany produkt ma indeks prędkości Y, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 300 km/h. Z kolei indeks nośności opon letnich Michelin Latitude Sport 3 295/40 R20 to 106 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 950 kg.
Opona letnia Michelin Latitude Sport 3 w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę C w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę A, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Michelin Latitude Sport 3 295/40 R20 dał wynik 71 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 295 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 40% z 295, czyli 118 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 20 cali, czyli 50,80 cm.
Opony do aut SUV i crossover stały się bardzo popularne dopiero kilka lat temu, gdy na drogach zaczęły masowo pojawiać się właśnie tego typu samochody. Opony SUV najczęściej posiadają taki sam bieżnik, jak osobowe, ale mają usztywnione ściany boczne i wyższą nośność ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane. Omawiany typ opon najczęściej jest oznaczony w postaci dopisku "SUV" w nazwie modelu osobowego. Mogą być one wyposażone w rant ochronny czy technologię Run Flat.
Opony klasy premium charakteryzują się wszechstronnymi osiągami na najwyższym poziomie. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Z tego względu opony klasy premium najczęściej wybierają kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy posiadający samochód o dużej mocy. Marki opon klasy premium to przede wszystkim: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Latitude Sport 3 295/40R20 106Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 21 innych produktów spełniających kryteria - opony Latitude Sport 3 (model) oraz 20 cali (średnica).
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 295/40 R20 (rozmiar).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 81 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin pochodzą z Francji i są produkowane od ponad 100 lat. Marka jest obecnie zaliczana do klasy premium – jej modele charakteryzują się wysokim poziomem osiągów, co znajduje potwierdzenie w rankingach opon, opiniach użytkowników i na europejskich etykietach. Na oponach Michelin można podróżować bezpiecznie, komfortowo i oszczędnie niezależnie od warunków panujących na drodze. Opony Michelin dostępne są do różnego rodzaju pojazdów na sezon letni, zimowy lub w wariancie całorocznym.
Bieżnik asymetryczny jest wraz z kierunkowym najczęściej spotykany w oponach osobowych. Kształt takiego bieżnika pozwala wyróżnić jego część zewnętrzną (o bardziej masywnych blokach) i wewnętrzną (z większą liczbą rowków). Pierwsza z nich odpowiada za stabilność podczas dynamicznego manewrowania i pokonywania zakrętów, a druga za odprowadzenie wody. Opony asymetryczne dobrze tłumią też hałas i są odporne na ząbkowanie. Często wybierają je kierowcy o agresywnym stylu jazdy i właściciele aut o większej mocy.
Napisy "106" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 950 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Latitude Sport 3 (Michelin 295/40 R20) posiada homologację N0 (Porsche, Volkswagen Touareg). Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna.
Opony letnie przeznaczone są do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średni dobowy poziom temperatur zaczyna regularnie przekraczać 7 st. C (wynika to z właściwości ich mieszanek gumowych). Tego typu opony mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedni komfort jazdy i optymalne zużycie paliwa. Najczęściej wyposażone są w kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Opinie o oponach letnich Michelin prezentują się bardzo pozytywnie. Większość kierowców ocenia poszczególne modele bardzo wysoko, co potwierdza wyniki opon marki w testach czy parametry umieszczone na etykietach. W przykładowych recenzjach można przeczytać, że "trzymają się świetnie podczas intensywnych opadów deszczu – nie trzeba korzystać z pomocy ABS; "bardzo dobre zarówno podczas upałów, jak i w chłodniejsze deszczowe dni"; "bezpieczne, komfortowe i oszczędne – warte polecenia".
Testy opon letnich Michelin organizowane przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że są to niezwykle dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Model Pilot Sport 4 w ostatnich latach został wyróżniony na przykład w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO". Inny z flagowych produktów, Primacy 3, wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16. Michelin Energy Saver+ jest z kolei polecany przez ADAC i "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Latitude Sport 3 295/40 R20 106Y N0. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Latitude Sport 3), indeksów (106Y N0), rozmiaru (295/40 R20), nazwy producenta (Michelin) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 295 mm, profilu 40 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 106Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dunlop, Pirelli, Michelin oraz Toyo – kosztujące od 674 do 1196 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, karty paliwowe, assistance 24/7, karty przedpłacone czy bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 295/40 R20 N0 (106Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 981 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 924 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 367 (12 rat) do 2 002 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 002 zł | 4 004 zł | 80 zł |
4 | 1 021 zł | 4 084 zł | 160 zł |
6 | 694 zł | 4 164 zł | 240 zł |
8 | 530 zł | 4 240 zł | 316 zł |
10 | 432 zł | 4 320 zł | 396 zł |
12 | 367 zł | 4 404 zł | 480 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Latitude Sport 3 mogą być m.in. worki do opon, pianki naprawcze, ramki do tablic rejestracyjnych lub zapachy do samochodu.