Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 255/50R20. Zobacz gdzie kupić opony Latitude Tour HP o indeksach 109 W XL, JLR w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Latitude Tour HP w rozmiarze 255/50 R20 109W to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (JLR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 206776 oraz 3528702067765 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 206776 |
EAN | 3528702067765 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Latitude Tour HP |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="255" profile="50" diameter="20"]255/50 R20[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 127,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 15,50 kg |
Premiera modelu | 2008 rok |
Cena | ~ 1060 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | JLR (Jaguar, Land Rover) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Latitude Tour HP 255/50 R20 109W XL JLR |
Opis modelu Latitude Tour HP jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Jak należy interpretować rozmiar 255/50 R20 omawianych opon letnich? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 255 mm (25,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 50 to nic innego jak 50% z 255, czyli 127,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 20 cali, czyli 50,80 cm.
Prezentowane opony Michelin Latitude Tour HP 255/50 R20 mają indeks nośności 109 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 1030 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 270 km/h, co daje indeks prędkości W.
Model letni Michelin Latitude Tour HP 255/50 R20 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę B za poziom oporów toczenia, klasę C za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony letnie Michelin Latitude Tour HP 255/50 R20 są projektowane z myślą o samochodach typu BMW Seria 7, BMW X6, BMW Seria 5, Porsche Cayenne czy Renault Grand Scenic.
Opony do aut typu SUV budową bieżnika najczęściej przypominają opony osobowe (wiele modeli opon osobowych występuje w wariancie SUV bez zauważalnych różnić w kształcie bieżnika). Jednak ze względu na wyższą masę i wyżej położony środek ciężkości samochodów typu SUV, opony do nich przeznaczone charakteryzują się wzmocnioną konstrukcją i podwyższoną nośnością. Dzięki temu są w stanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie dużego i mocnego auta niezależnie od panujących warunków.
Opony klasy premium określane są mianem najbardziej zaawansowanych technologicznie na rynku. Każdy producent posiadający w swoim portfolio markę premium, nowe rozwiązania wprowadza właśnie do niej. W efekcie opony kasy premium oferują doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach drogowych, mają małe opory toczenia oraz są ciche i odporne na zużycie. W efekcie mogą pochwalić się doskonałymi wynikami w testach, co z kolei przyciąga zainteresowanie kierowców. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Latitude Tour HP 255/50R20 109W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 255/50 R20 (rozmiar).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających wytyczne - opony 255/50 R20 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 81 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "109" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model Latitude Tour HP (Michelin 255/50 R20) posiada homologację JLR (Jaguar, Land Rover).
Opony letnie to grupa produktów przystosowana do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny, a ich zadaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedniego komfortu jazdy i optymalnego zużycia paliwa. Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, recenzjami użytkowników i wynikami testów.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
W Internecie (na forach dyskusyjnych, porównywarkach cenowych czy portalach społecznościowych) można znaleźć tysiące opinii o oponach letnich Michelin. W większości przypadków potwierdzają one wyniki produktów opon marki w testach, parametry z etykiet czy deklaracje producenta związane z osiągami. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin: "opony spełniły moje oczekiwania w 100% - dobre na suchej i mokrej nawierzchni, nie widać zużycia, komfort jazdy bardzo w porządku"; "bardzo dobre osiągi w różnych warunkach, przyjemnie się prowadzą".
Testy opon letnich Michelin pokazują, że produkty dostępne w ramach tej marki należą do najlepszych na rynku i nie bez powodu zaliczane są do klasy premium. Jako przykłady można podać zwycięstwo modelu Primacy 3 w teście ADAC z 2018 roku (rozmiar 205/55 R16), wyróżnienia opon Energy Saver+ w sprawdzianach ADAC i "Auto Bild" z wcześniejszych lat czy szereg zwycięstw sportowego modelu Pilot Sport 4 w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO".
Zobacz inne określenia opon Michelin Latitude Tour HP 255/50 R20 109W XL JLR. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (109W XL, JLR), modelu (Latitude Tour HP), nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony letnie) oraz rozmiaru (255/50 R20) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 255 mm, profilu 50 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 109W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazła się marka Pirelli – kosztująca około 921 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, kubki termiczne, zwrot części gotówki, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" lub foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 255/50 R20 XL, JLR (109W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1060 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 240 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 396 (12 rat) do 2 163 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 163 zł | 4 326 zł | 86 zł |
4 | 1 103 zł | 4 412 zł | 172 zł |
6 | 750 zł | 4 500 zł | 260 zł |
8 | 573 zł | 4 584 zł | 344 zł |
10 | 467 zł | 4 670 zł | 430 zł |
12 | 396 zł | 4 752 zł | 512 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Latitude Tour HP mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, podkładki antypoślizgowe pod telefon, mierniki grubości bieżnika oraz ramki do tablic rejestracyjnych.