Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 235/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 3 o indeksach 95 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 3 w rozmiarze 235/40 R18 95Y to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX, ZR. Oznaczenia 619296 oraz 3528706192968 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 619296 |
EAN | 3528706192968 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 3 |
Poprzedni model | - |
Następny model | Pilot Sport 4 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="40" diameter="18"]235/40 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 94 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 95 |
Maksymalna nośność | 690 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2010 rok |
Cena | ~ 516 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | GRNX, ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 3 235/40 R18 95Y XL FR |
Opis modelu Pilot Sport 3 jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony Michelin Pilot Sport 3 235/40 R18 95 Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 235/40 R18 ich szerokość wynosi 235 mm, wysokość profilu to procent z szerokości (tutaj 40% z 235 wynosi 94), litera stanowi informację o typie konstrukcji opony (zwykle radialny, ale niektóre opony mają też budowę diagonalną), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania na niej tej opony to 18 cali. Kolejne dwa oznaczenia (95 i Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon letnich Michelin Pilot Sport 3 235/40 R18.
Indeks nośności to najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością i wynosi ona tu 690 kg, natomiast sama dopuszczalna prędkość w przypadku tych opon to 300 km/h. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon model Michelin Pilot Sport 3 235/40 R18 otrzymał klasy A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, E za opory toczenia oraz wartość 71 dB za emitowany hałas zewnętrzny. Omawiany produkt najlepiej sprawdzi się w samochodach Volvo V60 (P3), VW Passat (B7), VW Passat (B6), Mercedes CLA (117) czy Ford Focus (III FL).
Opony do samochodów osobowych są dostępne na rynku w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze modele na rynku), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (nowoczesna technologia, wysoki poziom osiągów). Opony osobowe bardzo często oferują dodatkowe rozwiązania, np. rant ochronny felgi, technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu czy wzmocnioną konstrukcję. Wśród setek modeli opon osobowych każdy kierowca znajdzie odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.
Opony premium są produkowane między innymi przez koncerny Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Charakteryzuje je doskonała stabilność w zróżnicowanych warunkach, wysoka odporność na zużycie, niska emisja hałasu czy oszczędność paliwa. W efekcie opony premium zajmują czołowe miejsca w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami użytkowników. Opony premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Sport 3 235/40R18 95Y na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/40 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 19 innych produktów spełniających wytyczne - opony Pilot Sport 3 (model) oraz 18 cali (średnica).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 235/40 R18 (rozmiar).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Opony asymetryczne najlepiej sprawdzają się w autach o dużej mocy, ale można je zamontować także w pozostałych samochodach osobowych. Cechują się najbardziej nowoczesną konstrukcją. Rzeźba bieżnika opon asymetrycznych dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza zapewnia stabilność na zakrętach, a druga odprowadza wodę. Do zalet opon asymetrycznych należą również odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).
Napisy "95" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 690 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna oraz ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
W Internecie (na forach dyskusyjnych, porównywarkach cenowych czy portalach społecznościowych) można znaleźć tysiące opinii o oponach letnich Michelin. W większości przypadków potwierdzają one wyniki produktów opon marki w testach, parametry z etykiet czy deklaracje producenta związane z osiągami. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin: "opony spełniły moje oczekiwania w 100% - dobre na suchej i mokrej nawierzchni, nie widać zużycia, komfort jazdy bardzo w porządku"; "bardzo dobre osiągi w różnych warunkach, przyjemnie się prowadzą".
Testy opon letnich Michelin, obok opinii kierowców i parametrów na europejskich etykietach, potwierdzają wysoki poziom osiągów produktów francuskiego koncernu. Jako przykłady można podać wyniki flagowych modeli Primacy 3, Pilot Sport 4 czy Energy Saver+. Pierwszy z nich wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16, drugi był wielokrotnie wyróżniany w sprawdzianach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO", a trzeci zdobył uznanie specjalistów z między innymi organizacji ADAC i czasopisma "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 3 235/40 R18 95Y XL FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/40 R18), modelu (Pilot Sport 3), nazwy producenta (Michelin), indeksów (95Y XL) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 95Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear, Michelin, Pirelli, Hankook oraz Yokohama – kosztujące od 429 do 556 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, koszulki piłkarskie, bilety na zawody żużlowe, assistance 24/7 lub zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Alior Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 235/40 R18 XL (95Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 516 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 064 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 193 (12 rat) do 1 053 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 053 zł | 2 106 zł | 42 zł |
4 | 537 zł | 2 148 zł | 84 zł |
6 | 365 zł | 2 190 zł | 126 zł |
8 | 279 zł | 2 232 zł | 168 zł |
10 | 228 zł | 2 280 zł | 216 zł |
12 | 193 zł | 2 316 zł | 252 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 3 mogą być m.in. ubezpieczenie opon, preparaty do mycia felg, skrobaczki do szyb oraz płyny do prania tapicerki.