Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 255/35R18. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 3 o indeksach 94 Y XL, ZP w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 3 w rozmiarze 255/35 R18 94Y to opona letnia, wzmacniana (XL), wykonana w technologii run on flat (ZP), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX, ZR. Oznaczenia 604092 oraz 3528706040924 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 604092 |
EAN | 3528706040924 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 3 |
Poprzedni model | - |
Następny model | Pilot Sport 4 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="255" profile="35" diameter="18"]255/35 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 89,25 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,70 kg |
Premiera modelu | 2010 rok |
Cena | ~ 741 zł (z VAT) |
Run Flat | tak (ZP) |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | GRNX, ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 3 255/35 R18 94Y XL ZP FR |
Opis modelu Pilot Sport 3 jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 3 255/35 R18 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu Ford Focus, Ford Galaxy, Honda CR-V, BMW Seria 4 czy Citroen C4. Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 73 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony letnie Michelin Pilot Sport 3 255/35 R18 posiadają indeks prędkości Y (maksymalnie na tym modelu można jechać 300 km/h) oraz indeks nośności 94 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 670 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 255/35 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 35 przekłada się na wartość 89,25 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy samochodów klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej mogą wybierać spośród tysięcy produktów pozycjonowanych w klasach ekonomicznej, medium i premium. Opony osobowe mają za zadanie zapewnić nie tylko bezpieczną, ale też komfortową i oszczędną jazdę. Najczęściej posiadają bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Przed zakupem opon osobowych warto zapoznać się z ich testami, etykietami i opiniami użytkowników zamieszczonymi w Internecie.
Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Sport 3 255/35R18 94Y na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 121 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających wytyczne - opony 255/35 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Pilot Sport 3 (model) oraz 18 cali (średnica).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Bieżnik asymetryczny, obok kierunkowego, jest obecnie najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych. Jego charakterystyczną cechą jest podział na część zewnętrzną i wewnętrzną, co pozwala uzyskać wysokie osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd. Tego typu opony są często wybierane przez posiadaczy mocniejszych samochodów i kierowców o dynamicznym stylu jazdy.
Napisy "94" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna oraz ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. ZP to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie to modele, które najlepiej sprawdzają się w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Najlepiej zamontować je, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie mają za zadanie zapewnić dobrą przyczepność na suchej nawierzchni oraz podczas opadów deszczu, a także odpowiedni komfort jazdy i małe opory toczenia. Opony letnie najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Opony Michelin to bardzo dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Potwierdzenie tego można znaleźć w międzynarodowych testach, na europejskich etykietach czy w recenzjach użytkowników publikowanych w Internecie. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin brzmią następująco: "doskonałe jakościowo – trzymają się drogi, dobrze tłumią nierówności, spalanie na dobrym poziomie – zdecydowanie polecam"; "bardzo dobrze zainwestowane pieniądze, na parę sezonów można zapomnieć o oponach – po prostu robią swoje".
Testy opon letnich Michelin organizowane przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że są to niezwykle dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Model Pilot Sport 4 w ostatnich latach został wyróżniony na przykład w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO". Inny z flagowych produktów, Primacy 3, wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16. Michelin Energy Saver+ jest z kolei polecany przez ADAC i "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 3 255/35 R18 94Y XL ZP FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), modelu (Pilot Sport 3), indeksów (94Y XL, ZP), nazwy producenta (Michelin) oraz rozmiaru (255/35 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 255 mm, profilu 35 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 94Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nankang, Yokohama, Toyo, Hankook oraz Dębica – kosztujące od 291 do 512 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, assistance 24/7, pamięci przenośne USB, smycze do kluczy czy rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Credite Agricole oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 255/35 R18 XL, ZP (94Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 741 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 964 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 277 (12 rat) do 1 512 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 512 zł | 3 024 zł | 60 zł |
4 | 771 zł | 3 084 zł | 120 zł |
6 | 524 zł | 3 144 zł | 180 zł |
8 | 401 zł | 3 208 zł | 244 zł |
10 | 327 zł | 3 270 zł | 306 zł |
12 | 277 zł | 3 324 zł | 360 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 3 mogą być m.in. preparaty do mycia felg, ładowarki do telefonu na USB, środki do konserwacji opon czy płyny do prania tapicerki.