Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 255/35R19. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 3 o indeksach 96 Y XL, AO w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 3 w rozmiarze 255/35 R19 96Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (AO), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX, ZR. Oznaczenia 111997 oraz 3528701119977 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 111997 |
EAN | 3528701119977 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 3 |
Poprzedni model | - |
Następny model | Pilot Sport 4 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="255" profile="35" diameter="19"]255/35 R19[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 89,25 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 96 |
Maksymalna nośność | 710 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,10 kg |
Premiera modelu | 2010 rok |
Cena | ~ 760 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | AO (Audi, Volkswagen) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | GRNX, ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 3 255/35 R19 96Y XL AO FR |
Opis modelu Pilot Sport 3 jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony na sezon letni Michelin Pilot Sport 3 255/35 R19 96 Y są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Mercedes GLA, Mazda 6, BMW X5, Citroen C5, Mercedes Klasa M czy Volvo S60. Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 255) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 35), a więc 89,25.
Litera "R" oznacza, że opony Michelin Pilot Sport 3 255/35 R19 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 19 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi Y, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 300 km/h. Indeks nośności to z kolei 96 (dopuszczalne obciążenie to 710 kg). Jak wygląda etykieta opon Michelin Pilot Sport 3 255/35 R19 96 Y? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa A, opory toczenia E, a hałas zewnętrzny to 71 dB.
Opony osobowe to najbardziej liczna grupa ogumienia na rynku. Tego typu produkty dostępne są do samochodów miejskich, kompaktowych, klasy średniej, wyższej i o sportowym charakterze. Kierowcy samochodów osobowych mogą wybrać najlepszy dla siebie model spośród tysiąca różnych produktów dostępnych w ofertach setek producentów. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu, pokonywanych kilometrów w ciągu roku czy budżetu przeznaczonego na zakup, można zdecydować się na opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony klasy premium, zwanej także wyższą, charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów w najtrudniejszych warunkach drogowych. Oprócz tego są najbardziej komfortowe i mają najniższe opory toczenia. Wynika to z nowoczesnych rozwiązań technologicznych stosowanych podczas ich produkcji. To najbardziej zaawansowane produkty na rynku, które wybierane są przez wymagających kierowców o dynamicznym stylu jazdy, posiadających mocne auto czy pokonujących duże roczne przebiegi. Marki premium to m.in.: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Sport 3 255/35R19 96Y na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających kryteria - opony 255/35 R19 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających wytyczne - opony Pilot Sport 3 (model) oraz 19 cali (średnica).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 109 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Bieżnik asymetryczny bardzo często można spotkać w oponach przeznaczonych do samochodów o dużej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Tego typu rzeźba dzieli się na części zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich jest odpowiedzialna za utrzymanie przyczepności w zakrętach, a druga za efektywne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadzanie wody. Warto pamiętać, że bieżnik asymetryczny charakteryzuje się także wysoką odpornością na nierównomierne i przyspieszone zużycie.
Napisy "96" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 710 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna oraz ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Model Pilot Sport 3 (Michelin 255/35 R19) posiada homologację AO (Audi, Volkswagen).
Opony letnie mają za zadanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie samochodu na suchej i mokrej nawierzchni w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. Wiele opon letnich oferuje także małe opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa przez samochód. Opony letnie najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny (rzeźba symetryczna występuje jedynie w oponach dostawczych czy ciężarowych). Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników na temat poszczególnych modeli.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
W Internecie (na forach dyskusyjnych, porównywarkach cenowych czy portalach społecznościowych) można znaleźć tysiące opinii o oponach letnich Michelin. W większości przypadków potwierdzają one wyniki produktów opon marki w testach, parametry z etykiet czy deklaracje producenta związane z osiągami. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin: "opony spełniły moje oczekiwania w 100% - dobre na suchej i mokrej nawierzchni, nie widać zużycia, komfort jazdy bardzo w porządku"; "bardzo dobre osiągi w różnych warunkach, przyjemnie się prowadzą".
Testy opon letnich Michelin organizowane przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że są to niezwykle dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Model Pilot Sport 4 w ostatnich latach został wyróżniony na przykład w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO". Inny z flagowych produktów, Primacy 3, wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16. Michelin Energy Saver+ jest z kolei polecany przez ADAC i "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 3 255/35 R19 96Y XL AO FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), indeksów (96Y XL, AO), modelu (Pilot Sport 3), rozmiaru (255/35 R19) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 255 mm, profilu 35 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 96Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Uniroyal, Goodyear, Nexen, Hankook oraz Dunlop – kosztujące od 392 do 694 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, koszulki piłkarskie, rabat na kolejne zakupy, wejściówki do kina lub kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, mBank lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 255/35 R19 XL, AO (96Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 760 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 040 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 284 (12 rat) do 1 551 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 551 zł | 3 102 zł | 62 zł |
4 | 791 zł | 3 164 zł | 124 zł |
6 | 538 zł | 3 228 zł | 188 zł |
8 | 411 zł | 3 288 zł | 248 zł |
10 | 335 zł | 3 350 zł | 310 zł |
12 | 284 zł | 3 408 zł | 368 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 3 mogą być m.in. środki do konserwacji opon, worki do opon, montaż w serwisie czy skrobaczki do szyb.