Data modyfikacji:

Michelin Pilot Sport 4 225/40 R18 92W XL DT1 FR

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona letnia Michelin Pilot Sport 4 225/40 R18 92W XL DT1 F

Zdjęcie poglądowe modelu Pilot Sport 4 w rozmiarze 225/40 R18 XL, DT1

Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 o indeksach 92 W XL, DT1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Parametry techniczne

Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 225/40 R18 92W to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami DT1, ZR. Oznaczenia 935887 oraz 3528709358873 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 935887
EAN 3528709358873
Producent Michelin
Koncern grupa Michelin
Siedziba Clermont-Ferrand, Francja
Klasa premium
Model Pilot Sport 4
Poprzedni model Pilot Sport 3
Następny model -
Sezon opony letnie
Rozmiar [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size]
Szerokość 225 mm
Profil 40 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 90 mm
Kraj produkcji Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 92
Maksymalna nośność 630 kg
Indeks prędkości W
Maksymalna prędkość 270 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 5 lat od daty zakupu
Opory toczenia czekamy na potw. producenta
Przyczepność na mokrym czekamy na potw. producenta
Hałas zewnętrzny czekamy na potw. producenta
Fale (1-3) czekamy na potw. producenta
Waga (ciężar) -
Premiera modelu 2016 rok
Produkcja od 09.2018
Cena ~ 375 zł (z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE nie
Rant ochronny felgi tak (FR)
Inne oznaczenia DT1, ZR
Pełna nazwa Michelin Pilot Sport 4 225/40 R18 92W XL DT1 FR

Model Pilot Sport 4

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Michelin Pilot Sport 4 to opony letnie, które zostały wprowadzone na rynek z myślą o samochodach sportowych oraz luksusowych limuzynach dysponujących dużą mocą. Model jest pozycjonowany w klasie premium (oferuje najwyższy poziom osiągów oraz natychmiastowo reaguje na ruchy kierownicą) i wyposażony w asymetryczną rzeźbę bieżnika, która najlepiej sprawdza się w przypadku dynamicznych aut.

Technologia "dynamic response" to aramidowo-nylonowe opasanie, które zwiększa precyzję prowadzenia samochodu, a nowoczesny układ rowków bieżnika dostosowuje się do drogi optymalizując powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Szerokie i głębokie kanały wzdłużne sprawnie odprowadzają wodę chroniąc przed aquaplaningiem, a nowoczesna mieszanka zawierająca elastomery funkcjonalne i krzemionkę skraca drogę hamowania oraz zwiększa odporność opon na zużycie.

Wyniki opon Michelin Pilot Sport 4 w testach organizowanych przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że jest to jeden z najlepszych produktów w swoim segmencie (szereg zwycięstw i "poleceń"). Na europejskiej etykiecie model otrzymał klasy A lub B (w zależności od rozmiaru) za hamowanie na mokrej nawierzchni i od B do E za opory toczenia. Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Pilot Sport 4 to 70-73 dB.

Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 225/40 R18 92W XL, DT1

Jak należy interpretować rozmiar 225/40 R18 omawianych opon letnich? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 225 mm (22,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 40 to nic innego jak 40% z 225, czyli 90 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 18 cali, czyli 45,72 cm.

Prezentowane opony Michelin Pilot Sport 4 225/40 R18 mają indeks nośności 92 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 630 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 270 km/h, co daje indeks prędkości W. Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 225/40 R18 są projektowane z myślą o samochodach typu BMW Seria 1 (F20-F21 FL), Seat Leon (II), VW Golf (V), Seat Toledo (III) czy Ford Mondeo (III).

Opona do samochodów osobowych

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące doskonałe parametry

Klasa - premium

Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.

Etykieta unijna opon Pilot Sport 4 225/40 R18 czyli ocena hamowania, spalania i hałasu

Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 225/40R18 92W.

Spalanie paliwa

Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Jako ciekawostkę dodam, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon) - uzyskały ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.

Hamowanie na mokrym

Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Wspomnę także, że 9 produktów spełniających wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar) - uzyskało ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.

Hałas na zewnątrz

Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Na koniec informacja, iż 11 produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskało ocenę "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.

Firma Michelin

Logo firmy oponiarskiej Michelin (zdjęcie)

Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Bieżnik asymetryczny bardzo często można spotkać w oponach przeznaczonych do samochodów o dużej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Tego typu rzeźba dzieli się na części zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich jest odpowiedzialna za utrzymanie przyczepności w zakrętach, a druga za efektywne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadzanie wody. Warto pamiętać, że bieżnik asymetryczny charakteryzuje się także wysoką odpornością na nierównomierne i przyspieszone zużycie.

Oznaczenia 92W, XL, DT1, FR oraz ZR

Napisy "92" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Na oponie znaleść można także oznaczenie DT1 - zwiększona przyczepność (oznaczenie Michelin) oraz ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.

Opona letnia

Opony letnie

Opony letnie to grupa produktów przystosowana do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny, a ich zadaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedniego komfortu jazdy i optymalnego zużycia paliwa. Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, recenzjami użytkowników i wynikami testów.

Gwarancja na opony Pilot Sport 4

Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.

5 lat od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 225/40 R18 o oponach Michelin Pilot Sport 4

Opinie o oponach letnich Michelin prezentują się bardzo pozytywnie. Większość kierowców ocenia poszczególne modele bardzo wysoko, co potwierdza wyniki opon marki w testach czy parametry umieszczone na etykietach. W przykładowych recenzjach można przeczytać, że "trzymają się świetnie podczas intensywnych opadów deszczu – nie trzeba korzystać z pomocy ABS; "bardzo dobre zarówno podczas upałów, jak i w chłodniejsze deszczowe dni"; "bezpieczne, komfortowe i oszczędne – warte polecenia".

Michelin w testach opon letnich

Test opon letnich Michelin

Testy opon letnich Michelin pokazują, że produkty dostępne w ramach tej marki należą do najlepszych na rynku i nie bez powodu zaliczane są do klasy premium. Jako przykłady można podać zwycięstwo modelu Primacy 3 w teście ADAC z 2018 roku (rozmiar 205/55 R16), wyróżnienia opon Energy Saver+ w sprawdzianach ADAC i "Auto Bild" z wcześniejszych lat czy szereg zwycięstw sportowego modelu Pilot Sport 4 w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO".

Test opon (wyniki):

  • 1 miejsce 2018 Auto Zeitung
  • 1 miejsce 2018 Auto Motor und Sport
  • 1 miejsce 2017 Auto Motor und Sport
  • 1 miejsce 2017 Auto Bild
  • 1 miejsce 2017 Sport Auto
  • 1 miejsce 2017 EVO

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 225/40 R18 92W XL DT1 FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/40 R18), indeksów (92W XL, DT1), sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Michelin) oraz modelu (Pilot Sport 4) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony Michelin R18 225x40 Pilot Sport4
  • opony letnie Michelin Pilot Sport 4 225 40 R18
  • Pilot Sport 4 225/40 R18 92 W letnie
  • Michelin Pilot Sport 4 225/40R18 XL, DT1
  • 225/40 R18 XL, DT1 92W Michelin Pilot Sport 4

Polecane opony letnie 225 40 R18 92W o zbliżonej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin oraz Toyo – kosztujące od 312 do 522 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Michelin
Pilot Sport 4
225/40 R18 92Y XL ZR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: A
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 470 zł

Michelin
Pilot Sport 4
225/40 R18 92W XL ZR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: A
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 455 zł

Michelin
Pilot Sport 3
225/40 R18 92Y XL S1

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: A
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 454 zł

Michelin
Pilot Super Sport
225/40 R18 88ZR ZR

  • Opory toczenia: F
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 522 zł

Toyo
Proxes T1R
225/40 R18 92Y ZR

  • Opory toczenia: F
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 312 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, bilety na mecze piłkarskie, rabat na kolejne zakupy, karty przedpłacone lub bony Sodexo.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-57% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Credite Agricole lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 225/40 R18 XL, DT1 (92W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 375 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 500 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 140 (12 rat) do 765 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 765 zł 1 530 zł 30 zł
4 390 zł 1 560 zł 60 zł
6 265 zł 1 590 zł 90 zł
8 203 zł 1 624 zł 124 zł
10 166 zł 1 660 zł 160 zł
12 140 zł 1 680 zł 180 zł

Produkty powiązane

Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 mogą być m.in. ubezpieczenie opon, środki do konserwacji opon, mierniki ciśnienia oraz ramki do tablic rejestracyjnych.

opony ekonomiczne ranking

Ranking opon ekonomicznych. Modele na lato i zimę

2024-07-19
Opony samochodowe podzielone zostały na trzy segmenty jakości, takie jak premium, klasa średnia oraz ekonomiczna. O tym, do której klasy zakwalifikowana zostanie dana opona, decyduje kilka czynników. Kluczowe są cena, jakość, doświadczenie na rynku oraz aspekty techniczne. Każdy z segmentów posiada swoje wady i zalety. Podział ten powstał głównie po to, aby dopasować opony do potrzeb jak największej liczby kierowców. Dziś skupimy się na klasie ekonomicznej. Przedstawimy ranking najbardziej polecanych opon z tego segmentu w odsłonie letniej i zimowej.
vredestein ultrac pro

Nowa opona letnia Vredestein Ultrac Pro

2024-03-22
Vredestein to holenderska marka specjalizująca się w produkcji opon samochodowych. Produkty Vredestein to najwyższa klasa jakości. Nie bez powodu zaliczane są do tego wąskiego, elitarnego grona opon klasy premium. Vredestein specjalizuje się we wszystkich rodzajach opon samochodowych, od sezonowych aż po całoroczne.
continental sportcontact 7

Opony Continental SportContact 7 – charakterystyka, opinie, testy

2023-12-11
Opony Continental Supersport 7 to najnowocześniejszy model ogumienia zaprezentowany przez niemiecki koncern oponiarski. Jest to produkt najwyższej klasy jakości, klasyfikowany jako UUHP, czyli najwyższa klasa pod względem osiągów i właściwości jezdnych. Jest to flagowy model opon Continental o przeznaczeniu głównie do samochodów sportowych, tuningowanych i elektrycznych. Pozwala na jazdę na najwyższym poziomie, zapewniając rewelacyjną przyczepność i bardzo dobre prowadzenie.
apollo aspire 4G

Opony letnie Apollo Aspire 4G – charakterystyka, opis, testy

2023-07-24
Opony letnie Apollo Aspire 4G - charakterystyka, opis, testy Wybór dobrych opon to gwarancja bezpieczeństwa, komfortu i ciszy w kabinie podczas jazdy. Ogumienie Apollo Aspire 4G to produkt, który poleca ponad 90% kierowców, mających z nimi styczność. Do tego nie da się im odmówić niskiej ceny, dobrej mieszanki gumowej oraz zadowalającego wyboru rozmiarów. Są to opony budzące dość duże zainteresowanie. Dowiedz się, jakie wyniki otrzymały w testach oraz jakie są ich parametry.
austone sp 802

Opony letnie Austone SP 802 – charakterystyka, opis, testy

2023-07-22
Opony letnie Austone SP 802 - charakterystyka, opis, testy Austone to dość rozpoznawalna, zagraniczna marka, która produkuje opony klasy ekonomicznej. W jej asortymencie każdy znajdzie coś dla siebie, a w niektórych recenzjach wręcz rekomenduje się rezygnację z opon np. segmentu średniego na ich rzecz, pod warunkiem pasującego do tego ogumienia stylu jazdy kierowcy. W dzisiejszym artykule omówimy model Austone SP 802 – jego parametry, dostępne rozmiary czy posiadane certyfikaty. Dowiedz się, czy warto zdecydować się na ogumienie Austone SP 802.
nankang ns2r

Opony Nankang NS-2R – charakterystyka, opinie, testy

2023-07-20
Opony Nankang NS-2R – Charakterystyka, opinie, testy Większość kierowców poszukuje modeli opon, które będą zapewniać doskonałą przyczepność w trudnych warunkach oraz na różnych nawierzchniach. Szczególnie cenionym parametrem jest zachowanie ogumienia podczas jazdy na nierównościach. Tymczasem nieco odmiennymi kryteriami kierować się będą właściciele aut sportowych, którzy preferują dynamiczną jazdę po utwardzonych nawierzchniach. W tym przypadku kluczowym parametrem jest przyczepność, a także osiągi na suchej nawierzchni. Wśród wielu modeli opon dostępnych na rynku motoryzacyjnym znajduje się m.in. propozycja Nankang NS-2R. Sprawdź, co warto wiedzieć o tej marce, czy klasa ekonomiczna ogumienia to dobry wybór do auta sportowego i jak wypadają w testach i opiniach warianty opon Nankang NS-2R 235 35 r19, Nankang NS-2R 195 50 r15 czy Nankang NS-2R 215 45 r17.