Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 235/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 o indeksach 95 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 235/40 R18 95Y to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 542695 oraz 3528705426958 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 542695 |
EAN | 3528705426958 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 |
Poprzedni model | Pilot Sport 3 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="40" diameter="18"]235/40 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 94 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 95 |
Maksymalna nośność | 690 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,30 kg |
Premiera modelu | 2016 rok |
Cena | ~ 551 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 235/40 R18 95Y XL FR |
Michelin Pilot Sport 4 to opony letnie, które zostały wprowadzone na rynek z myślą o samochodach sportowych oraz luksusowych limuzynach dysponujących dużą mocą. Model jest pozycjonowany w klasie premium (oferuje najwyższy poziom osiągów oraz natychmiastowo reaguje na ruchy kierownicą) i wyposażony w asymetryczną rzeźbę bieżnika, która najlepiej sprawdza się w przypadku dynamicznych aut.
Technologia "dynamic response" to aramidowo-nylonowe opasanie, które zwiększa precyzję prowadzenia samochodu, a nowoczesny układ rowków bieżnika dostosowuje się do drogi optymalizując powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Szerokie i głębokie kanały wzdłużne sprawnie odprowadzają wodę chroniąc przed aquaplaningiem, a nowoczesna mieszanka zawierająca elastomery funkcjonalne i krzemionkę skraca drogę hamowania oraz zwiększa odporność opon na zużycie.
Wyniki opon Michelin Pilot Sport 4 w testach organizowanych przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że jest to jeden z najlepszych produktów w swoim segmencie (szereg zwycięstw i "poleceń"). Na europejskiej etykiecie model otrzymał klasy A lub B (w zależności od rozmiaru) za hamowanie na mokrej nawierzchni i od B do E za opory toczenia. Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Pilot Sport 4 to 70-73 dB.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu VW Passat (B7), Ford Focus (III), VW CC (Restyling), Volvo V70 (II), Volvo V60 (P3) czy Ford Focus (III FL). Prezentowany produkt ma rozmiar 235/40 R18, co oznacza, że jego szerokość wynosi 235 mm, wysokość profilu 94 mm (40 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Michelin Pilot Sport 4 235/40 R18 mają indeks prędkości wynoszący Y (dopuszczalna prędkość 300 km/h) i indeks nośności 95 przekładający się dopuszczalne obciążenie 690 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Michelin Pilot Sport 4 235/40 R18 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, A w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Sport 4 235/40R18 95Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 121 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 235/40 R18 (rozmiar).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 24 inne produkty spełniające kryteria - opony Pilot Sport 4 (model) oraz 18 cali (średnica).
Opony Michelin pochodzą z Francji i są produkowane od ponad 100 lat. Marka jest obecnie zaliczana do klasy premium – jej modele charakteryzują się wysokim poziomem osiągów, co znajduje potwierdzenie w rankingach opon, opiniach użytkowników i na europejskich etykietach. Na oponach Michelin można podróżować bezpiecznie, komfortowo i oszczędnie niezależnie od warunków panujących na drodze. Opony Michelin dostępne są do różnego rodzaju pojazdów na sezon letni, zimowy lub w wariancie całorocznym.
Bieżnik asymetryczny najczęściej jest stosowany w przypadku opon przeznaczonych do samochodów o większej mocy. Taka rzeźba dzieli się na dwa obszary: zewnętrzny i wewnętrzny, które odpowiedzialne są za różne grupy osiągów. Pierwszy odpowiada za sprawność manewrowania czy też umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów. Zadaniem drugiego jest głównie odprowadzanie wody. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd.
Napisy "95" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 690 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Opony letnie to modele, które najlepiej sprawdzają się w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Najlepiej zamontować je, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie mają za zadanie zapewnić dobrą przyczepność na suchej nawierzchni oraz podczas opadów deszczu, a także odpowiedni komfort jazdy i małe opory toczenia. Opony letnie najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
W Internecie (na forach dyskusyjnych, porównywarkach cenowych czy portalach społecznościowych) można znaleźć tysiące opinii o oponach letnich Michelin. W większości przypadków potwierdzają one wyniki produktów opon marki w testach, parametry z etykiet czy deklaracje producenta związane z osiągami. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin: "opony spełniły moje oczekiwania w 100% - dobre na suchej i mokrej nawierzchni, nie widać zużycia, komfort jazdy bardzo w porządku"; "bardzo dobre osiągi w różnych warunkach, przyjemnie się prowadzą".
Testy opon letnich Michelin, obok opinii kierowców i parametrów na europejskich etykietach, potwierdzają wysoki poziom osiągów produktów francuskiego koncernu. Jako przykłady można podać wyniki flagowych modeli Primacy 3, Pilot Sport 4 czy Energy Saver+. Pierwszy z nich wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16, drugi był wielokrotnie wyróżniany w sprawdzianach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO", a trzeci zdobył uznanie specjalistów z między innymi organizacji ADAC i czasopisma "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 235/40 R18 95Y XL FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/40 R18), nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony letnie), modelu (Pilot Sport 4) oraz indeksów (95Y XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 95Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Goodyear, Dębica oraz Hankook – kosztujące od 289 do 519 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, rabat na kolejne zakupy, smycze do kluczy, foteliki samochodowe czy koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Euro Bank lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 235/40 R18 XL (95Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 551 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 204 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 206 (12 rat) do 1 125 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 125 zł | 2 250 zł | 46 zł |
4 | 574 zł | 2 296 zł | 92 zł |
6 | 390 zł | 2 340 zł | 136 zł |
8 | 298 zł | 2 384 zł | 180 zł |
10 | 243 zł | 2 430 zł | 226 zł |
12 | 206 zł | 2 472 zł | 268 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, pianki naprawcze, preparaty do mycia felg lub mierniki grubości bieżnika.