Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 235/35R19. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 S o indeksach 91 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 4 S w rozmiarze 235/35 R19 91Y to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 762575 oraz 3528707625755 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 762575 |
EAN | 3528707625755 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 S |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="35" diameter="19"]235/35 R19[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 82,25 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 91 |
Maksymalna nośność | 615 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,10 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 749 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 S 235/35 R19 91Y XL FR |
Michelin Pilot Sport 4 S to opony letnie, które zostały zaprojektowane z myślą o samochodach dysponujących dużą mocą: luksusowych limuzynach i o sportowym charakterze. Model zaliczany jest do klasy wyższej (premium) i oferuje doskonałe osiągi w kategoriach przyczepności i hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz pod względem trwałości.
W oponach Michelin Pilot Sport 4 S zastosowano asymetryczną rzeźbę bieżnika, co przekłada się na wysokie osiągi podczas dynamicznej jazdy w zróżnicowanych warunkach. Konstrukcja omawianego modelu opiera się na doświadczeniach z oponami wyścigowymi Michelin Pilot Sport Cup 2. Reaktywny bieżnik opon Pilot Sport 4 S dostosowuje się do drogi optymalizując powierzchnię kontaktu z podłożem. Precyzja prowadzenia auta to z kolei efekt zastosowania aramidowo-nylonowego opasania opony. Dopełnieniem całości jest hybrydowa mieszanka gumowa zapewniająca najwyższą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.
Opony Michelin Pilot Sport 4 S w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni mogą pochwalić się klasami A lub B (zależnie od rozmiaru) na europejskich etykietach oraz hałasem zewnętrznym na poziomie 71-73 dB. Za opory toczenia omawiany model otrzymał klasy od C do E, co w przypadku opon sportowych jest normalnym wynikiem. Pilot Sport 4 S to model produkowany z myślą o najbardziej wymagających samochodach i ich kierowcach.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 S 235/35 R19 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/35 R19 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 35 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 82,25. Średnica tego modelu ma z kolei 19 cali.
Indeks nośności modelu Michelin Pilot Sport 4 S 235/35 R19 to 91, a indeks prędkości Y. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę A na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 235/35 R19 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak VW Passat (B6), Mercedes CLA (117), Peugeot 308 (T9), VW Golf (VII), Ford Focus (III FL) czy VW Passat (B7). Konstrukcja opon letnie Michelin Pilot Sport 4 S 235/35 R19 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Opony osobowe produkowane są z myślą o różnego rodzaju samochodach – od małych aut miejskich po mocne sportowe. Najczęściej wyposażone są bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Mogą w nich być również zastosowane dodatkowe rozwiązania, jak rant ochronny felgi, technologia Run Flat (umożliwiająca jazdę po przebiciu) czy wzmocniona konstrukcja. Opony osobowe są dostępne w ramach trzech klas: ekonomicznej (najbardziej atrakcyjne cenowo), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (najwyższy poziom osiągów, nowoczesna technologia).
Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Sport 4 S 235/35R19 91Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 235/35 R19 (rozmiar).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 166 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/35 R19 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.
Napisy "91" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 615 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Opony letnie to modele, które najlepiej sprawdzają się w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Najlepiej zamontować je, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie mają za zadanie zapewnić dobrą przyczepność na suchej nawierzchni oraz podczas opadów deszczu, a także odpowiedni komfort jazdy i małe opory toczenia. Opony letnie najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Opinie o oponach letnich Michelin pokazują, że opony francuskiego koncernu należą do grona najlepszych na rynku. Przed zakupem warto zapoznać się z przykładowymi recenzjami opublikowanymi w Internecie. Można w nich przeczytać, że "opony letnie Michelin to nie tylko wysoki poziom przyczepności, ale też wiele rozwiązań dzięki którym samochód pali zauważalnie mniej"; "bardzo dobre trzymanie w zakrętach, auto stabilne nawet przy jeździe z dużą prędkością"; "jedne z najlepszych opon letnich na rynku".
Testy opon letnich Michelin, obok opinii kierowców i parametrów na europejskich etykietach, potwierdzają wysoki poziom osiągów produktów francuskiego koncernu. Jako przykłady można podać wyniki flagowych modeli Primacy 3, Pilot Sport 4 czy Energy Saver+. Pierwszy z nich wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16, drugi był wielokrotnie wyróżniany w sprawdzianach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO", a trzeci zdobył uznanie specjalistów z między innymi organizacji ADAC i czasopisma "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 S 235/35 R19 91Y XL FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (91Y XL), rozmiaru (235/35 R19), nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony letnie) oraz modelu (Pilot Sport 4 S) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 35 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 91Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin oraz Hankook – kosztujące od 480 do 1070 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, oficjalne piłki nożne, smycze do kluczy, bony Sodexo oraz karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 235/35 R19 XL (91Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 749 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 996 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 280 (12 rat) do 1 528 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 528 zł | 3 056 zł | 60 zł |
4 | 779 zł | 3 116 zł | 120 zł |
6 | 530 zł | 3 180 zł | 184 zł |
8 | 405 zł | 3 240 zł | 244 zł |
10 | 330 zł | 3 300 zł | 304 zł |
12 | 280 zł | 3 360 zł | 364 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 S mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, pianki naprawcze, ubezpieczenie opon czy mierniki grubości bieżnika.