Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 235/35R20. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 S o indeksach 92 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 4 S w rozmiarze 235/35 R20 92Y to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 764071 oraz 3528707640710 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 764071 |
EAN | 3528707640710 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 S |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="35" diameter="20"]235/35 R20[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 82,25 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,30 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 840 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 S 235/35 R20 92Y XL FR |
Michelin Pilot Sport 4 S to opony letnie, które zostały zaprojektowane z myślą o samochodach dysponujących dużą mocą: luksusowych limuzynach i o sportowym charakterze. Model zaliczany jest do klasy wyższej (premium) i oferuje doskonałe osiągi w kategoriach przyczepności i hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz pod względem trwałości.
W oponach Michelin Pilot Sport 4 S zastosowano asymetryczną rzeźbę bieżnika, co przekłada się na wysokie osiągi podczas dynamicznej jazdy w zróżnicowanych warunkach. Konstrukcja omawianego modelu opiera się na doświadczeniach z oponami wyścigowymi Michelin Pilot Sport Cup 2. Reaktywny bieżnik opon Pilot Sport 4 S dostosowuje się do drogi optymalizując powierzchnię kontaktu z podłożem. Precyzja prowadzenia auta to z kolei efekt zastosowania aramidowo-nylonowego opasania opony. Dopełnieniem całości jest hybrydowa mieszanka gumowa zapewniająca najwyższą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.
Opony Michelin Pilot Sport 4 S w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni mogą pochwalić się klasami A lub B (zależnie od rozmiaru) na europejskich etykietach oraz hałasem zewnętrznym na poziomie 71-73 dB. Za opory toczenia omawiany model otrzymał klasy od C do E, co w przypadku opon sportowych jest normalnym wynikiem. Pilot Sport 4 S to model produkowany z myślą o najbardziej wymagających samochodach i ich kierowcach.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 S 235/35 R20 doskonale sprawdzą się w samochodach typu BMW Seria 5, Skoda Superb, BMW Seria 7, Renault Grand Scenic, Volvo XC90 lub innych o podobnej charakterystyce. Prezentowany model charakteryzuje się następującymi parametrami w ramach europejskiego systemu etykiet: E za opory toczenia, A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 71 dB w ramach pomiaru emitowanego hałasu zewnętrznego.
Jego indeks prędkości wynosi z kolei Y, co oznacza maksymalną dopuszczalną prędkość 300 km/h, a indeks nośności 92 – dopuszczalne obciążenie to 630 kg na jedną oponę. Warto także wspomnieć jak należy czytać rozmiar 235/35 R20 opon Michelin Pilot Sport 4 S: pierwsza liczba - 235 to szerokość mierzona w milimetrach, druga - 35 to szerokość profilu podawana jako procent z wysokości (tutaj 35% z 235 daje 82,25 mm), "R" oznacza konstrukcję radialną, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony – w tym przypadku 20 cali.
Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony klasy premium określane są mianem najbardziej zaawansowanych technologicznie na rynku. Każdy producent posiadający w swoim portfolio markę premium, nowe rozwiązania wprowadza właśnie do niej. W efekcie opony kasy premium oferują doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach drogowych, mają małe opory toczenia oraz są ciche i odporne na zużycie. W efekcie mogą pochwalić się doskonałymi wynikami w testach, co z kolei przyciąga zainteresowanie kierowców. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Sport 4 S 235/35R20 92Y na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 29 innych produktów spełniających kryteria - opony Pilot Sport 4 S (model) oraz 20 cali (średnica).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 235/35 R20 (rozmiar).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony 235/35 R20 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Opony Michelin pochodzą z Francji i są produkowane od ponad 100 lat. Marka jest obecnie zaliczana do klasy premium – jej modele charakteryzują się wysokim poziomem osiągów, co znajduje potwierdzenie w rankingach opon, opiniach użytkowników i na europejskich etykietach. Na oponach Michelin można podróżować bezpiecznie, komfortowo i oszczędnie niezależnie od warunków panujących na drodze. Opony Michelin dostępne są do różnego rodzaju pojazdów na sezon letni, zimowy lub w wariancie całorocznym.
Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.
Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Opony letnie mają za zadanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie samochodu na suchej i mokrej nawierzchni w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. Wiele opon letnich oferuje także małe opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa przez samochód. Opony letnie najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny (rzeźba symetryczna występuje jedynie w oponach dostawczych czy ciężarowych). Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników na temat poszczególnych modeli.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach letnich Michelin pokazują, że opony francuskiego koncernu należą do grona najlepszych na rynku. Przed zakupem warto zapoznać się z przykładowymi recenzjami opublikowanymi w Internecie. Można w nich przeczytać, że "opony letnie Michelin to nie tylko wysoki poziom przyczepności, ale też wiele rozwiązań dzięki którym samochód pali zauważalnie mniej"; "bardzo dobre trzymanie w zakrętach, auto stabilne nawet przy jeździe z dużą prędkością"; "jedne z najlepszych opon letnich na rynku".
Testy opon letnich Michelin pokazują, że produkty dostępne w ramach tej marki należą do najlepszych na rynku i nie bez powodu zaliczane są do klasy premium. Jako przykłady można podać zwycięstwo modelu Primacy 3 w teście ADAC z 2018 roku (rozmiar 205/55 R16), wyróżnienia opon Energy Saver+ w sprawdzianach ADAC i "Auto Bild" z wcześniejszych lat czy szereg zwycięstw sportowego modelu Pilot Sport 4 w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 S 235/35 R20 92Y XL FR. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/35 R20), indeksów (92Y XL), nazwy producenta (Michelin), modelu (Pilot Sport 4 S) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 35 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Michelin oraz Goodyear – kosztujące od 629 do 901 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, bilety na mecze piłkarskie, smycze do kluczy, karty paliwowe oraz foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, mBank czy Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 235/35 R20 XL (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 840 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 360 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 314 (12 rat) do 1 714 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 714 zł | 3 428 zł | 68 zł |
4 | 874 zł | 3 496 zł | 136 zł |
6 | 594 zł | 3 564 zł | 204 zł |
8 | 454 zł | 3 632 zł | 272 zł |
10 | 370 zł | 3 700 zł | 340 zł |
12 | 314 zł | 3 768 zł | 408 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 S mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, worki do opon, montaż w serwisie czy środki do konserwacji opon.