Porównujemy oferty 29 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 245/40R19. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 S o indeksach 94 Y ZP, TPC w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 4 S w rozmiarze 245/40 R19 94Y to opona letnia, homologowana (TPC), wykonana w technologii run on flat (ZP) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 185496 oraz 3528701854960 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 185496 |
EAN | 3528701854960 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 S |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="245" profile="40" diameter="19"]245/40 R19[/size] |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 98 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2017 rok |
Produkcja od | 04.2019 |
Cena | ~ 996 zł (z VAT) |
Run Flat | tak (ZP) |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | TPC (Cadilac) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 S 245/40 R19 94Y ZP TPC |
Michelin Pilot Sport 4 S to opony letnie, które zostały zaprojektowane z myślą o samochodach dysponujących dużą mocą: luksusowych limuzynach i o sportowym charakterze. Model zaliczany jest do klasy wyższej (premium) i oferuje doskonałe osiągi w kategoriach przyczepności i hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz pod względem trwałości.
W oponach Michelin Pilot Sport 4 S zastosowano asymetryczną rzeźbę bieżnika, co przekłada się na wysokie osiągi podczas dynamicznej jazdy w zróżnicowanych warunkach. Konstrukcja omawianego modelu opiera się na doświadczeniach z oponami wyścigowymi Michelin Pilot Sport Cup 2. Reaktywny bieżnik opon Pilot Sport 4 S dostosowuje się do drogi optymalizując powierzchnię kontaktu z podłożem. Precyzja prowadzenia auta to z kolei efekt zastosowania aramidowo-nylonowego opasania opony. Dopełnieniem całości jest hybrydowa mieszanka gumowa zapewniająca najwyższą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.
Opony Michelin Pilot Sport 4 S w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni mogą pochwalić się klasami A lub B (zależnie od rozmiaru) na europejskich etykietach oraz hałasem zewnętrznym na poziomie 71-73 dB. Za opory toczenia omawiany model otrzymał klasy od C do E, co w przypadku opon sportowych jest normalnym wynikiem. Pilot Sport 4 S to model produkowany z myślą o najbardziej wymagających samochodach i ich kierowcach.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 S 245/40 R19 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu BMW Seria 5 (G30), BMW Seria 5 (F10 FL), Mercedes Klasa E (213), Citroen C5 (III) czy BMW Seria 3. Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 S 245/40 R19 posiadają indeks prędkości Y (maksymalnie na tym modelu można jechać 300 km/h) oraz indeks nośności 94 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 670 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 245/40 R19 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 40 przekłada się na wartość 98 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 19 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Modele opon klasy premium produkowane są w oparciu o najbardziej nowoczesne technologie i z najlepszych składników. W efekcie cechują się najwyższym poziomem osiągów (bezpieczeństwo, komfort, oszczędność paliwa, odporność na zużycie) i montowane są przez kierowców o agresywnym stylu jazdy, do mocnych samochodów lub przez osoby często wyruszające w długie trasy. Marki opon premium to między innymi: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli – uznawane są one za najlepsze na rynku.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Pilot Sport 4 S w rozmiarze 245/40R19 94Y.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Jako ciekawostkę dodam, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony 245/40 R19 (rozmiar) oraz letnie (sezon) - uzyskał ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wspomnę także, że 6 produktów spełniających wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 245/40 R19 (rozmiar) - uzyskało ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Na koniec informacja, iż 21 produktów spełniających kryteria - opony Pilot Sport 4 S (model) oraz 19 cali (średnica) - uzyskało ocenę "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.
Napisy "94" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Pilot Sport 4 S (Michelin 245/40 R19) posiada homologację TPC (Cadilac). ZP to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h). Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Opony letnie przeznaczone są do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średni dobowy poziom temperatur zaczyna regularnie przekraczać 7 st. C (wynika to z właściwości ich mieszanek gumowych). Tego typu opony mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedni komfort jazdy i optymalne zużycie paliwa. Najczęściej wyposażone są w kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach letnich Michelin prezentują się bardzo pozytywnie. Większość kierowców ocenia poszczególne modele bardzo wysoko, co potwierdza wyniki opon marki w testach czy parametry umieszczone na etykietach. W przykładowych recenzjach można przeczytać, że "trzymają się świetnie podczas intensywnych opadów deszczu – nie trzeba korzystać z pomocy ABS; "bardzo dobre zarówno podczas upałów, jak i w chłodniejsze deszczowe dni"; "bezpieczne, komfortowe i oszczędne – warte polecenia".
Testy opon letnich Michelin pokazują, że produkty dostępne w ramach tej marki należą do najlepszych na rynku i nie bez powodu zaliczane są do klasy premium. Jako przykłady można podać zwycięstwo modelu Primacy 3 w teście ADAC z 2018 roku (rozmiar 205/55 R16), wyróżnienia opon Energy Saver+ w sprawdzianach ADAC i "Auto Bild" z wcześniejszych lat czy szereg zwycięstw sportowego modelu Pilot Sport 4 w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 S 245/40 R19 94Y ZP TPC. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (245/40 R19), nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony letnie), indeksów (94Y ZP, TPC) oraz modelu (Pilot Sport 4 S) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 245 mm, profilu 40 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 94Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Bridgestone, Nexen, Continental, Dunlop oraz Pirelli – kosztujące od 414 do 852 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, bilety na zawody żużlowe, wycieczki zagraniczne, koszulki piłkarskie oraz bilety do teatru.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 245/40 R19 ZP, TPC (94Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 996 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 984 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 372 (12 rat) do 2 032 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 032 zł | 4 064 zł | 80 zł |
4 | 1 036 zł | 4 144 zł | 160 zł |
6 | 704 zł | 4 224 zł | 240 zł |
8 | 538 zł | 4 304 zł | 320 zł |
10 | 439 zł | 4 390 zł | 406 zł |
12 | 372 zł | 4 464 zł | 480 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 S mogą być m.in. worki do opon, środki do konserwacji opon, ładowarki do telefonu na USB oraz mierniki ciśnienia.