Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 325/30R21. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 S o indeksach 108 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 4 S w rozmiarze 325/30 R21 108Y to opona letnia, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 798752 oraz 3528707987525 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 798752 |
EAN | 3528707987525 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 S |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="325" profile="30" diameter="21"]325/30 R21[/size] |
Szerokość | 325 mm |
Profil | 30 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 21 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 97,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 108 |
Maksymalna nośność | 1000 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2017 rok |
Produkcja od | 02.2019 |
Cena | ~ 1112 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 S 325/30 R21 108Y XL |
Michelin Pilot Sport 4 S to opony letnie, które zostały zaprojektowane z myślą o samochodach dysponujących dużą mocą: luksusowych limuzynach i o sportowym charakterze. Model zaliczany jest do klasy wyższej (premium) i oferuje doskonałe osiągi w kategoriach przyczepności i hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz pod względem trwałości.
W oponach Michelin Pilot Sport 4 S zastosowano asymetryczną rzeźbę bieżnika, co przekłada się na wysokie osiągi podczas dynamicznej jazdy w zróżnicowanych warunkach. Konstrukcja omawianego modelu opiera się na doświadczeniach z oponami wyścigowymi Michelin Pilot Sport Cup 2. Reaktywny bieżnik opon Pilot Sport 4 S dostosowuje się do drogi optymalizując powierzchnię kontaktu z podłożem. Precyzja prowadzenia auta to z kolei efekt zastosowania aramidowo-nylonowego opasania opony. Dopełnieniem całości jest hybrydowa mieszanka gumowa zapewniająca najwyższą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.
Opony Michelin Pilot Sport 4 S w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni mogą pochwalić się klasami A lub B (zależnie od rozmiaru) na europejskich etykietach oraz hałasem zewnętrznym na poziomie 71-73 dB. Za opory toczenia omawiany model otrzymał klasy od C do E, co w przypadku opon sportowych jest normalnym wynikiem. Pilot Sport 4 S to model produkowany z myślą o najbardziej wymagających samochodach i ich kierowcach.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 S 325/30 R21 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 325/30 R21 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 325 mm). Wysokość profilu to 30 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 97,50. Średnica tego modelu ma z kolei 21 cali.
Indeks nośności modelu Michelin Pilot Sport 4 S 325/30 R21 to 108, a indeks prędkości Y. Opony 325/30 R21 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak BMW Seria 7, VW Touareg, Porsche Cayenne, auta niemieckie, japońskie czy francuskie. Konstrukcja opon letnie Michelin Pilot Sport 4 S 325/30 R21 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Opony osobowe to segment ogumienia, który jest przeznaczonych do różnego rodzaju samochodów – od najmniejszych klasy miejskiej po duże limuzyny i sportowe auta dysponujące dużą mocą. Zadaniem opon osobowych jest zapewnienie bezpiecznej, komfortowej i oszczędnej jazdy niezależnie od warunków atmosferycznych panujących na drodze. Kierowcy w zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony klasy premium (wyższej) są oferowane przez marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Tego typu produkty oferują najwyższe osiągi w każdym obszarze, co jest efektem zastosowanych w nich nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dowodem są bardzo pozytywne opinie kierowców, doskonałe wyniki w testach i wysokie parametry na etykietach. Opony klasy premium wybierane są przez kierowców mocnych aut, o dynamicznym stylu jazdy czy pokonujących duże roczne przebiegi.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Pilot Sport 4 S w rozmiarze 325/30R21 108Y.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Jako ciekawostkę dodam, iż 35 produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 21 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskało ocenę "C" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Wspomnę także, że 2 produkty spełniające wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 325/30 R21 (rozmiar) - uzyskały ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Na koniec informacja, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony 325/30 R21 (rozmiar) oraz letnie (sezon) - uzyskał ocenę "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Opony z asymetryczną rzeźbą bieżnika umownie dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną, które mają odmienny kształt, przez co odpowiadają za inne grupy osiągów. Zadaniem pierwszej jest między innymi zapewnienie stabilnego pokonywania zakrętów, a drugiej odprowadzanie wody i zwiększenie odporności na aquaplaning. Do największych zalet opon asymetrycznych należą także dobre tłumienie wibracji i odporność na zużycie. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).
Napisy "108" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1000 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Opony letnie to modele, które najlepiej sprawdzają się w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Najlepiej zamontować je, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie mają za zadanie zapewnić dobrą przyczepność na suchej nawierzchni oraz podczas opadów deszczu, a także odpowiedni komfort jazdy i małe opory toczenia. Opony letnie najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
W Internecie (na forach dyskusyjnych, porównywarkach cenowych czy portalach społecznościowych) można znaleźć tysiące opinii o oponach letnich Michelin. W większości przypadków potwierdzają one wyniki produktów opon marki w testach, parametry z etykiet czy deklaracje producenta związane z osiągami. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin: "opony spełniły moje oczekiwania w 100% - dobre na suchej i mokrej nawierzchni, nie widać zużycia, komfort jazdy bardzo w porządku"; "bardzo dobre osiągi w różnych warunkach, przyjemnie się prowadzą".
Testy opon letnich Michelin organizowane przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że są to niezwykle dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Model Pilot Sport 4 w ostatnich latach został wyróżniony na przykład w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO". Inny z flagowych produktów, Primacy 3, wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16. Michelin Energy Saver+ jest z kolei polecany przez ADAC i "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 S 325/30 R21 108Y XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), indeksów (108Y XL), modelu (Pilot Sport 4 S), sezonu (opony letnie) oraz rozmiaru (325/30 R21) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 325 mm, profilu 30 %, średnicy 21 cali oraz indeksach 108Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dunlop oraz Michelin – kosztujące od 1088 do 1766 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, zwrot części gotówki, smycze do kluczy, rabat na kolejne zakupy lub foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Alior Bank oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 325/30 R21 XL (108Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1112 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 448 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 416 (12 rat) do 2 269 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 269 zł | 4 538 zł | 90 zł |
4 | 1 157 zł | 4 628 zł | 180 zł |
6 | 786 zł | 4 716 zł | 268 zł |
8 | 601 zł | 4 808 zł | 360 zł |
10 | 490 zł | 4 900 zł | 452 zł |
12 | 416 zł | 4 992 zł | 544 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 S mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, worki do opon, montaż w serwisie lub płyny do prania tapicerki.