Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 235/45R20. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 SUV o indeksach 100 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 4 SUV w rozmiarze 235/45 R20 100V to opona letnia, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 960096 oraz 3528709600965 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 960096 |
EAN | 3528709600965 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="45" diameter="20"]235/45 R20[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 105,75 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 100 |
Maksymalna nośność | 800 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2019 rok |
Produkcja od | 03.2019 |
Cena | ~ 1068 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/45 R20 100V XL FR |
Opis modelu Pilot Sport 4 SUV jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 SUV w omawianym przykładzie mają rozmiar 235/45 R20. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 235 mm. Druga z liczb w rozmiarze 235/45 R20 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach letnich Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/45 R20 jest to 45% z 235, czyli 105,75 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 235/45 R20 – tutaj wynosi ona 20 cali.
Omawiane opony letnie Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/45 R20 mają indeks prędkości V i indeks nośności 100. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 240 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 800 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak BMW Seria 5, BMW X5, Skoda Superb, Volvo S60 czy Volvo XC90. Zastanawiając się nad zakupem opon letnich Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/45 R20 warto zapoznać się z ich etykietą unijną.
Opony do aut typu SUV budową bieżnika najczęściej przypominają opony osobowe (wiele modeli opon osobowych występuje w wariancie SUV bez zauważalnych różnić w kształcie bieżnika). Jednak ze względu na wyższą masę i wyżej położony środek ciężkości samochodów typu SUV, opony do nich przeznaczone charakteryzują się wzmocnioną konstrukcją i podwyższoną nośnością. Dzięki temu są w stanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie dużego i mocnego auta niezależnie od panujących warunków.
Modele opon klasy premium produkowane są w oparciu o najbardziej nowoczesne technologie i z najlepszych składników. W efekcie cechują się najwyższym poziomem osiągów (bezpieczeństwo, komfort, oszczędność paliwa, odporność na zużycie) i montowane są przez kierowców o agresywnym stylu jazdy, do mocnych samochodów lub przez osoby często wyruszające w długie trasy. Marki opon premium to między innymi: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli – uznawane są one za najlepsze na rynku.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Pilot Sport 4 SUV w rozmiarze 235/45R20 100V.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Jako ciekawostkę dodam, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskały ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Wspomnę także, że 2 produkty spełniające wytyczne - opony 235/45 R20 (rozmiar) oraz letnie (sezon) - uzyskały ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Na koniec informacja, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 235/45 R20 (rozmiar) - uzyskał ocenę "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Bieżnik asymetryczny bardzo często można spotkać w oponach przeznaczonych do samochodów o dużej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Tego typu rzeźba dzieli się na części zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich jest odpowiedzialna za utrzymanie przyczepności w zakrętach, a druga za efektywne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadzanie wody. Warto pamiętać, że bieżnik asymetryczny charakteryzuje się także wysoką odpornością na nierównomierne i przyspieszone zużycie.
Napisy "100" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 800 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opony Michelin to bardzo dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Potwierdzenie tego można znaleźć w międzynarodowych testach, na europejskich etykietach czy w recenzjach użytkowników publikowanych w Internecie. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin brzmią następująco: "doskonałe jakościowo – trzymają się drogi, dobrze tłumią nierówności, spalanie na dobrym poziomie – zdecydowanie polecam"; "bardzo dobrze zainwestowane pieniądze, na parę sezonów można zapomnieć o oponach – po prostu robią swoje".
Testy opon letnich Michelin organizowane przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że są to niezwykle dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Model Pilot Sport 4 w ostatnich latach został wyróżniony na przykład w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO". Inny z flagowych produktów, Primacy 3, wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16. Michelin Energy Saver+ jest z kolei polecany przez ADAC i "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/45 R20 100V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), modelu (Pilot Sport 4 SUV), rozmiaru (235/45 R20), sezonu (opony letnie) oraz indeksów (100V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 45 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 100V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Dunlop, Hankook oraz Continental – kosztujące od 662 do 888 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, bilety do teatru, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", karty przedpłacone lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 235/45 R20 XL (100V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1068 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 272 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 399 (12 rat) do 2 179 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 179 zł | 4 358 zł | 86 zł |
4 | 1 111 zł | 4 444 zł | 172 zł |
6 | 755 zł | 4 530 zł | 258 zł |
8 | 577 zł | 4 616 zł | 344 zł |
10 | 470 zł | 4 700 zł | 428 zł |
12 | 399 zł | 4 788 zł | 516 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 SUV mogą być m.in. pianki naprawcze, ubezpieczenie opon, worki do opon czy środki do konserwacji opon.