Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 275/50R20. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 SUV o indeksach 113 Y XL, MO1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 4 SUV w rozmiarze 275/50 R20 113Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (MO1) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 681104 oraz 3528706811043 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 681104 |
EAN | 3528706811043 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="275" profile="50" diameter="20"]275/50 R20[/size] |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 137,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 113 |
Maksymalna nośność | 1150 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2019 rok |
Produkcja od | 06.2019 |
Cena | ~ 1021 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | MO1 (Mercedes) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 SUV 275/50 R20 113Y XL MO1 |
Opis modelu Pilot Sport 4 SUV jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 SUV w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 275/50 R20. Ich indeks prędkości wynosi Y – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 300 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Michelin Pilot Sport 4 SUV 275/50 R20 ma wartość 113. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 113 przekłada się na 1150 kg.
Samo oznaczenie rozmiaru 275/50 R20 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 275 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 137,50), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 20 cali). Opony Michelin Pilot Sport 4 SUV 275/50 R20 montowane są w samochodach typu BMW X5, BMW X6, Volvo S60, BMW Seria 5, Skoda Superb itd.
Opony do aut SUV montowane są głównie w samochodach sportowo-użytkowych, crossoverach czy terenówkach użytkowanych głównie w mieście. Tego typu opony przeznaczone są głównie na nawierzchnię asfaltową, a ich bieżnik nie różni się od modeli osobowych. Bardzo często opony do aut SUV dostępne są w ramach modelu osobowego. Jedyną różnicą jest nieco inna konstrukcja wewnętrzna tego typu opon. Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność.
Modele opon klasy premium produkowane są w oparciu o najbardziej nowoczesne technologie i z najlepszych składników. W efekcie cechują się najwyższym poziomem osiągów (bezpieczeństwo, komfort, oszczędność paliwa, odporność na zużycie) i montowane są przez kierowców o agresywnym stylu jazdy, do mocnych samochodów lub przez osoby często wyruszające w długie trasy. Marki opon premium to między innymi: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli – uznawane są one za najlepsze na rynku.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Pilot Sport 4 SUV w rozmiarze 275/50R20 113Y.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Jako ciekawostkę dodam, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony Pilot Sport 4 SUV (model) oraz 20 cali (średnica) - uzyskał ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wspomnę także, że 2 produkty spełniające wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 275/50 R20 (rozmiar) - uzyskały ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Na koniec informacja, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskały ocenę "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony asymetryczne najlepiej sprawdzają się w autach o dużej mocy, ale można je zamontować także w pozostałych samochodach osobowych. Cechują się najbardziej nowoczesną konstrukcją. Rzeźba bieżnika opon asymetrycznych dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza zapewnia stabilność na zakrętach, a druga odprowadza wodę. Do zalet opon asymetrycznych należą również odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).
Napisy "113" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1150 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. Model Pilot Sport 4 SUV (Michelin 275/50 R20) posiada homologację MO1 (Mercedes). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie mają za zadanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie samochodu na suchej i mokrej nawierzchni w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. Wiele opon letnich oferuje także małe opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa przez samochód. Opony letnie najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny (rzeźba symetryczna występuje jedynie w oponach dostawczych czy ciężarowych). Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników na temat poszczególnych modeli.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Opinie o oponach letnich Michelin prezentują się bardzo pozytywnie. Większość kierowców ocenia poszczególne modele bardzo wysoko, co potwierdza wyniki opon marki w testach czy parametry umieszczone na etykietach. W przykładowych recenzjach można przeczytać, że "trzymają się świetnie podczas intensywnych opadów deszczu – nie trzeba korzystać z pomocy ABS; "bardzo dobre zarówno podczas upałów, jak i w chłodniejsze deszczowe dni"; "bezpieczne, komfortowe i oszczędne – warte polecenia".
Testy opon letnich Michelin organizowane przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że są to niezwykle dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Model Pilot Sport 4 w ostatnich latach został wyróżniony na przykład w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO". Inny z flagowych produktów, Primacy 3, wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16. Michelin Energy Saver+ jest z kolei polecany przez ADAC i "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 SUV 275/50 R20 113Y XL MO1. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (275/50 R20), sezonu (opony letnie), modelu (Pilot Sport 4 SUV), nazwy producenta (Michelin) oraz indeksów (113Y XL, MO1) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 275 mm, profilu 50 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 113Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Yokohama, Nokian, Pirelli, Dunlop oraz Michelin – kosztujące od 783 do 934 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, zwrot części gotówki, karty paliwowe, bilety na zawody żużlowe lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 275/50 R20 XL, MO1 (113Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1021 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 084 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 382 (12 rat) do 2 083 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 083 zł | 4 166 zł | 82 zł |
4 | 1 062 zł | 4 248 zł | 164 zł |
6 | 722 zł | 4 332 zł | 248 zł |
8 | 552 zł | 4 416 zł | 332 zł |
10 | 450 zł | 4 500 zł | 416 zł |
12 | 382 zł | 4 584 zł | 500 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 SUV mogą być m.in. pianki naprawcze, montaż w serwisie, podkładki antypoślizgowe pod telefon lub płyny do prania tapicerki.