Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 315/35R20. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Super Sport o indeksach 110 Y XL, K1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 315/35 R20 110Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (K1), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 073411 oraz 3528700734119 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 073411 |
EAN | 3528700734119 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Super Sport |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="315" profile="35" diameter="20"]315/35 R20[/size] |
Szerokość | 315 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 110,25 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 110 |
Maksymalna nośność | 1060 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 75 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 15,10 kg |
Premiera modelu | 2011 rok |
Cena | ~ 1327 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | K1 (Ferrari) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Super Sport 315/35 R20 110Y XL K1 FR |
Opis modelu Pilot Super Sport jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Michelin Pilot Super Sport w omawianym przykładzie mają rozmiar 315/35 R20. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 315 mm. Druga z liczb w rozmiarze 315/35 R20 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach letnich Michelin Pilot Super Sport 315/35 R20 jest to 35% z 315, czyli 110,25 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 315/35 R20 – tutaj wynosi ona 20 cali.
Omawiane opony letnie Michelin Pilot Super Sport 315/35 R20 mają indeks prędkości Y i indeks nośności 110. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 1060 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Porsche Cayenne, BMW Seria 5, BMW X5, BMW X6 czy Volvo XC90.
Zastanawiając się nad zakupem opon letnich Michelin Pilot Super Sport 315/35 R20 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę C, za hamowanie na mokrej nawierzchni B, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 75 dB.
Opony osobowe to rodzaj ogumienia, który jest projektowany myślą o samochodach różnych klas: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i luksusowe limuzyny. Opony osobowe najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bieżnik symetryczny obecnie nie jest już stosowany, można go spotkać w oponach dostawczych bądź ciężarowych. Opony osobowe dostępne są w ramach klas: ekonomicznej (najtańsze), medium (dobry stosunek ceny do jakości) i premium (najwyższe osiągi).
Opony klasy premium charakteryzują się wszechstronnymi osiągami na najwyższym poziomie. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Z tego względu opony klasy premium najczęściej wybierają kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy posiadający samochód o dużej mocy. Marki opon klasy premium to przede wszystkim: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Super Sport 315/35R20 110Y na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony 315/35 R20 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 50 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "75 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 315/35 R20 (rozmiar).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.
Napisy "110" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1060 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model Pilot Super Sport (Michelin 315/35 R20) posiada homologację K1 (Ferrari). Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Opony letnie mają za zadanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie samochodu na suchej i mokrej nawierzchni w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. Wiele opon letnich oferuje także małe opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa przez samochód. Opony letnie najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny (rzeźba symetryczna występuje jedynie w oponach dostawczych czy ciężarowych). Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników na temat poszczególnych modeli.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
W Internecie (na forach dyskusyjnych, porównywarkach cenowych czy portalach społecznościowych) można znaleźć tysiące opinii o oponach letnich Michelin. W większości przypadków potwierdzają one wyniki produktów opon marki w testach, parametry z etykiet czy deklaracje producenta związane z osiągami. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin: "opony spełniły moje oczekiwania w 100% - dobre na suchej i mokrej nawierzchni, nie widać zużycia, komfort jazdy bardzo w porządku"; "bardzo dobre osiągi w różnych warunkach, przyjemnie się prowadzą".
Testy opon letnich Michelin pokazują, że produkty dostępne w ramach tej marki należą do najlepszych na rynku i nie bez powodu zaliczane są do klasy premium. Jako przykłady można podać zwycięstwo modelu Primacy 3 w teście ADAC z 2018 roku (rozmiar 205/55 R16), wyróżnienia opon Energy Saver+ w sprawdzianach ADAC i "Auto Bild" z wcześniejszych lat czy szereg zwycięstw sportowego modelu Pilot Sport 4 w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Super Sport 315/35 R20 110Y XL K1 FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (315/35 R20), modelu (Pilot Super Sport), sezonu (opony letnie), indeksów (110Y XL, K1) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 315 mm, profilu 35 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 110Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin oraz Pirelli – kosztujące od 1358 do 1827 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, koszulki piłkarskie, foteliki samochodowe, bony Sodexo oraz bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Santander Consumer Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 315/35 R20 XL, K1 (110Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1327 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 5 308 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 496 (12 rat) do 2 708 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 708 zł | 5 416 zł | 108 zł |
4 | 1 381 zł | 5 524 zł | 216 zł |
6 | 938 zł | 5 628 zł | 320 zł |
8 | 717 zł | 5 736 zł | 428 zł |
10 | 584 zł | 5 840 zł | 532 zł |
12 | 496 zł | 5 952 zł | 644 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Super Sport mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, ubezpieczenie opon, mierniki grubości bieżnika lub montaż w serwisie.