Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 225/50R18. Zobacz gdzie kupić opony Primacy 4 o indeksach 99 W XL, * w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Primacy 4 w rozmiarze 225/50 R18 99W to opona letnia, wzmacniana (XL) oraz homologowana (*). Oznaczenia 139553 oraz 3528701395531 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 139553 |
EAN | 3528701395531 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Primacy 4 |
Poprzedni model | Primacy 3 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="50" diameter="18"]225/50 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 99 |
Maksymalna nośność | 775 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 597 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | * (BMW, Mini) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Primacy 4 225/50 R18 99W XL * |
Michelin Primacy 4 to model opon letnich, który został zaprojektowany z myślą o samochodach osobowych klasy średniej i wyższej (także tych dysponujących większą mocą). Prezentowane opony pozycjonowane są w klasie premium – powstają w oparciu o nowoczesne technologie i najwyższej jakości półprodukty. Primacy 4 pojawił się na rynku jako następcą cieszącego się dużą popularnością modelu "3".
Omawiany model posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika, która umożliwia sprawne i komfortowe podróżowanie każdego dnia zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Co więcej, specjalny projekt bieżnika sprawia, że opony Primacy 4 zachowują swoje właściwości związane z odprowadzaniem wody także przy większym stopniu zużycia opony. Z kolei nowoczesna mieszanka gumowa skraca drogę hamowania bez uszczerbku dla trwałości opony.
Kierowcy, którzy zdecydowali się opublikować w Internecie swoje opinie na temat opon Michelin Primacy 4 podkreślą ich doskonałe właściwości jezdne na mokrej i suchej drodze oraz wysoką kulturę pracy (niska emisja hałasu). To idealne rozwiązanie dla kierowców, którzy od opon oczekują ponadprzeciętnych wszechstronnych osiągów.
Jak należy interpretować rozmiar 225/50 R18 omawianych opon letnich? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 225 mm (22,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 50 to nic innego jak 50% z 225, czyli 112,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 18 cali, czyli 45,72 cm.
Prezentowane opony Michelin Primacy 4 225/50 R18 mają indeks nośności 99 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 775 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 270 km/h, co daje indeks prędkości W. Opony letnie Michelin Primacy 4 225/50 R18 są projektowane z myślą o samochodach typu BMW Seria 3 (F30 FL), BMW Seria 3 (F30), Mini Countryman (II), BMW Seria 1 czy Toyota Land Cruiser.
Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony premium są produkowane między innymi przez koncerny Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Charakteryzuje je doskonała stabilność w zróżnicowanych warunkach, wysoka odporność na zużycie, niska emisja hałasu czy oszczędność paliwa. W efekcie opony premium zajmują czołowe miejsca w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami użytkowników. Opony premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Primacy 4 w rozmiarze 225/50R18 99W.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Jako ciekawostkę dodam, iż 8 produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskało ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Wspomnę także, że 3 produkty spełniające wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 225/50 R18 (rozmiar) - uzyskały ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Na koniec informacja, iż 8 produktów spełniających kryteria - opony Primacy 4 (model) oraz 18 cali (średnica) - uzyskało ocenę "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Bieżnik asymetryczny najczęściej jest stosowany w przypadku opon przeznaczonych do samochodów o większej mocy. Taka rzeźba dzieli się na dwa obszary: zewnętrzny i wewnętrzny, które odpowiedzialne są za różne grupy osiągów. Pierwszy odpowiada za sprawność manewrowania czy też umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów. Zadaniem drugiego jest głównie odprowadzanie wody. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd.
Napisy "99" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 775 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model Primacy 4 (Michelin 225/50 R18) posiada homologację * (BMW, Mini).
Opony letnie mają za zadanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie samochodu na suchej i mokrej nawierzchni w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. Wiele opon letnich oferuje także małe opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa przez samochód. Opony letnie najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny (rzeźba symetryczna występuje jedynie w oponach dostawczych czy ciężarowych). Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników na temat poszczególnych modeli.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Opinie o oponach letnich Michelin prezentują się bardzo pozytywnie. Większość kierowców ocenia poszczególne modele bardzo wysoko, co potwierdza wyniki opon marki w testach czy parametry umieszczone na etykietach. W przykładowych recenzjach można przeczytać, że "trzymają się świetnie podczas intensywnych opadów deszczu – nie trzeba korzystać z pomocy ABS; "bardzo dobre zarówno podczas upałów, jak i w chłodniejsze deszczowe dni"; "bezpieczne, komfortowe i oszczędne – warte polecenia".
Testy opon letnich Michelin potwierdzają pozycję francuskiej marki jako jednego z liderów rynku. Opony Michelin od wielu lat są regularnie wyróżniane w sprawdzianach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Dobrymi przykładami są wyniki flagowych modeli marki: Primacy 3, Pilot Sport 4 czy Energy Saver+, które wielokrotnie zajęły czołowe pozycje w testach przeprowadzonych przez ADAC, "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO" (testowane były najróżniejsze rozmiary – od aut kompaktowych po sportowe).
Zobacz inne określenia opon Michelin Primacy 4 225/50 R18 99W XL *. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), rozmiaru (225/50 R18), nazwy producenta (Michelin), modelu (Primacy 4) oraz indeksów (99W XL, *) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 99W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nexen, Bridgestone, Toyo, Michelin oraz Hankook – kosztujące od 349 do 848 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, zwrot części gotówki, rabat na kolejne zakupy, kubki termiczne czy foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 225/50 R18 XL, * (99W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 597 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 388 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 223 (12 rat) do 1 218 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 218 zł | 2 436 zł | 48 zł |
4 | 621 zł | 2 484 zł | 96 zł |
6 | 422 zł | 2 532 zł | 144 zł |
8 | 323 zł | 2 584 zł | 196 zł |
10 | 263 zł | 2 630 zł | 242 zł |
12 | 223 zł | 2 676 zł | 288 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Primacy 4 mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, ładowarki do telefonu na USB, worki do opon lub płyny do prania tapicerki.