Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami letnimi firmy Nexen w rozmiarze 235/50R18. Zobacz gdzie kupić opony N'Fera RU1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "101 Y XL" w nazwie opony?
Nexen N'Fera RU1 w rozmiarze 235/50 R18 101Y to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 13619 oraz 8807622361906 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 13619 |
EAN | 8807622361906 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | N'Fera RU1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="50" diameter="18"]235/50 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 117,50 mm |
Kraj produkcji | Korea Południowa, Czechy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 101 |
Maksymalna nośność | 825 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 12,34 kg |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 393 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Nexen N'Fera RU1 235/50 R18 101Y XL |
Opis modelu N'Fera RU1 jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opona letnia Nexen N'Fera RU1 235/50 R18 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości Y i indeks nośności 101. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 825 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon letnich Nexen N'Fera RU1 235/50 R18 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 235 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 50% z 235, czyli 117,50 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 235/50 R18 – tutaj 18 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon letnich Nexen N'Fera RU1 235/50 R18 wygląda następująco: ocena "E" za poziom oporów toczenia, "B" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 69 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony letnie Nexen N'Fera RU1 w rozmiarze 235/50 R18 są montowane w samochodach typu: BMW X3 (E83), Ford Galaxy (III), Ford Kuga (II), Ford Kuga (II FL) czy Opel Insignia (A).
N'Fera RU1 w rozmiarze 235/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV/4x4 charakterystyką bardzo przypominają modele osobowe – ich zadaniem jest zapewnienie w szczególności stabilnego i komfortowego prowadzenia auta na asfalcie oraz oszczędności paliwa. Wiele opon do aut typu SUV/4x4 to warianty modeli osobowych. Samochody typu SUV są cięższe od osobówek i mają wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do nich przeznaczone mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej stanowią kompromis pomiędzy najwyższymi osiągami modeli z segmentu premium a niskimi cenami produktów z półki budżetowej. Na wybór opon klasy średniej decydują się kierowcy, którzy z jednej strony cenią sobie osiągi na odpowiednim poziomie, a z drugiej chcą nieco zaoszczędzić – posiadacze aut o przeciętnej mocy, preferujący umiarkowany styl jazdy i jeżdżący głównie po mieście z okresowymi wyjazdami w trasy. Marki opon klasy średniej to między innymi: Nexen, Toyo, Falken, BFGoodrich czy Kleber.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen N'Fera RU1 235/50R18 101Y na etykiecie unijnej.
Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z trzech parametrów, jakie są zawarte na unijnej etykiecie dołączanej do opon. Parametr ten jest niezwykle ważny przy wyborze opon przez kierowców, dlatego jego porównanie między poszczególnymi modelami może pomóc w trafnym zakupie. Przyczepność na mokrym jest wyrażana w postaci liter od A do G, przy czym oceny D i G nie są używane, a A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Dla samochodów osobowych różnica pomiędzy ocenami od A do F jest znacząca i wynosi ponad 18 metrów. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających wytyczne - opony N'Fera RU1 (model) oraz 18 cali (średnica).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/50 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Opony klasy średniej to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą cieszyć się komfortowym prowadzeniem i dobrymi osiągami w każdej sytuacji, a jednocześnie nie przepłacać. Wszystko to zapewnia ogumienie południowokoreańskiego producenta opon Nexen. Ta uznana na całym świecie firma z historią sięgającą 1942 roku dostarcza na rynek opony do samochodów osobowych, SUV-ów i aut dostawczych. Obecnie modele Nexen trafiają do kierowców w 120 krajach na całym świecie, a firma zatrudnia tysiące pracowników.
Model N'Fera RU1 (Nexen) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "101" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 825 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Nexen N'Fera RU1 235/50 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Na opony Nexen producent udziela gwarancji trwającej 5 lat od daty zakupu, jednak nie dłuższej niż 6 lat od daty produkcji. Opony są produktem, który trudno reklamować ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego powinno się zgłaszać reklamację niezwłocznie po zauważeniu usterki. W przypadku widocznej deformacji lub niemożności wyważenie opony, odzyskanie pieniędzy lub wymiana towaru na nowy nie powinny stanowić problemu. Gwarancja nie obejmuje jednak uszkodzeń mechanicznych, usterek wynikających z nieprawidłowej techniki jazdy czy przechowywania opon w niewłaściwych warunkach.
Opinie o oponach, którymi kierowcy dzielą się z innymi na forach internetowych i w mediach społecznościowych, są doskonałym źródłem wiedzy, ponieważ pokazują, jak dany model zachowuje się na przestrzeni czasu w różnych warunkach. Opony letnie Nexen cieszą się dobrymi opiniami. Ich użytkownicy podkreślają, że zapewniają one bezpieczeństwo na drodze i optymalny komfort jazdy. "Nexen nigdy mnie nie zawiodły, dlatego kolejny komplet także kupię od tego producenta", "przyczepność na zakrętach i dobre prowadzenie na mokrej nawierzchni, nawet podczas ulewy" - piszą kierowcy.
Sezonowe testy opon to doskonałe źródło wiedzy dla kierowców, którzy nie wiedzą jaki model wybrać do swojego auta. Dzięki sprawdzianom można porównać parametry ogumienia i w szybki sposób wytypować to, które najlepiej sprawdzi się przy określonych przebiegach i stylu jazdy. Wśród opon Nexen, często testowanym modelem jest Nexen N Fera SU1, który w 2014 roku zajął 7 miejsce w sprawdzianie Auto Zeitung. Wielokrotnie testowano też Nexen N Blue HD+, który pokonał rywali i wygrał test opon letnich ACE z 2016 roku.
Wyniki dotyczą modelu N'Fera RU1.
Zobacz inne określenia opon Nexen N'Fera RU1 235/50 R18 101Y XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (101Y XL), modelu (N'Fera RU1), nazwy producenta (Nexen), rozmiaru (235/50 R18) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 101Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Uniroyal, Goodyear, Dunlop oraz Continental – kosztujące od 409 do 933 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, smycze do kluczy, bilety na zawody żużlowe, pamięci przenośne USB czy bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Alior Bank lub mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Nexen w rozmiarze 235/50 R18 XL (101Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 393 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 572 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 147 (12 rat) do 802 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 802 zł | 1 604 zł | 32 zł |
4 | 409 zł | 1 636 zł | 64 zł |
6 | 278 zł | 1 668 zł | 96 zł |
8 | 213 zł | 1 704 zł | 132 zł |
10 | 173 zł | 1 730 zł | 158 zł |
12 | 147 zł | 1 764 zł | 192 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu N'Fera RU1 mogą być m.in. skrobaczki do szyb, montaż w serwisie, środki do konserwacji opon oraz preparaty do mycia felg.