Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 195/70R15. Zobacz gdzie kupić opony Carrier All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "104 R C" w nazwie opony?
Pirelli Carrier All Season w rozmiarze 195/70 R15 104R to opona całoroczna, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2565400 oraz 8019227256543 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2565400 |
EAN | 8019227256543 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Carrier All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="195" profile="70" diameter="15"]195/70 R15[/size] |
Szerokość | 195 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 136,50 mm |
Kraj produkcji | Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Turcja, Hiszpania, Rumunia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 104 |
Maksymalna nośność | 900 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 12,57 kg |
Premiera modelu | 2016 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 300 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Carrier All Season 195/70 R15 104R C |
Opis modelu Carrier All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Jesteś posiadaczem samochodu typu Mercedes Vito (W638), Volvo V70, VW Jetta czy Opel Corsa i poszukujesz opon na sezon letni oraz zimowy? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Cię Pirelli Carrier All Season. Prezentowane opony mają rozmiar 195/70 R15, ich indeks prędkości wynosi R (dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach to 170 km/h), a nośności 104 (dopuszczalne obciążenie to 900 kg).
Samo oznaczenie rozmiaru należy interpretować następująco: pierwsza liczba to szerokość opony mierzona w milimetrach (tu 195), druga to wysokość profilu (jest to procent z wysokości, a więc w tym przypadku 70 procent z 195 wynosi 136,50 mm). "R" to informacja o radialnej budowie modelu, a ostatnia liczba to średnica mierzona w calach – tutaj 15. Prezentowane opony Pirelli Carrier All Season 195/70 R15 mogą pochwalić się następującymi parametrami na etykietach: C za opory toczenia, A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 68 dB za hałas zewnętrzny.
Carrier All Season w rozmiarze 195/70 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze przeznaczone są do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Bardzo często opony tego typu oznaczone są symbolem "C" (ang. cargo). W przypadku opon dostawczych mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze charakteryzują wysoką odpornością na obciążenia, uszkodzenia i zużycie oraz zapewniają stabilność samochodu w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Modele opon klasy premium produkowane są w oparciu o najbardziej nowoczesne technologie i z najlepszych składników. W efekcie cechują się najwyższym poziomem osiągów (bezpieczeństwo, komfort, oszczędność paliwa, odporność na zużycie) i montowane są przez kierowców o agresywnym stylu jazdy, do mocnych samochodów lub przez osoby często wyruszające w długie trasy. Marki opon premium to między innymi: Pirelli, Vredestein, Michelin, Yokohama, Continental, Bridgestone czy Nokian – uznawane są one za najlepsze na rynku.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Carrier All Season 195/70R15 104R na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony 195/70 R15 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach.
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Carrier All Season (model) oraz 15 cali (średnica).
Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.
Model Carrier All Season (Pirelli) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "104" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 900 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Pirelli Carrier All Season 195/70 R15 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony wielosezonowe to hybryda opon letnich i zimowych łącząca ich kluczowe osiągi, ale jednocześnie będąca pewnym kompromisem w zakresie zachowania w bardzo zróżnicowanych warunkach pogodowych. Opony całoroczne gwarantują bezpieczeństwo zarówno latem, jak i zimą, jednak najbardziej zadowoleni z nich będą właściciele aut małolitrażowych, jeżdżących głównie w mieście i pokonujących niewielkie przebiegi. To dobry wybór dla wszystkich, którzy z samochodu korzystają okazjonalnie i chcą zaoszczędzić na sezonowej wymianie ogumienia.
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opony całoroczne to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej zmiany opon, a jednocześnie zadbać o bezpieczne prowadzenie przez cały rok. Opinie o oponach całorocznych Pirelli, które kierowcy zamieszczają w Internecie, to potwierdzenie ich doskonałych osiągów w każdych warunkach pogodowych. Użytkownicy piszą: "opony wyśmienicie trzymają się drogi, niski hałas i niskie opory toczenia, polecam wszystkim", "bardzo dobre opony wielosezonowe, które przez cały rok gwarantują maksymalne osiągi".
Wybór opon do auta to niełatwe zadanie. Kierowcom, którzy nie wiedzą na jakie ogumienie się zdecydować, pomogą testy opon przygotowywane każdego sezonu przez kluby motoryzacyjne i prasę. Dzięki nim bez problemu znajdą model o pożądanych przez nich właściwościach. Opony całoroczne Pirelli były wielokrotnie sprawdzane przed profesjonalistów. Model Cinturato All Season przetestowało kilkanaście organizacji m.in. ADAC w 2016 roku (5 miejsce) i Auto Bild w 2015 roku (3 miejsce). W tym ostatnim teście, opona wyróżniła się pod względem hamowania na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Carrier All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, stowarzyszenie czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Carrier All Season 195/70 R15 104R C. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Carrier All Season), rozmiaru (195/70 R15), indeksów (104R C), nazwy producenta (Pirelli) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 195 mm, profilu 70 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 104R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Hifly, Continental, Michelin, Goodyear oraz Nokian – kosztujące od 238 do 386 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, bilety na mecze piłkarskie, bony Sodexo, koszulki piłkarskie oraz rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, mBank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 195/70 R15 C (104R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 300 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 200 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 112 (12 rat) do 612 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 612 zł | 1 224 zł | 24 zł |
4 | 312 zł | 1 248 zł | 48 zł |
6 | 212 zł | 1 272 zł | 72 zł |
8 | 162 zł | 1 296 zł | 96 zł |
10 | 133 zł | 1 330 zł | 130 zł |
12 | 112 zł | 1 344 zł | 144 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Carrier All Season mogą być m.in. preparaty do mycia felg, płyny do prania tapicerki, mierniki grubości bieżnika oraz ubezpieczenie opon.