Data modyfikacji:

Pirelli Carrier All Season 205/75 R16 110R C

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Carrier All Season 205/75 R16 110R

Zdjęcie poglądowe modelu Carrier All Season w rozmiarze 205/75 R16 C

Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 205/75R16. Zobacz gdzie kupić opony Carrier All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "110 R C" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Carrier All Season w rozmiarze 205/75 R16 110R to opona całoroczna, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2565700 oraz 8019227256574 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 2565700
EAN 8019227256574
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Carrier All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="205" profile="75" diameter="16"]205/75 R16[/size]
Szerokość 205 mm
Profil 75 %
Średnica 16 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 153,75 mm
Kraj produkcji Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy, Francja
Rodzaj bieżnika symetryczny
Indeks nośności 110
Maksymalna nośność 1060 kg
Indeks prędkości R
Maksymalna prędkość 170 km/h
Przeznaczenie auta dostawcze
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym A (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 68 dB
Fale (1-3) 1
Waga (ciężar) 14,94 kg
Premiera modelu 2016 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 413 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (C)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia M+S
Pełna nazwa Pirelli Carrier All Season 205/75 R16 110R C

Model Carrier All Season

Fragment bieżnika Carrier All Season firmy Pirelli (zdjęcie

Opis modelu Carrier All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony całoroczne Pirelli Carrier All Season w rozmiarze 205/75 R16 110R C

Opony całoroczne Pirelli Carrier All Season 205/75 R16 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu Citroen Berlingo, Ford C-MAX, Volvo XC90, Volvo S60 czy Opel Zafira. Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 68 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Pirelli Carrier All Season 205/75 R16 posiadają indeks prędkości R (maksymalnie na tym modelu można jechać 170 km/h) oraz indeks nośności 110 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 1060 kg).

Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 205/75 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 75 przekłada się na wartość 153,75 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).

Opony do samochodów dostawczych

Przeznaczenie - samochody dostawcze (zdjęcie)

Carrier All Season w rozmiarze 205/75 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze przeznaczone są do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Bardzo często opony tego typu oznaczone są symbolem "C" (ang. cargo). W przypadku opon dostawczych mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze charakteryzują wysoką odpornością na obciążenia, uszkodzenia i zużycie oraz zapewniają stabilność samochodu w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców oferujące innowacyjne rozwiązania

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to głównie marki Pirelli, Michelin, Vredestein, Goodyear, Hankook, Yokohama, Nokian czy Continental. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.

Etykieta unijna opon Carrier All Season 205/75 R16 czyli ocena spalania, hamowania i hałasu

Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Carrier All Season 205/75R16 110R na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony 205/75 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hamowanie na mokrym - ocena A

Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 78 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Hałas na zewnątrz - 68 dB

Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego).

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.

Symetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik symetryczny (zdjęcie)

Model Carrier All Season (Pirelli) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny jest obecnie spotykany w oponach dostawczych i ciężarowych. W modelach przeznaczonych do samochodów osobowych ustąpił miejsca rzeźbom kierunkowym i asymetrycznym, które oferują znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach i w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe). Jak rozpoznać opony symetryczne? Dwie połowy bieżnika stanowią swoje lustrzane odbicie, dlatego opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy.

Oznaczenia 110R, C oraz M+S

Napisy "110" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1060 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Pirelli Carrier All Season 205/75 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne nazywane są także wielosezonowymi. Stanowią one kompromis pomiędzy letnimi i zimowymi, dlatego charakteryzują się nieco twardszą mieszanką od tych drugich i mniej agresywnym bieżnikiem. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach (lato bez upału, łagodna zima). Opony całoroczne dostosowane do warunków zimowych mają na ścianie bocznej symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Najłatwiej rozpoznać je po nazwie, która zwykle kojarzy się z czterema porami roku – "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.

Gwarancja na opony Carrier All Season

Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 205/75 R16 o oponach Pirelli Carrier All Season

Opony całoroczne to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej zmiany opon, a jednocześnie zadbać o bezpieczne prowadzenie przez cały rok. Opinie o oponach całorocznych Pirelli, które kierowcy zamieszczają w Internecie, to potwierdzenie ich doskonałych osiągów w każdych warunkach pogodowych. Użytkownicy piszą: "opony wyśmienicie trzymają się drogi, niski hałas i niskie opory toczenia, polecam wszystkim", "bardzo dobre opony wielosezonowe, które przez cały rok gwarantują maksymalne osiągi".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Opony całoroczne Pirelli to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy rocznie pokonują niewielkie przebiegi. Testy publikowane przez prasę i automobilkluby pozwalają porównać między sobą osiągi różnych modeli i wybrać spośród nich optymalny do swojego auta. W testach opon całorocznych sprawdzono m.in. modele Pirelli Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwsza z nich zajęła 5 miejsce w teście ADAC w 2016 roku, a druga uplasowała się na 9 lokacie w sprawdzianie Auto Bild przeprowadzonym w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Carrier All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, czasopismo czy automobilclub.

  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 5 miejsce 2017 Auto Bild
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild
  • 9 miejsce 2016 ACE
  • 5 miejsce 2016 ADAC

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli Carrier All Season 205/75 R16 110R C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Pirelli), modelu (Carrier All Season), indeksów (110R C) oraz rozmiaru (205/75 R16) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • Pirelli Carrier All Season 205/75R16 C
  • 16 205x75 Pirelli Carrier AllSeason C 110R
  • Pirelli 205/75/16 110R All Season Carrier
  • opony 205/75 R16 Carrier All Season Pirelli
  • Carrier All Season 205/75 R16 110 R całoroczne

Polecane opony całoroczne 205 75 R16 110R w podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 205 mm, profilu 75 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 110R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin oraz Continental – kosztujące od 454 do 608 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Continental
VancoFourSeason
205/75 R16 110/108R C

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 527 zł

Continental
VancoFourSeason 2
205/75 R16 110/108R C

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 454 zł

Michelin
Agilis CrossClimate
205/75 R16 110/108R C

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: A
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 544 zł

Continental
VancoFourSeason
205/75 R16 113/111R C

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 557 zł

Michelin
Agilis CrossClimate
205/75 R16 113/111R C

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: A
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 608 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", assistance 24/7, karty paliwowe, pamięci przenośne USB lub koszulki piłkarskie.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-55% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Alior Bank oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 205/75 R16 C (110R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 413 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 652 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 155 (12 rat) do 843 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 843 zł 1 686 zł 34 zł
4 430 zł 1 720 zł 68 zł
6 292 zł 1 752 zł 100 zł
8 224 zł 1 792 zł 140 zł
10 182 zł 1 820 zł 168 zł
12 155 zł 1 860 zł 208 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Carrier All Season mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, ramki do tablic rejestracyjnych, pianki naprawcze lub zapachy do samochodu.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.