Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 215/60R16. Zobacz gdzie kupić opony Carrier All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "103 T C" w nazwie opony?
Pirelli Carrier All Season w rozmiarze 215/60 R16 103T to opona całoroczna, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Carrier All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | 215/60 R16 |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Turcja, Hiszpania, Francja, Niemcy, Wielka Brytania |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 12,45 kg |
Cena | ~ 728 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Carrier All Season 215/60 R16 103T C |
Opis opony Pirelli Carrier All Season w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Wielka Brytania, Hiszpania czy Rumunia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik Carrier All Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Pirelli Carrier All Season 215/60 R16 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu Ford S-MAX (I), VW Sharan (II), Peugeot 508 (I FL), Opel Astra (J FL) czy Opel Zafira (Tourer C). Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, E za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 68 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Pirelli Carrier All Season 215/60 R16 posiadają indeks prędkości T (maksymalnie na tym modelu można jechać 190 km/h) oraz indeks nośności 103 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 875 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 215/60 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 60 przekłada się na wartość 129 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
Carrier All Season w rozmiarze 215/60 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są przeznaczone do samochodów, których DMC nie przekracza 3,5 tony (powyżej tej wartości mówimy o oponach ciężarowych). Można je rozpoznać po symbolu "C" umieszczonym na ścianie bocznej i podwójnym indeksie nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Dobrej jakości opony dostawcze powinny charakteryzować się dobrą przyczepnością niezależnie od panujących warunków drogowych oraz być odporne na przeciążenia, uszkodzenia mechaniczne i przyspieszone zużycie.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Pirelli, Continental, Bridgestone, Hankook, Nokian, Dunlop, Yokohama czy Vredestein. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Carrier All Season 215/60R16 103T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G".
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 121 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna dołączona do opon informuje m. in. o hałasie na zewnątrz auta generowanym podczas jazdy. Jak badany jest ten parametr? Sprawdza się go przejeżdżając samochodem obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Wszystkie opony na rynku nie przekraczają obowiązującej normy, jednak te z oznaczeniem jednej fali (w skali obejmującej od jednej do trzech fal) generują go najmniej i są najbardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony 215/60 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.
Model Carrier All Season (Pirelli) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to jedna z trzech rzeźb spotykanych na rynku opon. Oprócz omawianej wyróżnia się jeszcze kierunkową i asymetryczną. Bieżnik symetryczny praktycznie nie jest obecnie stosowany (poza starszymi modelami) w oponach osobowych, ponieważ oferuje bardzo przeciętne osiągi na mokrej nawierzchni i przy wyższych prędkościach. Można go za to spotkać w modelach do aut dostawczych i ciężarowych. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt.
Napisy "103" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Pirelli Carrier All Season 215/60 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne nazywane są także wielosezonowymi. Stanowią one kompromis pomiędzy letnimi i zimowymi, dlatego charakteryzują się nieco twardszą mieszanką od tych drugich i mniej agresywnym bieżnikiem. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach (lato bez upału, łagodna zima). Opony całoroczne dostosowane do warunków zimowych mają na ścianie bocznej symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Najłatwiej rozpoznać je po nazwie, która zwykle kojarzy się z czterema porami roku – "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.
Opinie o oponach zamieszczane w Internecie przez użytkowników, to najlepsze źródło wiedzy dla każdego stojącego przed wyborem ogumienia do swojego auta. Opony całoroczne są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z samochodu głównie w mieście. Doskonałą propozycją dla nich są opony całoroczne Pirelli. Kierowcy piszą o nich: "pewne prowadzenie podczas upałów, deszczu, na błocie pośniegowym oraz śniegu", "zaskakująco ciche i komfortowe", "to moje pierwsze opony całoroczne Pirelli i czuję, że przy nich zostanę - gwarantują zrównoważone osiągi".
Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.
Wyniki dotyczą modelu Carrier All Season.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Carrier All Season 215/60 R16 103T C. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), indeksów (103T C), rozmiaru (215/60 R16), sezonu (opony całoroczne) oraz modelu (Carrier All Season) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 60 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 103T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, pamięci przenośne USB, bony Sodexo, foteliki samochodowe oraz koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 215/60 R16 C (103T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 728 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 912 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 272 (12 rat) do 1 486 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 486 zł | 2 972 zł | 60 zł |
4 | 758 zł | 3 032 zł | 120 zł |
6 | 515 zł | 3 090 zł | 178 zł |
8 | 394 zł | 3 152 zł | 240 zł |
10 | 321 zł | 3 210 zł | 298 zł |
12 | 272 zł | 3 264 zł | 352 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Carrier All Season mogą być m.in. środki do konserwacji opon, płyny do prania tapicerki, preparaty do mycia felg lub ładowarki do telefonu na USB.