Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 215/65R16. Zobacz gdzie kupić opony Carrier All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "109 T C" w nazwie opony?
Pirelli Carrier All Season w rozmiarze 215/65 R16 109T to opona całoroczna, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2566000 oraz 8019227256604 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2566000 |
EAN | 8019227256604 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Carrier All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="65" diameter="16"]215/65 R16[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 139,75 mm |
Kraj produkcji | Turcja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Rumunia, Francja |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 14,30 kg |
Premiera modelu | 2016 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 446 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Carrier All Season 215/65 R16 109T C |
Opis modelu Carrier All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony całoroczne Pirelli Carrier All Season 215/65 R16 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Honda CR-V (II), Jeep Renegade (BU), VW Multivan (T5 FL), VW Tiguan (I FL), VW Multivan (T6) czy Dacia Duster (I FL). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Pirelli Carrier All Season 215/65 R16 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, A w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 68 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 215/65 R16 opon Pirelli Carrier All Season należy czytać następująco: szerokość 215 mm, wysokość profilu 65 (jako procent z szerokości, czyli 139,75 mm) i średnica 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Pirelli Carrier All Season 215/65 R16 mają indeks prędkości T (oznacza to dopuszczalną prędkość 190 km/h) i indeks nośności 109 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1030 kg).
Carrier All Season w rozmiarze 215/65 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach typu van czy półciężarówkach (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony). Takie pojazdy, z racji swoich zadań, poruszają się z dużym obciążeniem, dlatego muszą być odporne na zużycie i mieć wzmocnioną konstrukcję. W przypadku opon dostawczych spotyka się dwa indeksy nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze często są oznaczane za pomocą litery "C" (ang. cargo) umieszczonej w ich rozmiarze.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Pirelli, Hankook, Yokohama, Nokian, Dunlop, Michelin, Continental czy Vredestein. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Carrier All Season 215/65R16 109T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 26 innych produktów spełniających kryteria - opony 215/65 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 78 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony Carrier All Season (model) oraz 16 cali (średnica).
Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.
Model Carrier All Season (Pirelli) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny jest obecnie spotykany w oponach dostawczych i ciężarowych. W modelach przeznaczonych do samochodów osobowych ustąpił miejsca rzeźbom kierunkowym i asymetrycznym, które oferują znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach i w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe). Jak rozpoznać opony symetryczne? Dwie połowy bieżnika stanowią swoje lustrzane odbicie, dlatego opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy.
Napisy "109" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Pirelli Carrier All Season 215/65 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach pogodowych ze względu na zastosowanie specjalnej mieszanki przystosowanej do zimowej i letniej pogody. Ich bieżnik łączy zalety bieżnika letniego i zimowego, dlatego dobrze dostosowuje się do różnych warunków. Wielosezonowe modele to kompromis między oponom dedykowanym na poszczególne sezony, dlatego są szczególnie polecane kierowcom miejskich aut, którzy pokonują niewielkie przebiegi i podróżują głównie na terenie aglomeracji.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Opinie o oponach zamieszczane w Internecie przez użytkowników, to najlepsze źródło wiedzy dla każdego stojącego przed wyborem ogumienia do swojego auta. Opony całoroczne są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z samochodu głównie w mieście. Doskonałą propozycją dla nich są opony całoroczne Pirelli. Kierowcy piszą o nich: "pewne prowadzenie podczas upałów, deszczu, na błocie pośniegowym oraz śniegu", "zaskakująco ciche i komfortowe", "to moje pierwsze opony całoroczne Pirelli i czuję, że przy nich zostanę - gwarantują zrównoważone osiągi".
Wybór opon do auta to niełatwe zadanie. Kierowcom, którzy nie wiedzą na jakie ogumienie się zdecydować, pomogą testy opon przygotowywane każdego sezonu przez kluby motoryzacyjne i prasę. Dzięki nim bez problemu znajdą model o pożądanych przez nich właściwościach. Opony całoroczne Pirelli były wielokrotnie sprawdzane przed profesjonalistów. Model Cinturato All Season przetestowało kilkanaście organizacji m.in. ADAC w 2016 roku (5 miejsce) i Auto Bild w 2015 roku (3 miejsce). W tym ostatnim teście, opona wyróżniła się pod względem hamowania na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Carrier All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, ekspertów z branży czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Carrier All Season 215/65 R16 109T C. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (215/65 R16), modelu (Carrier All Season), indeksów (109T C), nazwy producenta (Pirelli) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 65 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 109T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Hifly, Continental, Goodyear oraz Matador – kosztujące od 267 do 535 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, oficjalne piłki nożne, foteliki samochodowe, karty przedpłacone oraz koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Alior Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 215/65 R16 C (109T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 446 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 784 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 167 (12 rat) do 910 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 910 zł | 1 820 zł | 36 zł |
4 | 464 zł | 1 856 zł | 72 zł |
6 | 316 zł | 1 896 zł | 112 zł |
8 | 241 zł | 1 928 zł | 144 zł |
10 | 197 zł | 1 970 zł | 186 zł |
12 | 167 zł | 2 004 zł | 220 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Carrier All Season mogą być m.in. preparaty do mycia felg, podkładki antypoślizgowe pod telefon, płyny do prania tapicerki oraz pianki naprawcze.