Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 235/40R18. Zobacz gdzie kupić opony P Zero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "95 W XL, PZ4, Seal Inside" w nazwie opony?
Pirelli P Zero w rozmiarze 235/40 R18 95W to opona letnia, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PZ4, Seal Inside, Luxury Saloon. Oznaczenia 2644900 oraz 8019227264494 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2644900 |
EAN | 8019227264494 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="40" diameter="18"]235/40 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 94 mm |
Kraj produkcji | Turcja, Niemcy, Rumunia, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 95 |
Maksymalna nośność | 690 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 10,93 kg |
Premiera modelu | 2007 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 504 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | PZ4, Seal Inside, Luxury Saloon |
Pełna nazwa | Pirelli P Zero 235/40 R18 95W XL PZ4 Seal Inside |
Opis modelu P Zero jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli P Zero w rozmiarze 235/40 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Volvo V60 (P3), Ford Focus (III), Mercedes CLA (117), Volvo S60 (II), Ford Focus (III FL) czy Audi A4 (B7). Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 235 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 40 (czyli 94 mm), a średnica 18 cali.
Etykieta opon Pirelli P Zero prezentuje się następująco: C za opory toczenia, A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 68 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Pirelli P Zero 235/40 R18 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 95 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 690 kg).
P Zero w rozmiarze 235/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe produkowane są z myślą o różnego rodzaju samochodach – od małych aut miejskich po mocne sportowe. Najczęściej wyposażone są bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Mogą w nich być również zastosowane dodatkowe rozwiązania, jak rant ochronny felgi, technologia Run Flat (umożliwiająca jazdę po przebiciu) czy wzmocniona konstrukcja. Opony osobowe są dostępne w ramach trzech klas: ekonomicznej (najbardziej atrakcyjne cenowo), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (najwyższy poziom osiągów, nowoczesna technologia).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Pirelli, Continental, Michelin, Vredestein, Dunlop, Yokohama, Bridgestone czy Goodyear.
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero 235/40R18 95W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 485 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 40 innych produktów spełniających wytyczne - opony 235/40 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Jednym z parametrów, które można porównać dzięki etykiecie dołączonej do opony jest hałas na zewnątrz auta. Mierzony jest on podczas ruchu i wyrażany w decybelach oraz za pomocą piktogramu przedstawiającego od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza opony generujące niski hałas, a trzy – największy, jednak wciąż nie przekraczający obowiązującej normy. Najcichsze opony są najbardziej przyjazne środowisku. Należy też pamiętać, że badanie jakiemu obowiązkowo poddaje się modele obejmują tylko głośność na zewnątrz auta, a nie w środku pojazdu. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Pirelli (producent), letnie (sezon) oraz 235/40 R18 (rozmiar).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model P Zero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.
Napisy "95" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 690 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie Luxury Saloon - (L/S, L.S.) odmiana bieżnika Pirelli P Zero (dostępna od 2017 roku) przeznaczona do aut z nadwoziem typu sedan oraz coupe, PZ4 - nowa wersja Pirelli P Zero po 2016 oraz Seal Inside - technologia Pirelli (warstwa żelu uszczelniającego pod bieżnikiem) pozwalająca utrzymywać ciśnienie w przebitych oponach, umożliwiając kierowcy dalszą jazdę bez konieczności wymiany koła. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli P Zero 235/40 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie przeznaczone są do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średni dobowy poziom temperatur zaczyna regularnie przekraczać 7 st. C (wynika to z właściwości ich mieszanek gumowych). Tego typu opony mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedni komfort jazdy i optymalne zużycie paliwa. Najczęściej wyposażone są w kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Dzięki opiniom o oponach zamieszczanych przez użytkowników w Internecie, kierowcy chcący zmienić ogumienie na nowe mają ułatwione zadanie. Porównanie między sobą opinii użytkowników sprawia, że wybór optymalnych opon do danego auta i stylu jazdy staje się prostszy. Opony letnie Pirelli cieszą się dobrą opinią kierowców. Na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich tak: "dobrze kleją się na zakrętach zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo", "najlepsze opony na jakich miałem okazję jeździć, bez względu na pogodę gwarantują najwyższe osiągi".
Testy opon przeprowadzane przez profesjonalistów dają ogląd rzeczywistych osiągów poszczególnych modeli. Sprawdziany są z reguły wykonywane przez prasę motoryzacyjną i automobilkluby, dlatego warto śledzić prestiżowe organizacje. Na przestrzeni lat wiele modeli Pirelli było sprawdzanych w testach opon letnich zajmując bardzo dobre lokaty i pokonując opony innych producentów. Przykładowo, Pirelli Cinturato P7 uplasowała się na 4 miejscu w teście opon Auto Zeitung w 2019 roku wyróżniając się doskonałymi parametrami na mokrej i suchej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu P Zero.
Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero 235/40 R18 95W XL PZ4 Seal Inside. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), indeksów (95W XL, PZ4, Seal Inside), sezonu (opony letnie), rozmiaru (235/40 R18) oraz modelu (P Zero) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 95W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Yokohama oraz Dunlop – kosztujące od 420 do 518 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", kubki termiczne, smycze do kluczy, assistance 24/7 czy karty paliwowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Santander Consumer Bank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 235/40 R18 XL, PZ4, Seal Inside (95W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 504 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 016 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 189 (12 rat) do 1 029 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 029 zł | 2 058 zł | 42 zł |
4 | 525 zł | 2 100 zł | 84 zł |
6 | 357 zł | 2 142 zł | 126 zł |
8 | 273 zł | 2 184 zł | 168 zł |
10 | 222 zł | 2 220 zł | 204 zł |
12 | 189 zł | 2 268 zł | 252 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero mogą być m.in. preparaty do mycia felg, skrobaczki do szyb, płyny do prania tapicerki oraz ubezpieczenie opon.