Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 175/70R14. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion ATR w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "88 H XL" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion ATR w rozmiarze 175/70 R14 88H to opona letnia, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2691900 oraz 8019227269192 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2691900 |
EAN | 8019227269192 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion ATR |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="175" profile="70" diameter="14"]175/70 R14[/size] |
Szerokość | 175 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 122,50 mm |
Kraj produkcji | Wielka Brytania, Hiszpania, Rumunia, Turcja, Niemcy, Francja |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 88 |
Maksymalna nośność | 560 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 8,08 kg |
Premiera modelu | 2010 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 320 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion ATR 175/70 R14 88H XL |
Opis modelu Scorpion ATR jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli Scorpion ATR zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu VW Polo (V), Ford Focus (I), Seat Ibiza (IV), Opel Vectra (B), VW Passat (B4) czy Hyundai i20 (I FL). Prezentowany produkt ma rozmiar 175/70 R14, co oznacza, że jego szerokość wynosi 175 mm, wysokość profilu 122,50 mm (70 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 14 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Pirelli Scorpion ATR 175/70 R14 mają indeks prędkości wynoszący H (dopuszczalna prędkość 210 km/h) i indeks nośności 88 przekładający się dopuszczalne obciążenie 560 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Pirelli Scorpion ATR 175/70 R14 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, E w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Scorpion ATR w rozmiarze 175/70 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV/4x4 to produkty projektowane z myślą o samochodach, które są stosunkowo ciężkie i mają wyżej położony środek ciężkości. Aby zapewnić odpowiednią stabilność pojazdu takie opony mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne. Jednocześnie muszą one zagwarantować odpowiednią przyczepność i komfort jazdy po asfalcie. Bieżniki opon do aut typu SUV/4x4 są często takie same, jak w modelach osobowych (w wielu przypadkach opony SUV to warianty produktów przeznaczonych do osobówek).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Pirelli, Nokian, Michelin, Goodyear, Bridgestone, Continental, Vredestein czy Yokohama.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion ATR 175/70R14 88H na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km.
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 14 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Pirelli (producent), letnie (sezon) oraz 175/70 R14 (rozmiar).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model Scorpion ATR (Pirelli) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "88" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 560 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli Scorpion ATR 175/70 R14 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to modele klas ekonomicznej, średniej i premium, które oferują najlepszy poziom osiągów w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni (gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C). Zadaniem opon letnich jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, komfortowego prowadzenia samochodu i optymalnego zużycia paliwa. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Przed podjęciem decyzji o zakupie opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników.
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opinie użytkowników opon zamieszczane na grupach w mediach społecznościowych oraz na forach motoryzacyjnych sprawiają, że kierowcy, którzy nie wiedzą jaki model wybrać do swojego auta, mogą bez problemu porównać zalety i wady różnych opcji. Opony letnie Pirelli od lat cieszą się zaufaniem użytkowników. Kierowcy piszą o nich, że: "gwarantują pewną jazdę bez względu na warunki pogodowe", "komfort na bardzo wysokim poziomie, a na zakrętach zachowują się jak przyklejone, następny komplet też kupię Pirelli".
Dzięki sezonowym testom opon, kierowcy, którzy przygotowują się do zakupu ogumienia, mogą porównać parametry poszczególnych modeli między sobą i wybrać najlepiej dopasowany do ich stylu jazdy, samochodu i budżetu. Wśród opon Pirelli, podczas testów opon letnich bardzo dobrze poradził sobie model Cinturato P1 Verde, który w 2017 roku zajął 1 miejsce w teście ADAC. W sprawdzianach wyróżnił się także Cinturato P7 plasując się na 4 lokacie podczas testu Auto Zeitung w 2019 roku. Opona uzyskała wyjątkowo krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon letnich Pirelli, gdyż model Scorpion ATR nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, czasopismo czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion ATR 175/70 R14 88H XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (88H XL), nazwy producenta (Pirelli), modelu (Scorpion ATR), rozmiaru (175/70 R14) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, zwrot części gotówki, bilety na zawody żużlowe, wycieczki zagraniczne oraz promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 175/70 R14 XL (88H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 320 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 280 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 120 (12 rat) do 653 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 653 zł | 1 306 zł | 26 zł |
4 | 333 zł | 1 332 zł | 52 zł |
6 | 227 zł | 1 362 zł | 82 zł |
8 | 173 zł | 1 384 zł | 104 zł |
10 | 141 zł | 1 410 zł | 130 zł |
12 | 120 zł | 1 440 zł | 160 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion ATR mogą być m.in. pianki naprawcze, podkładki antypoślizgowe pod telefon, ubezpieczenie opon oraz ładowarki do telefonu na USB.