Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 255/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "109 Y XL, (FR)" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Verde w rozmiarze 255/55 R18 109Y to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 2354100 oraz 8019227235418 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2354100 |
EAN | 8019227235418 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Verde |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="255" profile="55" diameter="18"]255/55 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 140,25 mm |
Kraj produkcji | Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Turcja, Rumunia |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,36 kg |
Premiera modelu | 2010 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 477 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Verde 255/55 R18 109Y XL (FR) |
Opis modelu Scorpion Verde jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony na sezon letni Pirelli Scorpion Verde 255/55 R18 109 Y są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak VW Touareg (I), Porsche Cayenne (II FL), Porsche Cayenne (I), BMW X5 (F15), VW Touareg (II) czy Audi Q7 (I). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 255) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 55), a więc 140,25.
Litera "R" oznacza, że opony Pirelli Scorpion Verde 255/55 R18 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 18 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi Y, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 300 km/h. Indeks nośności to z kolei 109 (dopuszczalne obciążenie to 1030 kg). Jak wygląda etykieta opon Pirelli Scorpion Verde 255/55 R18 109 Y? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa B, opory toczenia C, a hałas zewnętrzny to 71 dB.
Scorpion Verde w rozmiarze 255/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover są bardzo często poszukiwane przez kierowców ze względu na rosnącą popularność tego typu samochodów. Bardzo często mają rant ochronny felgi lub technologię Run Flat, jeśli budowa samochodu tego wymaga. Auta typu SUV mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do aut SUV mają wyższą nośność i bardziej sztywne ściany boczne. Bieżniki są takie same, jak w modelach osobowych (często nazwa opony ma tylko dopisek SUV w ramach jednego modelu).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Pirelli, Vredestein, Hankook, Michelin, Bridgestone, Goodyear, Continental czy Yokohama. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Verde 255/55R18 109Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony Pirelli (producent), letnie (sezon) oraz 255/55 R18 (rozmiar).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających wytyczne - opony Scorpion Verde (model) oraz 18 cali (średnica).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 363 inne produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.
Model Scorpion Verde (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne najlepiej sprawdzają się w autach o dużej mocy, ale można je zamontować także w pozostałych samochodach osobowych. Cechują się najbardziej nowoczesną konstrukcją. Rzeźba bieżnika opon asymetrycznych dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza zapewnia stabilność na zakrętach, a druga odprowadza wodę. Do zalet opon asymetrycznych należą również odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).
Napisy "109" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli Scorpion Verde 255/55 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opinie użytkowników opon zamieszczane na grupach w mediach społecznościowych oraz na forach motoryzacyjnych sprawiają, że kierowcy, którzy nie wiedzą jaki model wybrać do swojego auta, mogą bez problemu porównać zalety i wady różnych opcji. Opony letnie Pirelli od lat cieszą się zaufaniem użytkowników. Kierowcy piszą o nich, że: "gwarantują pewną jazdę bez względu na warunki pogodowe", "komfort na bardzo wysokim poziomie, a na zakrętach zachowują się jak przyklejone, następny komplet też kupię Pirelli".
Testy opon przeprowadzane przez profesjonalistów dają ogląd rzeczywistych osiągów poszczególnych modeli. Sprawdziany są z reguły wykonywane przez prasę motoryzacyjną i automobilkluby, dlatego warto śledzić prestiżowe organizacje. Na przestrzeni lat wiele modeli Pirelli było sprawdzanych w testach opon letnich zajmując bardzo dobre lokaty i pokonując opony innych producentów. Przykładowo, Pirelli Cinturato P7 uplasowała się na 4 miejscu w teście opon Auto Zeitung w 2019 roku wyróżniając się doskonałymi parametrami na mokrej i suchej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu Scorpion Verde.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde 255/55 R18 109Y XL (FR). Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), sezonu (opony letnie), modelu (Scorpion Verde), rozmiaru (255/55 R18) oraz indeksów (109Y XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 109Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear, Hankook, Nexen oraz Nokian – kosztujące od 404 do 674 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", bilety do teatru, oficjalne piłki nożne oraz kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 255/55 R18 XL (109Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 477 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 908 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 179 (12 rat) do 974 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 974 zł | 1 948 zł | 40 zł |
4 | 497 zł | 1 988 zł | 80 zł |
6 | 338 zł | 2 028 zł | 120 zł |
8 | 258 zł | 2 064 zł | 156 zł |
10 | 210 zł | 2 100 zł | 192 zł |
12 | 179 zł | 2 148 zł | 240 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, montaż w serwisie, ładowarki do telefonu na USB oraz ubezpieczenie opon.