Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 265/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "110 V " w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 265/60 R18 110V to opona całoroczna oraz dodatkowo oznakowana symbolem M+S. 2809400 oraz 8019227280944 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2809400 |
EAN | 8019227280944 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Zero All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="265" profile="60" diameter="18"]265/60 R18[/size] |
Szerokość | 265 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 159 mm |
Kraj produkcji | Hiszpania, Wielka Brytania, Rumunia, Turcja, Francja, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 110 |
Maksymalna nośność | 1060 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,86 kg |
Premiera modelu | 2016 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 767 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Zero All Season 265/60 R18 110V |
Opis opony Pirelli Scorpion Zero All Season w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Turcja, Francja czy Wielka Brytania. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Scorpion Zero All Season ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Pirelli Scorpion Zero All Season to opony całoroczne przeznaczone do samochodów typu Skoda Superb, Nissan Juke, Mercedes Klasa A, Peugeot 3008 czy Seat Toledo. Prezentowane opony mają rozmiar 265/60 R18, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 265, a wysokość profilu to 60 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 159 mm.
Średnica prezentowanych opon Pirelli Scorpion Zero All Season ma z kolei 18 cali, czyli wynosi 45,72 cm. Ich indeks prędkości to V, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 240 km/h. Indeks nośności to z kolei 110 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1060 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: B za opory toczenia, B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 72 dB za hałas zewnętrzny.
Scorpion Zero All Season w rozmiarze 265/60 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 znajdziemy wśród bogatych ofert marek budżetowych, klasy średniej i premium. Nie należy ich mylić z oponami SUV, którym dużo bliżej do osobowych (często dany model SUV ma taki sam bieżnik, jak typowo osobowy). Opony terenowe mają bardziej agresywną rzeźbę, na której umieszczono charakterystyczne klocki. Wyróżniamy wśród nich modele A/T – All Terrain (równie dobrze nadają się do jazdy po asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Pirelli, Dunlop, Continental, Nokian, Bridgestone, Hankook, Goodyear czy Michelin. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w etykiety prezentujące trzy kluczowe parametry produktu: jego zachowanie na mokrej nawierzchni, zużycie paliwa i poziom generowanego hałasu. Etykieta ma ustandaryzowany wygląd, dzięki któremu kierowca chcący porównać między sobą poszczególne modele od razu dostrzeże różnice między nimi. To sposób na bardziej świadome zakupy i wybór optymalnego modelu dostosowanego do danego auta, potrzeb kierowcy i zasobności jego portfela. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 265/60R18 110V na etykiecie unijnej.
Spalanie paliwa to bardzo ważny parametr decydujący często o wyborze danego modelu. Dzięki etykiecie unijnej, kierowca kupujący ogumienie na terenie Unii Europejskiej zyskuje wiedzę na temat spalania paliwa każdego modelu. Efektywność paliwowa jest obrazowana na etykiecie za pomocą kolorowej skali i liter od A do G. Litera A (kolor zielony) to najwyższa klasa oszczędności paliwa, podczas gdy G (kolor czerwony) najniższe parametry w zakresie spalania. To istotne dane, ponieważ różnica między klasami A i G może oznaczać zużycie paliwa ograniczone nawet o 7,5%. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony 265/60 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze.
Jeżeli zależy ci na komfortowej jeździe i chcesz, aby twój samochód był jak najmniej uciążliwy dla środowiska, zwróć uwagę na hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas eksploatacji. Warto porównać poszczególne modele między sobą w zakresie tego parametru. To proste - oznaczenie głośności znajdziesz na unijnej etykiecie, gdzie określana jest w decybelach i przedstawiana za pomocą piktogramu obejmującego trzy fale. Jak go odczytać? Opony z jedną falą są najcichsze, podczas gdy te z zaznaczonymi trzema falami generują największy hałas w czasie jazdy. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 53 inne produkty spełniające kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.
Napisy "110" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1060 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Pirelli Scorpion Zero All Season 265/60 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe zaprojektowane są tak, aby zapewnić optymalne właściwości jezdne zarówno w okresie letnim, jak i zimowym. Tego typu ogumienie zwykle stanowi kompromis pomiędzy osiągami typowych opon letnich i zimowych – część bieżnika odpowiada za prowadzenie na suchej drodze, a część jest przystosowana do zimowej nawierzchni. Mieszanka gumowa opon całorocznych najlepiej sprawdza się w umiarkowanych temperaturach – nie jest tak dobra w upały i podczas mrozu, jak mieszanki opon sezonowych.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Dzięki oponom całorocznym, kierowcy chcący uniknąć zmiany opon dwa razy w roku, mogą cieszyć się bezpieczną jazda i doskonałymi osiągami. Wszystko to oferują opony całoroczne Pirelli, na temat których użytkownicy zamieszczają pozytywne opinie w sieci. Kierowcy piszą, że "dzięki tym oponom wiem, że nie wrócę do opon sezonowych - przy moich przebiegach Pirelli to najlepsze rozwiązanie, zapewniające bezpieczeństwo w każdej sytuacji", "opony ciche, gwarantują wysoki komfort jazdy bez względu na pogodę".
Opony całoroczne Pirelli to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy rocznie pokonują niewielkie przebiegi. Testy publikowane przez prasę i automobilkluby pozwalają porównać między sobą osiągi różnych modeli i wybrać spośród nich optymalny do swojego auta. W testach opon całorocznych sprawdzono m.in. modele Pirelli Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwsza z nich zajęła 5 miejsce w teście ADAC w 2016 roku, a druga uplasowała się na 9 lokacie w sprawdzianie Auto Bild przeprowadzonym w 2018 roku.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, dziennikarzy motoryzacyjnych czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 265/60 R18 110V. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), indeksów (110V), nazwy producenta (Pirelli), modelu (Scorpion Zero All Season) oraz rozmiaru (265/60 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 265 mm, profilu 60 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 110V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, rabat na kolejne zakupy, assistance 24/7, karty przedpłacone czy smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Credite Agricole lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 265/60 R18 (110V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 767 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 068 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 287 (12 rat) do 1 565 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 565 zł | 3 130 zł | 62 zł |
4 | 798 zł | 3 192 zł | 124 zł |
6 | 543 zł | 3 258 zł | 190 zł |
8 | 415 zł | 3 320 zł | 252 zł |
10 | 338 zł | 3 380 zł | 312 zł |
12 | 287 zł | 3 444 zł | 376 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, zapachy do samochodu, ubezpieczenie opon lub worki do opon.