Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami całorocznymi firmy Radar w rozmiarze 215/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Dimax 4Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "99 V XL" w nazwie opony?
Radar Dimax 4Season w rozmiarze 215/55 R18 99V to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax 4Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="55" diameter="18"]215/55 R18[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 118,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 99 |
Maksymalna nośność | 775 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,67 kg |
Cena | ~ 184 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax 4Season 215/55 R18 99V XL |
Opis opony Radar Dimax 4Season w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax 4Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony Radar Dimax 4Season przeznaczone są na sezon letni oraz zimowy, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 215/55 R18, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio V i 99. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 240 km/h opona wytrzyma obciążenie do 775 kg. Omawiany rozmiar 215/55 R18 pasuje do samochodów typu Nissan Qashqai (II), Jeep Compass (MK), Nissan Qashqai (II FL), Audi A8 czy Chevrolet Captiva. W ramach europejskiego systemu etykiet na oponach omawiany model Radar Dimax 4Season 215/55 R18 prezentuje się następująco: C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, E za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 72 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego.
Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 215/55 R18 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 55% z 215 wynosi 118,25 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 18) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.
Dimax 4Season w rozmiarze 215/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony przeznaczone do aut terenowych, samochodów z napędem na 4 koła i SUV-ów muszą spełniać różne zadania - jednocześnie powinny gwarantować pełnię osiągów na drogach utwardzonych, jak i zapewniać przyczepność w trudniejszym terenie. Z tego powodu mają wyższy indeks nośności i prędkości, a także wzmocnioną konstrukcję. Bieżniki opon do SUV-ów nie różnią się znacząco od tych stworzonych z myślą o samochodach osobowych, jednak w przypadku aut terenowych klocki bieżnika są masywniejsze, co gwarantuje doskonałe parametry w terenie.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej oferowane są w ramach marek Radar, Riken, Kormoran, Zeetex, Matador i wielu innych (w tym pochodzących z Chin). Tego typu produkty charakteryzują się dobrymi osiągami w różnych warunkach drogowych, ale o nieco niższym poziomie niż opony klasy średniej czy premium. Z tego powodu opony klasy ekonomicznej polecane są kierowcom mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax 4Season 215/55R18 99V na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne.
Na unijnej etykiecie dołączonej do opony znajduje się skala określająca przyczepność na mokrej nawierzchni. To ważny parametr decydujący o tym, czy jazda jest bezpieczna, warto zatem zwrócić na niego uwagę wybierając opony do swojego auta. Wyraża się go na skali od A do F (oznaczenia D i G są puste w przypadku opon do aut osobowych), gdzie A określa najkrótszą drogę hamowania, a zatem najbezpieczniejszą oponę. W sytuacji awaryjnej każdy metr różnicy w długości drogi hamowania ma znaczenie, dlatego dobrze jest wybierać ogumienie z jak najwyższą klasą przyczepności na mokrej nawierzchni. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających wytyczne - opony Dimax 4Season (model) oraz 18 cali (średnica).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony 215/55 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Dimax 4Season (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach z bieżnikiem symetrycznym obie połowy bieżnika są takie same. W związku z tym można je dowolnie zamontować na feldze, gdyż strona czy kierunek toczenia opony nie mają tu wpływu na właściwości jezdne. Takie opony łatwo przekłada się na samochodzie, do ich największych zalet należą też większa odporność na zużycie i niższe koszty produkcji. Z drugiej strony bieżnik symetryczny zapewnia bardzo przeciętne właściwości jezdne (szczególnie przy wyższych prędkościach). W związku z tym jest obecnie stosowany głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "99" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 775 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax 4Season 215/55 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne stanowią rozsądny kompromis między modelami przeznaczonymi na sezon letni, a tymi stworzonymi z myślą o zimie. Sprawdzą się w przypadku kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i jeżdżących głównie w mieście. Ta hybryda opon letnich i zimowych zapewnia bezpieczną jazdę w kluczowych obszarach, dzięki czemu spełni oczekiwania wszystkich ceniących rozsądne rozwiązania i nie lubiących przepłacać. Bieżnik opon całorocznych wyposażony w lamele gwarantuje dobrą przyczepność bez względu na pogodę.
Dzięki gwarancji na opony udzielanej przez producenta, konsument może ubiegać się o rekompensatę finansową lub wymianę produktu na nowy w momencie wystąpienia wady fabrycznej. W przypadku Radar, opon klasy budżetowej będących rozwiązaniem dla kierowców szukających ogumienia o dobrym stosunku jakości do ceny, gwarancja obowiązuje przez okres 2 lat od daty zakupu. Jak ją złożyć? Najlepiej uczynić to u sprzedawcy, u którego kupione były opony. Pomoże on w wypełnieniu dokumentów i podpowie, na co można liczyć w przypadku określonych usterek.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony wyprodukowane w Chinach cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia oferującego optymalne osiągi w rozsądnej cenie. Są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z samochodu głównie w mieście. Dzięki zaawansowanym technologiom, niekorzystna opinia jaka towarzyszyła chińskim oponom od wielu lat, nie ma przełożenia na faktyczną jakość tych opon. Doceniają je użytkownicy na całym świecie, a także specjaliści z automobilklubów i czasopism motoryzacyjnych, którzy przed każdym sezonem testują wybrane opony. Modele chińskie nie są zbyt często sprawdzane w testach, jednak na podstawie kilku prestiżowych badań, w których brały udział, można wywnioskować, że zapewniają bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i gwarantują stabilną jazdę zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że z roku na rok wzrasta ich sprzedaż wśród kierowców szukających niedrogiego ogumienia do swojego auta.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax 4Season 215/55 R18 99V XL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), modelu (Dimax 4Season), indeksów (99V XL), nazwy producenta (Radar) oraz rozmiaru (215/55 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 99V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, koszulki piłkarskie, oficjalne piłki nożne, assistance 24/7 czy bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Santander Consumer Bank czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Radar w rozmiarze 215/55 R18 XL (99V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 184 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 736 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 69 (12 rat) do 376 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 376 zł | 752 zł | 16 zł |
4 | 192 zł | 768 zł | 32 zł |
6 | 131 zł | 786 zł | 50 zł |
8 | 100 zł | 800 zł | 64 zł |
10 | 81 zł | 810 zł | 74 zł |
12 | 69 zł | 828 zł | 92 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax 4Season mogą być m.in. montaż w serwisie, płyny do prania tapicerki, worki do opon lub mierniki ciśnienia.