Data modyfikacji:

Radar Dimax 4Season 225/55 R18 102V XL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Radar Dimax 4Season 225/55 R18 102V XL (zd

Zdjęcie poglądowe modelu Dimax 4Season w rozmiarze 225/55 R18 XL

Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy Radar w rozmiarze 225/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Dimax 4Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "102 V XL" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Radar Dimax 4Season w rozmiarze 225/55 R18 102V to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Producent Radar
Koncern grupa Radar
Siedziba Chiny
Klasa budżetowa
Model Dimax 4Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar 225/55 R18
Szerokość 225 mm
Profil 55 %
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 123,75 mm
Kraj produkcji Chiny
Rodzaj bieżnika symetryczny
Indeks nośności 102
Maksymalna nośność 850 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 2 lata od daty zakupu
Opory toczenia E (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 72 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 12,05 kg
Cena ~ 209 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Radar Dimax 4Season 225/55 R18 102V XL

Model Dimax 4Season

Fragment bieżnika Dimax 4Season firmy Radar (zdjęcie)

Opis opony Radar Dimax 4Season w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax 4Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Radar Dimax 4Season w rozmiarze 225/55 R18 102V XL

Opony całoroczne Radar Dimax 4Season w omawianym przykładzie mają rozmiar 225/55 R18. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 225 mm. Druga z liczb w rozmiarze 225/55 R18 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach wielosezonowych Radar Dimax 4Season 225/55 R18 jest to 55% z 225, czyli 123,75 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 225/55 R18 – tutaj wynosi ona 18 cali.

Omawiane opony całoroczne Radar Dimax 4Season 225/55 R18 mają indeks prędkości V i indeks nośności 102. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 240 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 850 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Peugeot 5008 (II), Hyundai ix35 (I), Mitsubishi Outlander (III FL), Mitsubishi ASX (I Facelift) czy Subaru Forester (SJ).

Zastanawiając się nad zakupem opon wielosezonowych Radar Dimax 4Season 225/55 R18 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę E, za hamowanie na mokrej nawierzchni C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 72 dB.

Idealny wybór do aut segmentu SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Dimax 4Season w rozmiarze 225/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV charakterystyką przypominają osobowe. Bardzo często mają taki sami bieżnik i oferują typowe dla nich osiągi: dobrą przyczepność na asfalcie i komfort jazdy, niskie opory toczenia itd. Nie nadają się one natomiast do jazdy w terenie. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości, dlatego mają wzmocnione ściany boczne i wyższy indeks nośności. Tego typu opony najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny.

Klasa - budżetowa. Alternatywa dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy

Klasa - budżetowa

Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej, zwanej także budżetową, dostępne są w najniższych cenach na rynku. Najczęściej kupują je kierowcy poszukujący oszczędności, jeżdżący mało, o bardzo spokojnym stylu jazdy czy posiadacze najmniejszych i najsłabszych samochodów. Producenci opon klasy ekonomicznej najczęściej decydują się na zastosowanie klasycznych, stosunkowo uniwersalnych rzeźb bieżnika i technologii ze starszych opon premium (sprzed kilku lat). Popularne marki ekonomiczne to: Radar, Premiorri, Barum, Dębica, Apollo, Achilles czy Dayton.

Etykieta unijna opon Dimax 4Season 225/55 R18 czyli ocena hamowania, hałasu i spalania

Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax 4Season 225/55R18 102V na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena E

Spalanie paliwa to bardzo ważny parametr decydujący często o wyborze danego modelu. Dzięki etykiecie unijnej, kierowca kupujący ogumienie na terenie Unii Europejskiej zyskuje wiedzę na temat spalania paliwa każdego modelu. Efektywność paliwowa jest obrazowana na etykiecie za pomocą kolorowej skali i liter od A do G. Litera A (kolor zielony) to najwyższa klasa oszczędności paliwa, podczas gdy G (kolor czerwony) najniższe parametry w zakresie spalania. To istotne dane, ponieważ różnica między klasami A i G może oznaczać zużycie paliwa ograniczone nawet o 7,5%.

Hamowanie na mokrym - ocena C

Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 58 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).

Hałas na zewnątrz - 72 dB

Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających kryteria - opony Dimax 4Season (model) oraz 18 cali (średnica).

Firma Radar

Logo firmy oponiarskiej Radar (zdjęcie)

Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.

Jak sprawdza się symetryczna rzeźba bieżnika w oponie Radar Dimax 4Season 225/55 R18 102V? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik symetryczny (zdjęcie)

Model Dimax 4Season (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które kiedyś było stosowane w samochodach osobowych. Obecnie tego typu rzeźbę można spotkać głównie w modelach przeznaczonych do aut dostawczych i ciężarowych. Cechą charakterystyczną takich opon jest to, że dwie połowy bieżnika mają taki sam wzór. W związku z tym kierunek toczenia czy sposób montażu nie mają tu znaczenia. Takimi oponami łatwo rotować na samochodzie, są odporne na zużycie, a ich koszt produkcji jest najniższy. Z drugiej strony oferują przeciętne osiągi związane z bezpieczeństwem.

Oznaczenia 102V oraz XL

Napisy "102" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 850 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona na sezon letni oraz zimowy

Opony całoroczne

Radar Dimax 4Season 225/55 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to uniwersalne rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane osiągi zarówno latem, jak i zimą. Szczególnie zadowoleni z nich będą kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i jeżdżą głównie w mieście. Ogumienie wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie, ponieważ stworzone są z mieszanki gumowej zachowującej się najlepiej w umiarkowanych temperaturach, a bieżnik łączy w sobie najważniejsze cechy bieżnika letniego i zimowego, zapewniając dobre prowadzenie w różnych warunkach pogodowych.

Gwarancja na opony Dimax 4Season

Gwarancja na opony Radar obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Na uznanie reklamacji można liczyć w przypadku usterek związanych z konstrukcją opony, użytymi materiałami, a także jakością wykonania. Jeżeli kupujący opony nie ma pewności co do sposobu powstania wady, warto poradzić się specjalisty z serwisu ogumienia. Pomoże on w określeniu powstania usterki, a także pomoże w złożeniu reklamacji i dochodzeniu swoich praw przed producentem.

2 lata od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 225/55 R18 o oponach Radar Dimax 4Season

Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.

Radar w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Radar

Sezonowe testy ogumienia przeprowadzane przez specjalistów z automobilklubów i prasy motoryzacyjnej to cenne źródło wiedzy dla kierowców decydujących się na zakup opon. Mimo że opony chińskie są rzadko brane w nich pod uwagę, to z kilku badań w jakich je sprawdzono można wnioskować, iż ich jakość bardzo poprawiła się w ciągu kilku ostatnich lat. Widzą to także kierowcy, którzy szukają niedrogich i pewnych opon do swojego auta i coraz częściej decydują się na ogumienie chińskich marek. Czym oprócz korzystnej ceny charakteryzuje się to ogumienie? Zapewnia bezpieczeństwo w kluczowych obszarach, zoptymalizowany komfort jazdy oraz pewność prowadzenia - szczególnie w autach małolitrażowych i podczas typowo miejskiej jazdy. Kierowcy w opiniach pozostawianych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich: "spełniły moje oczekiwania", "wystarczające jak na moje potrzeby, nie zawodzą podczas deszczu i na suchej nawierzchni", "gwarantują krótką drogę hamowania i przyczepność na zakrętach".

Radar Dimax 4Season 225/55 R18 102V XL na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Radar Dimax 4Season 225/55 R18 102V XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/55 R18), sezonu (opony całoroczne), modelu (Dimax 4Season), nazwy producenta (Radar) oraz indeksów (102V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony 225/55R18 Dimax AllSeason Radar
  • Radar Dimax 4Season 225/55R18 XL
  • Radar Dimax All Season 225/55 R18 XL
  • opony całoroczne 225/55R18 Radar Dimax 4Season
  • Dimax 4Season 225/55 R18 102 V całoroczne

Polecane opony całoroczne 225 55 R18 102V o podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 102V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Michelin CrossClimate SUV 225 55 R18 98V

Logo firmy Michelin
Klasa premium

Michelin CrossClimate SUV
225/55 R18 98V

  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 98 (do 750 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
C B 69dB
Cena od 580 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Pirelli Scorpion Verde All Season 225 55 R18 98V

Logo firmy Pirelli
Klasa premium

Pirelli Scorpion Verde All Season
225/55 R18 98V

  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 98 (do 750 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
C C 70dB
Cena od 533 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Bridgestone Weather Control A005 225 55 R18 98V

Logo firmy Bridgestone
Klasa premium

Bridgestone Weather Control A005
225/55 R18 98V

  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 98 (do 750 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF
  • Najlepsza przyczepność na mokrym (klasa A)
C A 71dB
Cena od 549 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Yokohama Geolandar A/T G015 225 55 R18 98H RPB

Logo firmy Yokohama
Klasa premium

Yokohama Geolandar A/T G015
225/55 R18 98H RPB

  • Rant ochronny – RPB
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 98 (do 750 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – H (do 210 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
F C 70dB
Cena od 643 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Vredestein Quatrac 5 225 55 R18 98V FSL

Logo firmy Vredestein
Klasa premium

Vredestein Quatrac 5
225/55 R18 98V FSL

  • Rant ochronny – FSL
  • Gwarancja – 3 lata od daty zakupu
  • Indeks nośności – 98 (do 750 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Niskie spalanie paliwa (klasa B)
B C 70dB
Cena od 1048 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, bilety na zawody żużlowe, zwrot części gotówki, smycze do kluczy czy koszulki piłkarskie.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-56% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Credite Agricole oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Radar w rozmiarze 225/55 R18 XL (102V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 209 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 836 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 79 (12 rat) do 427 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 427 zł 854 zł 18 zł
4 218 zł 872 zł 36 zł
6 148 zł 888 zł 52 zł
8 113 zł 904 zł 68 zł
10 92 zł 920 zł 84 zł
12 79 zł 948 zł 112 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax 4Season mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, skrobaczki do szyb, mierniki ciśnienia czy płyny do prania tapicerki.

roadcruza ra1100

Opony Roadcruza RA1100 – charakterystyka, opinie, testy

2023-07-28
Opony Roadcruza RA1100 – Charakterystyka, opinie, testy Wybór opon to kwestia, z którą musi liczyć się każdy właściciel auta. Chociaż zakupów w związku z pojazdem jest znacznie więcej, odpowiednie ogumienie to jeden z najważniejszych aspektów, który wpływa nie tylko na bezpieczeństwo podczas jazdy, ale też komfort podróżowania, zużycie paliwa, jak i samych opon. Dlatego przed zakupem najlepszego kompletu warto zapoznać się w kilkoma testami, opiniami i informacjami dotyczącymi opon. Jedną z propozycji godnych uwagi są opony całoroczne i sezonowe Roadcruza RA1100. Wśród najchętniej wybieranych modeli produktu znajduje się m.in. ogumienie Roadcruza 215 75r15 czy też Roadcruza 215 65r16. Sprawdź, czy warto postawić na model całoroczny i czym jeszcze charakteryzuje się coraz popularniejsza propozycja Roadcruza RA 1100.
jak rozpoznać opony wielosezonowe

Jak rozpoznać opony wielosezonowe?

2023-05-31
Odpowiedni wybór opon jest niezbędną kwestią wpływającą na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Każde ogumienie, czy to sezonowe, czy wielosezonowe posiada skomplikowane symbole, które mogą utrudniać samodzielny wybór. Jak rozpoznać opony wielosezonowe? Jak odczytywać symbole znajdujące się na oponach? Jak rozróżnić opony wielosezonowe od sezonowych? Aby ułatwić podjęcie decyzji odnośnie wyboru opon, przedstawiamy wszystko co należy wiedzieć o ich oznaczeniach.
opony całoroczne

Opony całoroczne – czy warto się na nie zdecydować?

2023-05-05
Zmiana pory roku ponagla kierowców do zmiany opon z zimowych na letnie. A może jednak lepiej zrezygnować z opon sezonowych i zainwestować w całoroczne modele ogumienia. Czy warto zakupić opony całoroczne? Jakie właściwości mają opony całoroczne? Czy są lepsze od sezonowych? Sprawdźmy, jakie korzyści daje nam posiadanie opon całorocznych.
Michelin CrossClimate 2

Michelin CrossClimate 2. Charakterystyka opony, testy i opinie

2023-01-25
Michelin CrossClimate 2 swój sukces zawdzięcza przede wszystkim dzięki bardzo wysokim osiągom hamowania i przyczepności na mokrej i zaśnieżonej drodze gwarantując tym samym optymalne zużywanie się bieżnika. Wpływa to na większe bezpieczeństwo, ale też oszczędność spalania paliwa, ale też samych opon. Inwestując w model Michelin CrossClimate 2 można śmiało zapomnieć o cosezonowej zmianie ogumienia, ponieważ model ten świetnie radzi sobie w każdych warunkach.
roadstone n priz 4s

Roadstone N Priz 4S

2023-01-09
Aby znaleźć opony, które zapewnią maksimum bezpieczeństwa i komfortu, należy określić własny styl jazdy, częstotliwość korzystania z auta oraz uwzględnić najczęściej uczęszczane drogi i warunki na nich panujące. Absolutnie wystarczającym ogumieniem dla osób jeżdżących w sposób umiarkowany i nieszczególnie często będą dobre opony klasy budżetowej, takiej jak Roadstone N Priz 4S. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas wyboru ogumienia i czym charakteryzuje się wspomniany model koreańskiego producenta? Sprawdź i podejmij dobrą decyzję.
premiorri vimero as

Premiorri Vimero As. Prezentacja modelu

2023-01-07
Za jedną oponę klasy premium można niekiedy kupić cały komplet ogumienia w klasie budżetowej, które również doskonale sprawdzi się w przypadku umiarkowanej jazdy i poruszaniu głównie po mieście. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też ogumienie wielosezonowe zamiast tradycyjnych opon sezonowych. Jednym z takich produktów jest model Premiorri Vimero As. Sprawdź, co wyróżnia te opony i dlaczego warto wyposażyć w nie swoje auto.