Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami letnimi firmy Radar w rozmiarze 185/80R14. Zobacz gdzie kupić opony Dimax Classic w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "90 H " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax Classic |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="185" profile="80" diameter="14"]185/80 R14[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 80 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 148 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 90 |
Maksymalna nośność | 600 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | 9,40 kg |
Cena | ~ 127 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax Classic 185/80 R14 90H |
Opis opony Radar Dimax Classic w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax Classic ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Zadaniem opon Radar Dimax Classic 185/80 R14 jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zróżnicowanych, i często zmiennych, warunkach drogowych. Są to opony letnie. Ich rozmiar należy interpretować w następujący sposób: pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach (w prezentowanym przypadku 185 mm), druga liczba jest wysokością profilu podawaną jako procent z szerokości (80 w milimetrach wynosi 148), a trzecia to średnica opony najczęściej podawana w calach (tutaj 14 cali).
Opony Radar Dimax Classic 185/80 R14 mają mają indeks prędkości H (oznacza to dopuszczalną prędkość 210 km/h) i indeks nośności 90 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 600 kg). Przeznaczone są do samochodów typu VW Multivan (T4), Fiat Panda czy Fiat Punto.
Dimax Classic w rozmiarze 185/80 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to produkty, które projektowane są z myślą o autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a także komfortu i optymalnego zużycia paliwa (poprzez redukcję oporów toczenia). Kierowcy mogą wybierać spośród opon osobowych klasy budżetowej, średniej i premium. Niektóre z nich mają wzmocnioną konstrukcję, rant ochronny lub technologię Run Flat.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Dzięki oponom klasy ekonomicznej, kierowcy którym zależy na oszczędnościach, mogą korzystać z ogumienia o zoptymalizowanych osiągach zapewniającego bezpieczeństwo jazdy, a przy tym nie przepłacać. Takie opony są bardzo dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy nie użytkują często z samochodu, a odległości, które pokonują są niewielkie i w obrębie aglomeracji miejskiej. Budżetowe opony chwalą również kierowcy preferujący spokojny styl prowadzenia. Do najchętniej wybieranych marek tej klasy należą m.in.: Radar, Imperial, Zeetex, Achilles, Dayton, Neolin oraz PowerTrac.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Radar Dimax Classic w rozmiarze 185/80R14 90H.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Jako ciekawostkę dodam, iż 14 produktów spełniających kryteria - opony 185/80 R14 (rozmiar) oraz letnie (sezon) - uzyskało ocenę "C" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Skala od A do G umieszczona po prawej stronie unijnej etykiety na opony, określa długość hamowania na mokrej nawierzchni. To niezwykle ważny parametr decydujący o bezpieczeństwie, dlatego wielu kierowców wybierających ogumienie do swojego auta, zwraca na niego szczególną uwagę. Litera A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (klas D i G nie stosuje się przy oponach do samochodów osobowych). Różnica drogi hamowania pomiędzy poszczególnymi klasami wynosi ok. 3 metrów, co oznacza, że opony z oznaczeniem A zatrzymają się przy tej samej prędkości o 18 metrów szybciej niż te klasy F. Wspomnę także, że 6 produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 14 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa) - uzyskało ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Hałas na zewnątrz auta to jeden z parametrów określanych na etykietach unijnych dołączanych do opony. Wyrażany jest w decybelach i przedstawiany graficznie w formie od jednej do trzech fal, gdzie jedna fala oznacza najcichsze opony. Wszystkie modele dopuszczone do sprzedaży muszą spełniać normy, dlatego opony, którym przypisano trzy fale, także mieszczą się w tym zakresie. Warto zwrócić uwagę na ten parametr, ponieważ im cichszy model opony, tym bardziej jest on przyjazny dla środowiska naturalnego. Na koniec informacja, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony Radar (producent), letnie (sezon) oraz 185/80 R14 (rozmiar) - uzyskały ocenę "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Dimax Classic (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny jest obecnie spotykany w oponach dostawczych i ciężarowych. W modelach przeznaczonych do samochodów osobowych ustąpił miejsca rzeźbom kierunkowym i asymetrycznym, które oferują znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach i w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe). Jak rozpoznać opony symetryczne? Dwie połowy bieżnika stanowią swoje lustrzane odbicie, dlatego opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy.
Radar Dimax Classic 185/80 R14 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to produkty, których montaż jest zalecany w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatury regularnie przekraczają 7 st. C. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej drodze, optymalnego spalania paliwa i komfortu jazdy. Opony letnie dostępne są w różnych cenach i oferują zróżnicowany poziom osiągów w zależności od potrzeb kierowców (klasy ekonomiczna, średnia i wyższa). Tego typu modele zwykle posiadają kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Gwarancja producenta opon Radar udzielana jest na okres 2 lat od daty zakupu. Należy jednak pamiętać, że nie obejmuje ona usterek powstałych z winy użytkownika np. zbyt niskiego ciśnienia w oponach, nieprawidłowego przechowywania, błędów podczas wyważania czy użytkowania na niesprawnym technicznie pojeździe. W jakich sytuacjach warto reklamować opony? Gdy zauważymy wadę wynikającą z winy producenta np. deformację lub brak możliwości wyważenia spowodowane użyciem nieprawidłowych materiałów czy błędami produkcyjnymi.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Sezonowe testy ogumienia przeprowadzane przez specjalistów z automobilklubów i prasy motoryzacyjnej to cenne źródło wiedzy dla kierowców decydujących się na zakup opon. Mimo że opony chińskie są rzadko brane w nich pod uwagę, to z kilku badań w jakich je sprawdzono można wnioskować, iż ich jakość bardzo poprawiła się w ciągu kilku ostatnich lat. Widzą to także kierowcy, którzy szukają niedrogich i pewnych opon do swojego auta i coraz częściej decydują się na ogumienie chińskich marek. Czym oprócz korzystnej ceny charakteryzuje się to ogumienie? Zapewnia bezpieczeństwo w kluczowych obszarach, zoptymalizowany komfort jazdy oraz pewność prowadzenia - szczególnie w autach małolitrażowych i podczas typowo miejskiej jazdy. Kierowcy w opiniach pozostawianych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich: "spełniły moje oczekiwania", "wystarczające jak na moje potrzeby, nie zawodzą podczas deszczu i na suchej nawierzchni", "gwarantują krótką drogę hamowania i przyczepność na zakrętach".
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax Classic 185/80 R14 90H. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (185/80 R14), modelu (Dimax Classic), indeksów (90H), sezonu (opony letnie) oraz nazwy producenta (Radar) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 185 mm, profilu 80 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 90H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, zwrot części gotówki, rabat na kolejne zakupy, bony Sodexo oraz koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Radar w rozmiarze 185/80 R14 (90H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 127 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 508 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 48 (12 rat) do 260 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 260 zł | 520 zł | 12 zł |
4 | 133 zł | 532 zł | 24 zł |
6 | 90 zł | 540 zł | 32 zł |
8 | 69 zł | 552 zł | 44 zł |
10 | 56 zł | 560 zł | 52 zł |
12 | 48 zł | 576 zł | 68 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax Classic mogą być m.in. mierniki ciśnienia, montaż w serwisie, ubezpieczenie opon lub zapachy do samochodu.