Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami letnimi firmy Radar w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Dimax R8+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 Y XL" w nazwie opony?
Radar Dimax R8+ w rozmiarze 225/40 R18 92Y to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax R8+ |
Poprzedni model | Dimax R8 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,09 kg |
Cena | ~ 121 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax R8+ 225/40 R18 92Y XL |
Opis opony Radar Dimax R8+ w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax R8+ ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony letnie Radar Dimax R8+ 225/40 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Mini Clubman (III), Lexus IS (XE30), Citroen C4 (II), BMW Seria 1 (F20-F21 FL), Skoda Superb (II) czy Peugeot 308 (T9). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Radar Dimax R8+ 225/40 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 72 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 225/40 R18 opon Radar Dimax R8+ należy czytać następująco: szerokość 225 mm, wysokość profilu 40 (jako procent z szerokości, czyli 90 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Radar Dimax R8+ 225/40 R18 mają indeks prędkości Y (oznacza to dopuszczalną prędkość 300 km/h) i indeks nośności 92 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 630 kg).
Dimax R8+ w rozmiarze 225/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to modele zaprojektowane z myślą o różnego rodzaju samochodach: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i limuzyny. Tego typu produkty najczęściej wyposażone są w kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów). Opony osobowe dostępne są w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Mogą mieć wzmocnioną konstrukcję, technologię Run Flat czy rant ochronny felgi.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Dzięki oponom klasy ekonomicznej, kierowcy którym zależy na oszczędnościach, mogą korzystać z ogumienia o zoptymalizowanych osiągach zapewniającego bezpieczeństwo jazdy, a przy tym nie przepłacać. Takie opony są bardzo dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy nie użytkują często z samochodu, a odległości, które pokonują są niewielkie i w obrębie aglomeracji miejskiej. Budżetowe opony chwalą również kierowcy preferujący spokojny styl prowadzenia. Do najchętniej wybieranych marek tej klasy należą m.in.: Radar, Goodride, Firemax, Dayton, Laufenn, Sunny oraz Imperial.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax R8+ 225/40R18 92Y na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających kryteria - opony Dimax R8+ (model) oraz 18 cali (średnica).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Radar (producent), letnie (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar).
Jeżeli zależy ci na komfortowej jeździe i chcesz, aby twój samochód był jak najmniej uciążliwy dla środowiska, zwróć uwagę na hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas eksploatacji. Warto porównać poszczególne modele między sobą w zakresie tego parametru. To proste - oznaczenie głośności znajdziesz na unijnej etykiecie, gdzie określana jest w decybelach i przedstawiana za pomocą piktogramu obejmującego trzy fale. Jak go odczytać? Opony z jedną falą są najcichsze, podczas gdy te z zaznaczonymi trzema falami generują największy hałas w czasie jazdy. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 194 inne produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Marka Radar Tires jest własnością firmy Omni United i została wprowadzona na rynek w 2006 roku. Firma produkuje opony do samochodów osobowych, SUV-ów, przyczep oraz opony przemysłowe. Opony Radar łączą najwyższe standardy z doskonałym stosunkiem ceny do jakości. Produkty firmy są certyfikowane zgodnie z kilkoma normami jakości, takimi jak ISO, DOT, ECE, INMETRO, GCC i CCC. Osiem nowoczesnych obiektów rozmieszczonych w trzech krajach produkuje opony bez użycia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych spełniając surowe przepisy UE.
Model Dimax R8+ (Radar) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie przeznaczone w szczególności do samochodów o większej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Opony asymetryczne dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów. Zadaniem drugiej jest zapewnienie odpowiedniej przyczepności podczas hamowania i przyspieszania oraz odprowadzanie wody spod opony. Do zalet opon asymetrycznych należy także wysoka odporność na szybkie i nieregularne zużycie.
Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax R8+ 225/40 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie gwarantują najlepsze osiągi w warunkach typowych dla tego sezonu w Polsce. Powinno się je montować, gdy temperatura na zewnątrz jest wyższa niż 7°C, ponieważ tylko wtedy posiadają pełnię właściwości trakcyjnych i oferują najlepsze bezpieczeństwo jazdy. Producenci stosują w nich różne rzeźby bieżnika – kierunkowy, symetryczny i asymetryczny zależnie od roli danego modelu i jego przeznaczenia. Opony letnie przy ich prawidłowym stosowaniu są trwalsze od modeli uniwersalnych użytkowanych przez cały rok.
Radar to opony klasy budżetowej, na które producent udziela gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu. Warto reklamować opony, gdy zauważymy wady fabryczne np. deformacje uniemożliwiające prawidłowe wyważenie ogumienia. W przypadku, gdy mamy wątpliwości odnośnie powstania uszkodzenia, warto skonsultować się ze specjalistą z serwisu wulkanizacyjnego. Doradzi on czy warto skorzystać z gwarancji i podpowie jak przeprowadzić proces krok po kroku, aby wymienić oponę na nową lub uzyskać rekompensatę finansową.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax R8+ 225/40 R18 92Y XL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/40 R18), sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Radar), modelu (Dimax R8+) oraz indeksów (92Y XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, zwrot części gotówki, bilety na zawody żużlowe, assistance 24/7 czy oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Radar w rozmiarze 225/40 R18 XL (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 121 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 484 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 46 (12 rat) do 247 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 247 zł | 494 zł | 10 zł |
4 | 126 zł | 504 zł | 20 zł |
6 | 86 zł | 516 zł | 32 zł |
8 | 66 zł | 528 zł | 44 zł |
10 | 54 zł | 540 zł | 56 zł |
12 | 46 zł | 552 zł | 68 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax R8+ mogą być m.in. montaż w serwisie, pianki naprawcze, worki do opon lub środki do konserwacji opon.