Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami letnimi firmy Radar w rozmiarze 235/45R19. Zobacz gdzie kupić opony Dimax R8+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "99 Y XL" w nazwie opony?
Radar Dimax R8+ w rozmiarze 235/45 R19 99Y to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax R8+ |
Poprzedni model | Dimax R8 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="45" diameter="19"]235/45 R19[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 105,75 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 99 |
Maksymalna nośność | 775 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,61 kg |
Cena | ~ 180 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax R8+ 235/45 R19 99Y XL |
Opis opony Radar Dimax R8+ w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax R8+ ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony letnie Radar Dimax R8+ 235/45 R19 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/45 R19 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 45 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 105,75. Średnica tego modelu ma z kolei 19 cali.
Indeks nośności modelu Radar Dimax R8+ 235/45 R19 to 99, a indeks prędkości Y. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę B na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 235/45 R19 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Mercedes GLA (X156), Volvo S60 (I), BMW Seria 7, Mazda 6, Volvo XC90 czy Ford Focus. Konstrukcja opon letnich Radar Dimax R8+ 235/45 R19 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Dimax R8+ w rozmiarze 235/45 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Radar, Premiorri, Neolin, Goodride, Zeetex, Dębica oraz Laufenn. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax R8+ 235/45R19 99Y na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km.
Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających wytyczne - opony 235/45 R19 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony Dimax R8+ (model) oraz 19 cali (średnica).
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Dimax R8+ (Radar) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne są najczęściej polecane do samochodów wysokiej klasy i aut sportowych. Ich bieżnik składa się z dwóch niezależnych części, spośród których każda spełnia inne funkcje. W efekcie ogumienie utrzymuje stabilność podczas gwałtownych manewrów, a trudne warunki pogodowe nie powodują spadku osiągów. Montując opony tego typu, bardzo ważne jest, aby zwrócić uwagę na oznaczenia "inside" i "outside" - dzięki nim odpowiednia strefa bieżnika znajdzie się po właściwej stronie, a model zapewni optymalne bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Napisy "99" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 775 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax R8+ 235/45 R19 należy do grupy opon letnich. Opony letnie cechują się specjalnym składem mieszanki gumowej zapewniającym stabilne prowadzenie w czasie wysokich temperatur, a także zoptymalizowaną budową bieżnika. Jest on wyposażony w mniej rowków niż opony zimowe, aby zmaksymalizować powierzchnię styku z jezdnią, która przekłada się osiągnięcie lepszej przyczepności. Niezależnie od modelu opon letnich, należy pamiętać o regularnym kontrolowaniu ciśnienia w oponach - tylko prawidłowe ciśnienie, a także przestrzeganie zasad bezpiecznej jazdy zagwarantuje komfort i optymalne parametry podczas jazdy.
Opony warto reklamować w przypadku zauważenia wady fabrycznej - wówczas użytkownik może uzyskać rekompensatę finansową lub wymienić produkt na nowy. Kiedy szanse na pozytywne rozstrzygnięcie sprawy maleją? Producent nie uzna reklamacji we wszystkich sytuacjach, w których uszkodzenie zaistniało z winy użytkownika - np. w wyniku usterki mechanicznej, jazdy z nieprawidłowym ciśnieniem lub niewłaściwego przechowywania ogumienia. W przypadku marki Radar, gwarancja udzielana jest na okres 2 lat od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Sezonowe testy ogumienia przeprowadzane przez specjalistów z automobilklubów i prasy motoryzacyjnej to cenne źródło wiedzy dla kierowców decydujących się na zakup opon. Mimo że opony chińskie są rzadko brane w nich pod uwagę, to z kilku badań w jakich je sprawdzono można wnioskować, iż ich jakość bardzo poprawiła się w ciągu kilku ostatnich lat. Widzą to także kierowcy, którzy szukają niedrogich i pewnych opon do swojego auta i coraz częściej decydują się na ogumienie chińskich marek. Czym oprócz korzystnej ceny charakteryzuje się to ogumienie? Zapewnia bezpieczeństwo w kluczowych obszarach, zoptymalizowany komfort jazdy oraz pewność prowadzenia - szczególnie w autach małolitrażowych i podczas typowo miejskiej jazdy. Kierowcy w opiniach pozostawianych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich: "spełniły moje oczekiwania", "wystarczające jak na moje potrzeby, nie zawodzą podczas deszczu i na suchej nawierzchni", "gwarantują krótką drogę hamowania i przyczepność na zakrętach".
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax R8+ 235/45 R19 99Y XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), rozmiaru (235/45 R19), modelu (Dimax R8+), nazwy producenta (Radar) oraz indeksów (99Y XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 45 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 99Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, bony Sodexo, rabat na kolejne zakupy, kubki termiczne czy bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Radar w rozmiarze 235/45 R19 XL (99Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 180 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 720 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 68 (12 rat) do 368 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 368 zł | 736 zł | 16 zł |
4 | 188 zł | 752 zł | 32 zł |
6 | 128 zł | 768 zł | 48 zł |
8 | 98 zł | 784 zł | 64 zł |
10 | 80 zł | 800 zł | 80 zł |
12 | 68 zł | 816 zł | 96 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax R8+ mogą być m.in. mierniki ciśnienia, płyny do prania tapicerki, podkładki antypoślizgowe pod telefon lub worki do opon.