Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami letnimi firmy Radar w rozmiarze 245/30R20. Zobacz gdzie kupić opony Dimax R8+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "90 Y XL" w nazwie opony?
Radar Dimax R8+ w rozmiarze 245/30 R20 90Y to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax R8+ |
Poprzedni model | Dimax R8 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="245" profile="30" diameter="20"]245/30 R20[/size] |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 30 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 73,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 90 |
Maksymalna nośność | 600 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,51 kg |
Cena | ~ 176 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax R8+ 245/30 R20 90Y XL |
Opis opony Radar Dimax R8+ w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax R8+ ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony letnie Radar Dimax R8+ w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 245/30 R20. Ich indeks prędkości wynosi Y – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 300 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Radar Dimax R8+ 245/30 R20 ma wartość 90. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 90 przekłada się na 600 kg.
Samo oznaczenie rozmiaru 245/30 R20 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 245 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 73,50), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 20 cali). W przypadku rozmiaru 245/30 R20 omawianego modelu etykieta prezentuje się następująco: C za opory toczenia, B za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 72 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Radar Dimax R8+ 245/30 R20 montowane są w samochodach typu Volvo XC90, BMW Seria 7, Renault Grand Scenic, BMW X6, Porsche Cayenne itd.
Dimax R8+ w rozmiarze 245/30 R20 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony do samochodów osobowych są dostępne na rynku w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze modele na rynku), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (nowoczesna technologia, wysoki poziom osiągów). Opony osobowe bardzo często oferują dodatkowe rozwiązania, np. rant ochronny felgi, technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu czy wzmocnioną konstrukcję. Wśród setek modeli opon osobowych każdy kierowca znajdzie odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Radar, Sunny, Kormoran, Premiorri, Zeetex, Apollo oraz Achilles. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax R8+ 245/30R20 90Y na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony Dimax R8+ (model) oraz 20 cali (średnica).
Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 75 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 20 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Jednym z parametrów, które można porównać dzięki etykiecie dołączonej do opony jest hałas na zewnątrz auta. Mierzony jest on podczas ruchu i wyrażany w decybelach oraz za pomocą piktogramu przedstawiającego od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza opony generujące niski hałas, a trzy – największy, jednak wciąż nie przekraczający obowiązującej normy. Najcichsze opony są najbardziej przyjazne środowisku. Należy też pamiętać, że badanie jakiemu obowiązkowo poddaje się modele obejmują tylko głośność na zewnątrz auta, a nie w środku pojazdu. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony 245/30 R20 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Dimax R8+ (Radar) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Czym charakteryzują się opony asymetryczne? Ich bieżnik sprawia wrażenie składającego się z dwóch niezależnych części. Zadaniem wewnętrznego obszaru jest szybkie odprowadzanie wody, a zewnętrzna część bieżnika odpowiada za zachowanie opony i stabilność jazdy na suchej nawierzchni. Dzięki takiemu połączeniu stref, model oferuje doskonałe osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Najczęściej opony tego typu stosowane są w samochodach wyższej klasy i autach sportowych, ponieważ sprawdzają się podczas agresywnej jazdy.
Napisy "90" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 600 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax R8+ 245/30 R20 należy do grupy opon letnich. Decydując się na wybór opon letnich warto wziąć pod uwagę to, w jakich warunkach będą użytkowane i na których osiągach najbardziej zależy kierowcy – w zależności od tego można dobrać model z odpowiednim bieżnikiem (kierunkowych, symetrycznym lub asymetrycznym), który sprawdzi się najlepiej np. podczas intensywnych opadów deszczu czy na rozgrzanym asfalcie. Opony letnie montuje się, gdy temperatura na zewnątrz przekracza 7°C, ponieważ tylko wtedy gwarantują pełnię bezpieczeństwa jazdy i najlepsze właściwości trakcyjne.
Gwarancja producenta opon Radar udzielana jest na okres 2 lat od daty zakupu. Należy jednak pamiętać, że nie obejmuje ona usterek powstałych z winy użytkownika np. zbyt niskiego ciśnienia w oponach, nieprawidłowego przechowywania, błędów podczas wyważania czy użytkowania na niesprawnym technicznie pojeździe. W jakich sytuacjach warto reklamować opony? Gdy zauważymy wadę wynikającą z winy producenta np. deformację lub brak możliwości wyważenia spowodowane użyciem nieprawidłowych materiałów czy błędami produkcyjnymi.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax R8+ 245/30 R20 90Y XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Radar), sezonu (opony letnie), modelu (Dimax R8+), rozmiaru (245/30 R20) oraz indeksów (90Y XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 245 mm, profilu 30 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 90Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", karty paliwowe, pamięci przenośne USB oraz bilety do teatru.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Radar w rozmiarze 245/30 R20 XL (90Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 176 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 704 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 66 (12 rat) do 360 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 360 zł | 720 zł | 16 zł |
4 | 184 zł | 736 zł | 32 zł |
6 | 125 zł | 750 zł | 46 zł |
8 | 96 zł | 768 zł | 64 zł |
10 | 78 zł | 780 zł | 76 zł |
12 | 66 zł | 792 zł | 88 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax R8+ mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, skrobaczki do szyb, pianki naprawcze czy zapachy do samochodu.