Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami letnimi firmy Radar w rozmiarze 275/45R20. Zobacz gdzie kupić opony Dimax R8+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "110 Y XL" w nazwie opony?
Radar Dimax R8+ w rozmiarze 275/45 R20 110Y to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax R8+ |
Poprzedni model | Dimax R8 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | 275/45 R20 |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 123,75 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 110 |
Maksymalna nośność | 1060 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 17,67 kg |
Cena | ~ 221 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax R8+ 275/45 R20 110Y XL |
Opis opony Radar Dimax R8+ w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax R8+ ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony letnie Radar Dimax R8+ 275/45 R20 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 275/45 R20 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 275 mm). Wysokość profilu to 45 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 123,75. Średnica tego modelu ma z kolei 20 cali.
Indeks nośności modelu Radar Dimax R8+ 275/45 R20 to 110, a indeks prędkości Y. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę B na etykiecie, E w kategorii oporów toczenia i 73 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 275/45 R20 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Porsche Cayenne (II FL), Porsche Cayenne (II), Porsche Cayenne, BMW X5, Renault Grand Scenic czy Volvo S60. Konstrukcja opon letnich Radar Dimax R8+ 275/45 R20 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Dimax R8+ w rozmiarze 275/45 R20 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: Radar, Premiorri, Firemax, Laufenn, Zeetex, Goodride i Kormoran.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax R8+ 275/45R20 110Y na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 129 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 20 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Radar (producent), letnie (sezon) oraz 275/45 R20 (rozmiar).
Zmniejszenie hałasu wytwarzanego przez opony podczas jazdy, to nie tylko większy komfort dla kierowców i mieszkańców miast, ale także element wpływający na chronienie środowiska naturalnego. Dzięki zawarciu na unijnej etykiecie dołączonej do opony informacji dotyczącej hałasu zewnętrznego generowanego przez oponę, każdy kierowca może wybrać model gwarantujący odpowiedni poziom komfortu. Parametr wyraża się w decybelach, a także za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale dźwiękowe, gdzie jedna fala określa opony najcichsze, a trzy - emitujące najwięcej hałasu zewnętrznego. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających kryteria - opony Dimax R8+ (model) oraz 20 cali (średnica).
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Dimax R8+ (Radar) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny, obok kierunkowego, jest obecnie najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych. Jego charakterystyczną cechą jest podział na część zewnętrzną i wewnętrzną, co pozwala uzyskać wysokie osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd. Tego typu opony są często wybierane przez posiadaczy mocniejszych samochodów i kierowców o dynamicznym stylu jazdy.
Napisy "110" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1060 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax R8+ 275/45 R20 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to modele klas ekonomicznej, średniej i premium, które oferują najlepszy poziom osiągów w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni (gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C). Zadaniem opon letnich jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, komfortowego prowadzenia samochodu i optymalnego zużycia paliwa. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Przed podjęciem decyzji o zakupie opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników.
Zastanawiasz się nad reklamowaniem uszkodzonej opony? To dobry pomysł w przypadku wykrycia wady fabrycznej ogumienia. Musisz przy tym pamiętać, że opony to produkt, który ulega naturalnemu zużyciu, dlatego im szybciej zgłosisz sprzedawcy wystąpienie usterki, tym większa szansa na pozytywne i sprawne rozstrzygnięcie sprawy. Okresy gwarancyjne mogą się różnić w zależności od wytycznych producenta. W przypadku opon klasy budżetowej Radar, firma udziela pełnej gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony wyprodukowane w Chinach cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia oferującego optymalne osiągi w rozsądnej cenie. Są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z samochodu głównie w mieście. Dzięki zaawansowanym technologiom, niekorzystna opinia jaka towarzyszyła chińskim oponom od wielu lat, nie ma przełożenia na faktyczną jakość tych opon. Doceniają je użytkownicy na całym świecie, a także specjaliści z automobilklubów i czasopism motoryzacyjnych, którzy przed każdym sezonem testują wybrane opony. Modele chińskie nie są zbyt często sprawdzane w testach, jednak na podstawie kilku prestiżowych badań, w których brały udział, można wywnioskować, że zapewniają bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i gwarantują stabilną jazdę zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że z roku na rok wzrasta ich sprzedaż wśród kierowców szukających niedrogiego ogumienia do swojego auta.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax R8+ 275/45 R20 110Y XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Radar), indeksów (110Y XL), rozmiaru (275/45 R20) oraz modelu (Dimax R8+) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 275 mm, profilu 45 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 110Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, koszulki piłkarskie, karty przedpłacone, bilety na mecze piłkarskie lub rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Radar w rozmiarze 275/45 R20 XL (110Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 221 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 884 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 83 (12 rat) do 451 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 451 zł | 902 zł | 18 zł |
4 | 230 zł | 920 zł | 36 zł |
6 | 157 zł | 942 zł | 58 zł |
8 | 120 zł | 960 zł | 76 zł |
10 | 98 zł | 980 zł | 96 zł |
12 | 83 zł | 996 zł | 112 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax R8+ mogą być m.in. mierniki ciśnienia, skrobaczki do szyb, montaż w serwisie oraz ramki do tablic rejestracyjnych.