Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami letnimi firmy Radar w rozmiarze 295/35R21. Zobacz gdzie kupić opony Dimax R8+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "107 Y XL" w nazwie opony?
Radar Dimax R8+ w rozmiarze 295/35 R21 107Y to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax R8+ |
Poprzedni model | Dimax R8 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="295" profile="35" diameter="21"]295/35 R21[/size] |
Szerokość | 295 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 21 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 103,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 107 |
Maksymalna nośność | 975 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 75 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 16,13 kg |
Cena | ~ 264 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax R8+ 295/35 R21 107Y XL |
Opis opony Radar Dimax R8+ w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax R8+ ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony letnie Radar Dimax R8+ 295/35 R21 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu VW Touareg (I FL), Porsche Cayenne (I FL), VW Touareg, Porsche Cayenne czy BMW Seria 7. Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 75 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony letnie Radar Dimax R8+ 295/35 R21 posiadają indeks prędkości Y (maksymalnie na tym modelu można jechać 300 km/h) oraz indeks nośności 107 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 975 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 295/35 R21 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 35 przekłada się na wartość 103,25 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 21 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
Dimax R8+ w rozmiarze 295/35 R21 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe produkowane są z myślą o autach miejskich, rodzinnych, kombi, limuzynach i samochodach osobowych. To najszerszy segment ogumienia dzielący się na trzy klasy - premium, średnią i ekonomiczną. Różnią się one ceną i zaawansowaniem technologicznym, dlatego zarówno kierowcy pragnący oszczędzać, jak i ci, którym zależy na wysokich osiągach, znajdą w obrębie tych klas odpowiednie ogumienie do swojego auta. To ważne, ponieważ prawidłowo dobrane opony zapewniają bezpieczną i komfortową jazdę w zróżnicowanych warunkach.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Radar, Laufenn, Goodride, Neolin, Premiorri, Riken oraz Apollo. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax R8+ 295/35R21 107Y na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne.
Przyczepność na mokrej nawierzchni to jeden z parametrów wykazywanych na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Skala opisuje długość hamowania, gdzie litera A określa drogę najkrótszą, a F najdłuższą (kategorie D i G są puste przy oponach do aut osobowych). To bardzo ważny parametr, który może wpłynąć na decyzję zakupową kierowcy wybierającego nowe opony swojego auta - przyczepność bezpośrednio decyduje o bezpieczeństwie jazdy. Należy pamiętać, że różnica między skrajnymi klasami (A i F) może wynosić aż 18 metrów. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 33 inne produkty spełniające wytyczne - opony 295/35 R21 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Jednym z parametrów, jaki określa unijna etykieta dołączona do wszystkich opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej, jest hałas zewnętrzny. Wyraża się go w dwojaki sposób - zarówno w decybelach, jak i za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale. Najgłośniejsze opony to te oznaczone 3 falami w trzystopniowej skali. Najcichsze opony, czyli te z oznaczeniem jednej fali, są najbardziej przyjazne środowisku. To także ważna informacja dla wszystkich kierowców szukających opon do swojego samochodu, które zagwarantują komfortową i cichą jazdę. Wynik "75 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony Dimax R8+ (model) oraz 21 cali (średnica).
Marka Radar Tires jest własnością firmy Omni United i została wprowadzona na rynek w 2006 roku. Firma produkuje opony do samochodów osobowych, SUV-ów, przyczep oraz opony przemysłowe. Opony Radar łączą najwyższe standardy z doskonałym stosunkiem ceny do jakości. Produkty firmy są certyfikowane zgodnie z kilkoma normami jakości, takimi jak ISO, DOT, ECE, INMETRO, GCC i CCC. Osiem nowoczesnych obiektów rozmieszczonych w trzech krajach produkuje opony bez użycia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych spełniając surowe przepisy UE.
Model Dimax R8+ (Radar) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne najlepiej sprawdzają się w autach o dużej mocy, ale można je zamontować także w pozostałych samochodach osobowych. Cechują się najbardziej nowoczesną konstrukcją. Rzeźba bieżnika opon asymetrycznych dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza zapewnia stabilność na zakrętach, a druga odprowadza wodę. Do zalet opon asymetrycznych należą również odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).
Napisy "107" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 975 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax R8+ 295/35 R21 należy do grupy opon letnich. W przypadku opon letnich ważna jest nie tylko rzeźba bieżnika zapewniająca odpowiednią powierzchnię styku z nawierzchnią, ale przede wszystkim mieszanka gumowa skomponowana ze składników gwarantujących optymalne parametry podczas jazdy w wysokich temperaturach. Dzięki takim składnikom, jak m.in. kauczuk oraz sadza, ogumienie sprawia, że możesz pewnie ruszać i hamować, a ostre zakręty nie są problemem nawet w czasie deszczu. Z usuwaniem wody bardzo dobrze radzą sobie specjalne kanały odprowadzające ciecz na boki opony, co pozwala na kontynuowanie jazdy z pełnią osiągów.
Zastanawiasz się czy warto reklamować opony z usterką? To, czy odzyskasz pieniądze zależy od pochodzenia wady. Jeżeli zaistniała ona podczas produkcji, jest związana z niską jakością materiałów lub błędami technologicznymi, reklamowanie opon pozwoli ci na wymianę produktu lub rekompensatę finansową. W przypadku opon Radar, gwarancja producenta obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu. Warto jednak pamiętać, że wadę najlepiej zgłosić jak najszybciej od jej zauważenia - usprawni to proces uznania reklamacji.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax R8+ 295/35 R21 107Y XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (295/35 R21), indeksów (107Y XL), modelu (Dimax R8+), sezonu (opony letnie) oraz nazwy producenta (Radar) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 295 mm, profilu 35 %, średnicy 21 cali oraz indeksach 107Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, kubki termiczne, karty przedpłacone, bilety na zawody żużlowe czy smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Credite Agricole czy Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Radar w rozmiarze 295/35 R21 XL (107Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 264 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 056 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 99 (12 rat) do 539 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 539 zł | 1 078 zł | 22 zł |
4 | 275 zł | 1 100 zł | 44 zł |
6 | 187 zł | 1 122 zł | 66 zł |
8 | 143 zł | 1 144 zł | 88 zł |
10 | 117 zł | 1 170 zł | 114 zł |
12 | 99 zł | 1 188 zł | 132 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax R8+ mogą być m.in. montaż w serwisie, worki do opon, środki do konserwacji opon czy podkładki antypoślizgowe pod telefon.