Miejsce / Model opony | Etykieta | Cena | Ocena |
---|---|---|---|
1 miejsce Dunlop Winter Sport 5 97V | C B 70 | 654 zł | 7.15 |
2 miejsce Kleber Krisalp HP3 94H | E B 69 | 426 zł | 7.15 |
3 miejsce Nokian WR A4 97V | C B 72 | 589 zł | 6.89 |
4 miejsce Toyo Snowprox S954 97V | E B 71 | 450 zł | 6.70 |
5 miejsce Pirelli SottoZero 3 97V | E B 72 | 628 zł | 6.69 |
6 miejsce Fulda Kristall Control HP2 97V | E B 72 | 527 zł | 6.41 |
7 miejsce Kleber Krisalp HP2 94H | E C 72 | 378 zł | 6.23 |
8 miejsce Dunlop SP Winter Sport 4D 94H | E C 68 | 635 zł | 6.19 |
9 miejsce Continental ContiWinterContact TS830 P 97H | C C 72 | 556 zł | 6.14 |
10 miejsce Yokohama W.drive V905 94H | E C 72 | 504 zł | 5.99 |
11 miejsce Hankook Winter i*cept evo2 W320 97H | E C 72 | 458 zł | 5.98 |
12 miejsce Firestone Winterhawk 3 97V | E C 72 | 474 zł | 5.96 |
13 miejsce Dunlop SP Winter Sport 3D 94H | E C 67 | 719 zł | 5.94 |
14 miejsce Continental WinterContact TS850 P 94H | C C 72 | 631 zł | 5.82 |
15 miejsce Uniroyal MS Plus 77 94H | F C 72 | 446 zł | 5.81 |
16 miejsce Falken HS449 Eurowinter 97V | F C 72 | 413 zł | 5.76 |
17 miejsce Toyo Snowprox S953 97V | E C 72 | 477 zł | 5.67 |
18 miejsce Matador MP92 Sibir Snow 97V | F C 71 | 347 zł | 5.61 |
19 miejsce Michelin Pilot Alpin PA4 97V | E C 70 | 705 zł | 5.57 |
20 miejsce Bridgestone Blizzak LM-32S 94H | F C 72 | 590 zł | 5.07 |
Producent opon Nokian bardzo często podkreśla, że jego produkty powstają i są testowane za kołem podbiegunowym. Dzięki temu lepiej sprawdzają się w najbardziej ekstremalnych warunkach. Marketing marketingiem, ale trzeba przyznać, że jest w tym sporo prawdy. Nokian WR A4 to bardzo udana konstrukcja, w której zastosowano szereg nowatorskich technologii. Każda lamela na powierzchni asymetrycznego bieżnika ma niezwykle dopracowany kształt i ściśle określoną rolę w utrzymaniu trakcji na śliskiej drodze. W centralnej części opony znajduje się żebro (charakterystyczny pas), które jest pokryte lamelami przypominającymi ślad stonogi. Mieszanka gumowa zastosowana do produkcji opon Nokian WR A4 zawiera kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy „canola”, co przekłada się na doskonałą przyczepność w warunkach zimowych. Omawiany model umożliwia bezproblemową dynamiczną jazdę nawet na zaśnieżonej nawierzchni (oczywiście przy zachowaniu należytej ostrożności i przestrzegając przepisów ruchu drogowego).
Na początku warto wspomnieć, że marka Fulda pochodzi z Niemiec i korzysta z rozwiązań technologicznych koncernu Goodyear. Takie połączenie zaowocowało stworzeniem opon, które mają bardzo dobre osiągi i dostępne są w przystępnych cenach (zalicza się je do klasy średniej). W modelu zastosowano technologię „Snow Catcher”, która sprawia, że bieżnik wgryza się w śnieg, a kierowca ma pełną kontrolę nad zachowaniem samochodu. Na uwagę zasługuje również rozwiązanie określane mianem „Bubble Blades”. Jest to specjalna technologia lameli, która umożliwia zachowanie równowagi we wszystkich aspektach dotyczących bezpieczeństwa. Dzięki temu możliwe jest sprawne przyspieszanie, pokonywanie zakrętów i szybkie hamowanie na śniegu i lodzie. Mieszanka gumowa opon Fulda Kristall Control HP2 to nie tylko przyczepność w szerokim zakresie temperatur, ale też imponujące przebiegi, co w oponach przeznaczonych do bardziej dynamicznej jazdy ma szczególne znaczenie.
W różnych publikacjach pojawiają się sprzeczne informacje na temat pozycjonowania marki Hankook w danej półce cenowej lub jakościowej. Jeszcze kilka lat temu była ona zaliczana do klasy średniej. Po inwestycjach przeprowadzonych przez producenta możemy zacząć mówić o marce aspirującej do klasy premium. We flagowym modelu Hankook Winter i*cept evo2 W320 znajdziemy rozwiązania znane z modeli czołowych światowym producentów. Asymetryczna rzeźba bieżnika wyposażona w samoblokujące się lamele to doskonała stabilność podczas dynamicznego manewrowania na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym. Za poprawę przyczepności odpowiada krzemionkowa mieszanka gumowa. Warto również wspomnieć o szerokiej warstwie stalowego opasania (lepsza praca opony), twardym wypełnieniu stopki (lepsza kontrola nad samochodem przy wyższej prędkości) oraz niezwykle wytrzymałych drutówkach (zwiększa to odporność opony na uszkodzenia i odkształcenia). Hankook Winter i*cept evo2 W320 został dopracowany pod każdym względem.
Symbolem marki Uniroyal jest parasolka. Ma ona przypominać, że opony spod tego szyldu zostały stworzone z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Również zimowe modele są produkowane w duchu tej idei. Sprawia to, że cieszą się ogromną popularnością w Polsce, gdzie zimą mamy częściej do czynienia z deszczem i błotem pośniegowym niż ze śniegiem. W tym celu w modelu została zastosowana kierunkowa rzeźba bieżnika z szerokimi rowkami, które odprowadzają wodę sprzed czoła opony. Za przyczepność na śniegu, wodzie i w mroźne (ale niekonieczne mokre) dni odpowiada krzemionkowa mieszanka gumowa. Utrzymanie stabilności podczas pokonywania zakrętów to z kolei zadanie sztywnych bloków barkowych. Dziennikarze „Auto Bild” określili model MS Plus 77 mianem „króla zimy” o dobrych, zrównoważonych właściwościach i optymalnym stosunku ceny do jakości. Warto także wspomnieć, że za technologię opon Uniroyal odpowiada Coninental – marka jest częścią tego koncernu.