Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami całorocznymi firmy Tigar w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 W XL" w nazwie opony?
Tigar All Season w rozmiarze 225/40 R18 92W to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolem ZR. 967715 oraz 3528709677158 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 967715 |
EAN | 3528709677158 |
Producent | Tigar |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | budżetowa |
Model | All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | Serbia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2019 rok (podczas targów Moto) |
Rozpoczęcie produkcji | 05.2019 |
Cena | ~ 249 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Tigar All Season 225/40 R18 92W XL |
Opis opony Tigar All Season w pigułce. Producentem opon jest marka Tigar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Serbia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Tigar (klasa budżetowa) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik All Season ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Tigar All Season 225/40 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Peugeot 308 (T9), Seat Toledo (III), Citroen C4 (II), Mercedes Klasa A (W176), Lexus IS (XE30) czy Seat Leon (III). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Tigar All Season 225/40 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 70 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 225/40 R18 opon Tigar All Season należy czytać następująco: szerokość 225 mm, wysokość profilu 40 (jako procent z szerokości, czyli 90 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Tigar All Season 225/40 R18 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 92 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 630 kg).
All Season w rozmiarze 225/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to segment ogumienia, który jest przeznaczonych do różnego rodzaju samochodów – od najmniejszych klasy miejskiej po duże limuzyny i sportowe auta dysponujące dużą mocą. Zadaniem opon osobowych jest zapewnienie bezpiecznej, komfortowej i oszczędnej jazdy niezależnie od warunków atmosferycznych panujących na drodze. Kierowcy w zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony firmy Tigar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są wybierane przez kierowców, którzy nie dysponują zbyt dużym budżetem na zakup ogumienia, posiadają auto o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. W przypadku opon klasy ekonomicznej stosowane są bardziej uniwersalne bieżniki i nieco mniej zaawansowane mieszanki gumowe – często są to technologie obecne kilka sezonów wcześniej w oponach wyższych klas. Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Tigar, Neolin, Kormoran, Laufenn, Matador, Sava i Achilles.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Tigar All Season 225/40R18 92W na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach.
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach.
Tigar to marka opon klasy ekonomicznej należąca do koncernu Michelin i korzystająca z jego rozwiązań technologicznych. Starsze rozwiązania z opon francuskiego giganta są stosowane w obecnych modelach Tigar. Modele opon marki są chętnie wybierane przez kierowców o spokojnym poszukujących ogumienia w atrakcyjnej cenie, preferujących spokojny styl jazdy lub poruszających się głównie po mieście. W ramach ciekawostki warto wspomnieć, że marka powstała w Serbii przed II wojną światową, a dopiero od 2007 roku jest częścią Michelin.
Model All Season (Tigar) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe posiadają układ rowków i bloków przypominający kształtem litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Takie opony słyną z doskonałego odprowadzania wody (także śniegu i błota pośniegowego w przypadku zimowych) i wysokiej odporności na zjawisko aquaplaningu. Warto wiedzieć, że opony kierunkowe trzeba montować zgodnie z ich kierunkiem toczenia, dlatego na ścianie bocznej jest umieszczona strzałka i napis "Rotation". Rzeźba kierunkowa jest stosowana zarówno w przypadku modeli letnich, zimowych, jak i całorocznych.
Napisy "92" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Tigar All Season 225/40 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy letnimi a zimowymi. Produkty tego typu są lepsze od opon letnich zimą, a latem od zimowych. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych, gdzie lato nie jest upalne, a zima zbyt ostra. Na oponach całorocznych powinien znajdować się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do jazdy w zimowych warunkach. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Gwarancja na opony Tigar dotyczy wszelkich wad związanych z ich jakością wykonania, materiałami użytymi do produkcji czy ogólnie konstrukcją. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu (podobnie, jak w przypadku innych marek z oferty grupy Michelin). Po zgłoszeniu ewentualnej reklamacji opony są poddawane drobiazgowym badaniom technicznym. Jeśli roszczenie zostanie uznane, producent może wymienić produkt na nowy, zwrócić środki finansowe lub przyznać rekompensatę w wysokości proporcjonalnej od stopnia zużycia wadliwej opony.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opinie na temat opon, które kierowcy publikują w mediach społecznościowy i na forach motoryzacyjnych, pomagają w podjęciu decyzji osobom zastanawiającym się nad zakupem wybranego modelu. Opony ekonomiczne to doceniane przez kierowców rozwiązanie dla wszystkich, którzy preferują spokojny styl jazdy, nie chcą przepłacać, a jednocześnie pragną cieszyć się komfortową jazdą w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Bezpieczeństwo w kluczowych obszarach w przypadku opon ekonomicznych wykazują też profesjonalne testy sezonowe, w których opony tego typu biorą udział. Chociaż nie są sprawdzane zbyt często przez profesjonalistów i z reguły wyprzedza je w zestawieniu ogumienie wyższych klas, to opony ekonomiczne ze względu na zoptymalizowanie osiągów są optymalnym wyborem dla kierowców szukających produktów o zrównoważonym stosunku ceny do jakości. Porównanie osiągów poszczególnych modeli klasy ekonomicznej to sposób na wybranie najlepszej opcji i cieszenie się bezpieczną jazdą w każdej sytuacji.
Zobacz inne określenia opon Tigar All Season 225/40 R18 92W XL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (All Season), indeksów (92W XL), rozmiaru (225/40 R18), nazwy producenta (Tigar) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, bilety do teatru, kubki termiczne, assistance 24/7 czy promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Tigar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, mBank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Tigar w rozmiarze 225/40 R18 XL (92W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 249 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 996 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 93 (12 rat) do 508 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 508 zł | 1 016 zł | 20 zł |
4 | 259 zł | 1 036 zł | 40 zł |
6 | 176 zł | 1 056 zł | 60 zł |
8 | 135 zł | 1 080 zł | 84 zł |
10 | 110 zł | 1 100 zł | 104 zł |
12 | 93 zł | 1 116 zł | 120 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All Season mogą być m.in. zapachy do samochodu, preparaty do mycia felg, skrobaczki do szyb czy montaż w serwisie.