Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami letnimi firmy Tigar w rozmiarze 175/70R14. Zobacz gdzie kupić opony Touring o indeksach 88 T XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Tigar Touring w rozmiarze 175/70 R14 88T to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 087864 oraz 3528700878646 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 087864 |
EAN | 3528700878646 |
Producent | Tigar |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | budżetowa |
Model | Touring |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="175" profile="70" diameter="14"]175/70 R14[/size] |
Szerokość | 175 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 122,50 mm |
Kraj produkcji | Serbia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 88 |
Maksymalna nośność | 560 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 127 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Tigar Touring 175/70 R14 88T XL |
Opis modelu Touring jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Tigar Touring mają w tym przypadku rozmiar 175/70 R14. Oznaczenie to jest zawsze umieszczone na ścianie bocznej danego produktu. Jak należy je interpretować? Pierwsza liczba w rozmiarze to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 175 mm). Druga liczba to wysokość profilu, która w oznaczeniu rozmiaru podawana jest jako procent z szerokości (w tym przypadku 70% z 175 wynosi 122,50). Litera umieszczona po wysokości profilu to informacja o typie konstrukcji opony (może być radialny lub diagonalny).
Trzecia liczba w rozmiarze to informacja o średnicy felgi, na jakiej powinna być zamontowana dana opona – w omawianym przypadku jest to 14 cali. Opony Tigar Touring 175/70 R14 mają indeks prędkości T i indeks nośności 88. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h opona wytrzyma obciążenie do 560 kg. Prezentowany model ma następujące parametry na etykietach: E za opory toczenia, C za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 68 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Tigar Touring 175/70 R14 najlepiej sprawdzą się w samochodach typu Toyota Yaris (III FL 2), Fiat Doblo (223), VW Passat (B4), VW Polo (V FL) czy Opel Vectra (B).
Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Dębica, Kormoran, Sava, Barum, Nexen, Dayton, Laufenn czy Imperial. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Tigar Touring 175/70R14 88T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 14 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony Tigar (producent), letnie (sezon) oraz 175/70 R14 (rozmiar).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony Touring (model) oraz 14 cali (średnica).
Tigar to marka opon pozycjonowana w klasie budżetowej. Warto wiedzieć, że powstała w Serbii przed II wojną światową, a od 2007 roku jest częścią koncernu Michelin. Dzięki takiej współpracy w modelach opon Tigar stosowane są rozwiązania technologiczne obecne w starszych produktach francuskiego giganta. W efekcie opony Tigar oferują zadowalający poziom osiągów i jednocześnie są dostępne w bardzo atrakcyjnych cenach. Takie opony są polecane kierowcom poszukującym oszczędności, preferującym spokojny styl jazdy czy posiadaczom małolitrażowych aut pokonujących niewiele kilometrów w ciągu roku.
Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której dwie połowy opony są takie same. W efekcie można je dowolnie zamontować na samochodzie (kierunek toczenia czy strona opony nie mają tu znaczenia). Przekłada się to na dość przeciętne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach. Z drugiej strony są one bardzo odporne na zużycie, a koszt ich projektowania i produkcji jest stosunkowo najniższy. W związku z tym bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach dostawczych i ciężarowych.
Napisy "88" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 560 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Gwarancja na opony Tigar dotyczy wszelkich wad związanych z ich jakością wykonania, materiałami użytymi do produkcji czy ogólnie konstrukcją. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu (podobnie, jak w przypadku innych marek z oferty grupy Michelin). Po zgłoszeniu ewentualnej reklamacji opony są poddawane drobiazgowym badaniom technicznym. Jeśli roszczenie zostanie uznane, producent może wymienić produkt na nowy, zwrócić środki finansowe lub przyznać rekompensatę w wysokości proporcjonalnej od stopnia zużycia wadliwej opony.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Zobacz inne określenia opon Tigar Touring 175/70 R14 88T XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Touring), indeksów (88T XL), nazwy producenta (Tigar), rozmiaru (175/70 R14) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 175 mm, profilu 70 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 88T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear, Uniroyal, Michelin, Kleber oraz Falken – kosztujące od 187 do 283 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, wejściówki do kina, zwrot części gotówki, bilety do teatru czy oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Tigar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, BGŻ BNP Paribas oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Tigar w rozmiarze 175/70 R14 XL (88T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 127 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 508 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 48 (12 rat) do 260 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 260 zł | 520 zł | 12 zł |
4 | 133 zł | 532 zł | 24 zł |
6 | 90 zł | 540 zł | 32 zł |
8 | 69 zł | 552 zł | 44 zł |
10 | 56 zł | 560 zł | 52 zł |
12 | 48 zł | 576 zł | 68 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Touring mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, worki do opon, montaż w serwisie lub preparaty do mycia felg.