Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami letnimi firmy Tigar w rozmiarze 185/60R14. Zobacz gdzie kupić opony Touring o indeksach 82 H w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Tigar Touring w rozmiarze 185/60 R14 82H to opona letnia. Oznaczenia 481902 oraz 3528704819027 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 481902 |
EAN | 3528704819027 |
Producent | Tigar |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | budżetowa |
Model | Touring |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="185" profile="60" diameter="14"]185/60 R14[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 111 mm |
Kraj produkcji | Serbia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 82 |
Maksymalna nośność | 475 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok |
Produkcja od | 06.2019 |
Cena | ~ 131 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Tigar Touring 185/60 R14 82H |
Opis modelu Touring jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Tigar Touring 185/60 R14 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 185/60 R14 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 185 mm). Wysokość profilu to 60 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 111. Średnica tego modelu ma z kolei 14 cali.
Indeks nośności modelu Tigar Touring 185/60 R14 to 82, a indeks prędkości H. Opony 185/60 R14 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Mazda 2 (II Restyling (DE2)), Chevrolet Aveo (T250), Fiat Punto (II), Renault Laguna (I), VW Caddy (II) czy Skoda Fabia (II). Konstrukcja opon letnie Tigar Touring 185/60 R14 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Opony osobowe to produkty, które projektowane są z myślą o autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a także komfortu i optymalnego zużycia paliwa (poprzez redukcję oporów toczenia). Kierowcy mogą wybierać spośród opon osobowych klasy budżetowej, średniej i premium. Niektóre z nich mają wzmocnioną konstrukcję, rant ochronny lub technologię Run Flat.
Opony klasy ekonomicznej są najczęściej wybierane przez kierowców mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności. Bardzo często opony klasy ekonomicznej korzystają ze starszych rozwiązań technologicznych w porównaniu do marek klasy średniej czy premium, ale także oferują dobry poziom osiągów w różnych obszarach. Najczęściej wybierane marki opon klasy ekonomicznej to Dębica, Kormoran, Barum czy Sava.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Tigar Touring w rozmiarze 185/60R14 82H.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Jako ciekawostkę dodam, iż 13 produktów spełniających kryteria - opony Touring (model) oraz 14 cali (średnica) - uzyskało ocenę "E" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Wspomnę także, że 34 produkty spełniające wytyczne - opony letnie (sezon), 14 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa) - uzyskały ocenę "C" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Na koniec informacja, iż 2 produkty spełniające kryteria - opony Tigar (producent), letnie (sezon) oraz 185/60 R14 (rozmiar) - uzyskały ocenę "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Marka opon Tigar pozycjonowana jest w klasie ekonomicznej. Takie produkty proponowane są kierowcom, którzy poszukują oszczędności, mało poruszają się samochodem, mają auto o małej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Warto wiedzieć, że marka Tigar pochodzi z Serbii, ale od 2007 roku należy do Michelin. W jej produktach stosowane są rozwiązania technologiczne obecne w starszych oponach francuskiego giganta. Dzięki temu możliwe było tu zestawienie osiągów na zadowalającym poziomie z przystępnymi cenami.
Bieżnik symetryczny to jedna z trzech rzeźb spotykanych na rynku opon. Oprócz omawianej wyróżnia się jeszcze kierunkową i asymetryczną. Bieżnik symetryczny praktycznie nie jest obecnie stosowany (poza starszymi modelami) w oponach osobowych, ponieważ oferuje bardzo przeciętne osiągi na mokrej nawierzchni i przy wyższych prędkościach. Można go za to spotkać w modelach do aut dostawczych i ciężarowych. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt.
Opony letnie przeznaczone są do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średni dobowy poziom temperatur zaczyna regularnie przekraczać 7 st. C (wynika to z właściwości ich mieszanek gumowych). Tego typu opony mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedni komfort jazdy i optymalne zużycie paliwa. Najczęściej wyposażone są w kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Tigar to budżetowa marka należąca do koncernu Michelin. Gwarancja na opony Tigar jest więc taka sama jak w przypadku spółki-matki. Zakupiony produkt można zareklamować w ciągu 5 lat od daty zakupu. Standardowo gwarancja obejmuje wszystkie wady związane z konstrukcją opon, ich jakością wykonania czy materiałami użytymi do produkcji. Po uznaniu ewentualnej reklamacji wadliwy towar jest wymieniany na nowy lub przyznawana jest rekompensata proporcjonalna do stopnia zużycia uszkodzonej opony.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Zobacz inne określenia opon Tigar Touring 185/60 R14 82H. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Touring), rozmiaru (185/60 R14), sezonu (opony letnie), indeksów (82H) oraz nazwy producenta (Tigar) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 185 mm, profilu 60 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 82H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dębica, Falken, BFGoodrich, Uniroyal oraz PowerTrac – kosztujące od 108 do 225 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, karty paliwowe, bilety na mecze piłkarskie, kubki termiczne lub karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Tigar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Alior Bank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Tigar w rozmiarze 185/60 R14 (82H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 131 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 524 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 49 (12 rat) do 268 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 268 zł | 536 zł | 12 zł |
4 | 137 zł | 548 zł | 24 zł |
6 | 93 zł | 558 zł | 34 zł |
8 | 71 zł | 568 zł | 44 zł |
10 | 58 zł | 580 zł | 56 zł |
12 | 49 zł | 588 zł | 64 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Touring mogą być m.in. środki do konserwacji opon, ubezpieczenie opon, ramki do tablic rejestracyjnych oraz preparaty do mycia felg.