Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami letnimi firmy Tigar w rozmiarze 185/70R14. Zobacz gdzie kupić opony Touring o indeksach 88 T w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Tigar Touring w rozmiarze 185/70 R14 88T to opona letnia. Oznaczenia 705917 oraz 3528707059178 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 705917 |
EAN | 3528707059178 |
Producent | Tigar |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | budżetowa |
Model | Touring |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="185" profile="70" diameter="14"]185/70 R14[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129,50 mm |
Kraj produkcji | Serbia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 88 |
Maksymalna nośność | 560 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 135 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Tigar Touring 185/70 R14 88T |
Opis modelu Touring jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Tigar Touring 185/70 R14 doskonale sprawdzą się w samochodach typu Opel Vectra (B), Opel Corsa (D FL), Honda Civic (ES/EP/EV/EU), Honda Accord (VI), Opel Corsa (D) lub innych o podobnej charakterystyce.
Jego indeks prędkości wynosi z kolei T, co oznacza maksymalną dopuszczalną prędkość 190 km/h, a indeks nośności 88 – dopuszczalne obciążenie to 560 kg na jedną oponę. Warto także wspomnieć jak należy czytać rozmiar 185/70 R14 opon Tigar Touring: pierwsza liczba - 185 to szerokość mierzona w milimetrach, druga - 70 to szerokość profilu podawana jako procent z wysokości (tutaj 70% z 185 daje 129,50 mm), "R" oznacza konstrukcję radialną, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony – w tym przypadku 14 cali.
Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).
Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Dębica, Kormoran, Sava, Barum, Nexen, Dayton, Laufenn czy Imperial. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Tigar Touring w rozmiarze 185/70R14 88T.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Jako ciekawostkę dodam, iż 19 produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 14 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa) - uzyskało ocenę "E" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Wspomnę także, że 1 produkt spełniający wytyczne - opony Tigar (producent), letnie (sezon) oraz 185/70 R14 (rozmiar) - uzyskał ocenę "C" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Na koniec informacja, iż 13 produktów spełniających kryteria - opony Touring (model) oraz 14 cali (średnica) - uzyskało ocenę "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Tigar to marka opon pozycjonowana w klasie budżetowej. Warto wiedzieć, że powstała w Serbii przed II wojną światową, a od 2007 roku jest częścią koncernu Michelin. Dzięki takiej współpracy w modelach opon Tigar stosowane są rozwiązania technologiczne obecne w starszych produktach francuskiego giganta. W efekcie opony Tigar oferują zadowalający poziom osiągów i jednocześnie są dostępne w bardzo atrakcyjnych cenach. Takie opony są polecane kierowcom poszukującym oszczędności, preferującym spokojny styl jazdy czy posiadaczom małolitrażowych aut pokonujących niewiele kilometrów w ciągu roku.
W oponach z bieżnikiem symetrycznym obie połowy bieżnika są takie same. W związku z tym można je dowolnie zamontować na feldze, gdyż strona czy kierunek toczenia opony nie mają tu wpływu na właściwości jezdne. Takie opony łatwo przekłada się na samochodzie, do ich największych zalet należą też większa odporność na zużycie i niższe koszty produkcji. Z drugiej strony bieżnik symetryczny zapewnia bardzo przeciętne właściwości jezdne (szczególnie przy wyższych prędkościach). W związku z tym jest obecnie stosowany głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Tigar to budżetowa marka należąca do koncernu Michelin. Gwarancja na opony Tigar jest więc taka sama jak w przypadku spółki-matki. Zakupiony produkt można zareklamować w ciągu 5 lat od daty zakupu. Standardowo gwarancja obejmuje wszystkie wady związane z konstrukcją opon, ich jakością wykonania czy materiałami użytymi do produkcji. Po uznaniu ewentualnej reklamacji wadliwy towar jest wymieniany na nowy lub przyznawana jest rekompensata proporcjonalna do stopnia zużycia uszkodzonej opony.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Zobacz inne określenia opon Tigar Touring 185/70 R14 88T. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), indeksów (88T), modelu (Touring), rozmiaru (185/70 R14) oraz nazwy producenta (Tigar) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 185 mm, profilu 70 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 88T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki PowerTrac, Nokian, Uniroyal, Vredestein oraz Toyo – kosztujące od 122 do 231 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", wycieczki zagraniczne, bilety na zawody żużlowe lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Tigar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Alior Bank czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Tigar w rozmiarze 185/70 R14 (88T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 135 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 540 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 51 (12 rat) do 276 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 276 zł | 552 zł | 12 zł |
4 | 141 zł | 564 zł | 24 zł |
6 | 96 zł | 576 zł | 36 zł |
8 | 73 zł | 584 zł | 44 zł |
10 | 60 zł | 600 zł | 60 zł |
12 | 51 zł | 612 zł | 72 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Touring mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, pianki naprawcze, zapachy do samochodu oraz ładowarki do telefonu na USB.