Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami letnimi firmy Tigar w rozmiarze 255/35R18. Zobacz gdzie kupić opony Ultra High Performance o indeksach 94 W XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Tigar Ultra High Performance w rozmiarze 255/35 R18 94W to opona letnia, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 514165 oraz 3528705141653 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 514165 |
EAN | 3528705141653 |
Producent | Tigar |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | budżetowa |
Model | Ultra High Performance |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="255" profile="35" diameter="18"]255/35 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 89,25 mm |
Kraj produkcji | Serbia |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,90 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 221 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Tigar Ultra High Performance 255/35 R18 94W XL |
Opis modelu Ultra High Performance jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Tigar Ultra High Performance 255/35 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Peugeot 508, Alfa Romeo 159, Skoda Superb, Audi A6, Audi A4 czy Hyundai ix35. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Tigar Ultra High Performance 255/35 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 72 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 255/35 R18 opon Tigar Ultra High Performance należy czytać następująco: szerokość 255 mm, wysokość profilu 35 (jako procent z szerokości, czyli 89,25 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Tigar Ultra High Performance 255/35 R18 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 94 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 670 kg).
Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Dębica, Kormoran, Sava, Barum, Nexen, Dayton, Laufenn czy Imperial. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Tigar Ultra High Performance 255/35R18 94W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony 255/35 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 27 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony Ultra High Performance (model) oraz 18 cali (średnica).
Tigar to marka opon klasy ekonomicznej należąca do koncernu Michelin i korzystająca z jego rozwiązań technologicznych. Starsze rozwiązania z opon francuskiego giganta są stosowane w obecnych modelach Tigar. Modele opon marki są chętnie wybierane przez kierowców o spokojnym poszukujących ogumienia w atrakcyjnej cenie, preferujących spokojny styl jazdy lub poruszających się głównie po mieście. W ramach ciekawostki warto wspomnieć, że marka powstała w Serbii przed II wojną światową, a dopiero od 2007 roku jest częścią Michelin.
Opony asymetryczne posiadają rzeźbę bieżnika, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich zapewnia stabilność podczas dynamicznego manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody podczas jazdy po mokrej nawierzchni. Poza tym opony asymetryczne oferują wysoką odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Najczęściej polecane są do samochodów o większej mocy czy kierowcom o agresywnym stylu jazdy. Podczas montażu należy pamiętać, aby strona opony z napisem "outside" znalazła się na zewnątrz auta.
Napisy "94" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Opony letnie przeznaczone są do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średni dobowy poziom temperatur zaczyna regularnie przekraczać 7 st. C (wynika to z właściwości ich mieszanek gumowych). Tego typu opony mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedni komfort jazdy i optymalne zużycie paliwa. Najczęściej wyposażone są w kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Tigar to budżetowa marka należąca do koncernu Michelin. Gwarancja na opony Tigar jest więc taka sama jak w przypadku spółki-matki. Zakupiony produkt można zareklamować w ciągu 5 lat od daty zakupu. Standardowo gwarancja obejmuje wszystkie wady związane z konstrukcją opon, ich jakością wykonania czy materiałami użytymi do produkcji. Po uznaniu ewentualnej reklamacji wadliwy towar jest wymieniany na nowy lub przyznawana jest rekompensata proporcjonalna do stopnia zużycia uszkodzonej opony.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Zobacz inne określenia opon Tigar Ultra High Performance 255/35 R18 94W XL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (94W XL), nazwy producenta (Tigar), sezonu (opony letnie), modelu (Ultra High Performance) oraz rozmiaru (255/35 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 255 mm, profilu 35 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 94W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Yokohama, Toyo, Dębica, Pirelli oraz Hankook – kosztujące od 340 do 559 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, rabat na kolejne zakupy, bony Sodexo, wycieczki zagraniczne czy bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Tigar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Alior Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Tigar w rozmiarze 255/35 R18 XL (94W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 221 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 884 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 83 (12 rat) do 451 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 451 zł | 902 zł | 18 zł |
4 | 230 zł | 920 zł | 36 zł |
6 | 157 zł | 942 zł | 58 zł |
8 | 120 zł | 960 zł | 76 zł |
10 | 98 zł | 980 zł | 96 zł |
12 | 83 zł | 996 zł | 112 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Ultra High Performance mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, ubezpieczenie opon, ramki do tablic rejestracyjnych lub montaż w serwisie.