Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami całorocznymi firmy Toyo w rozmiarze 145/80R13. Zobacz gdzie kupić opony Vario-V2+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "75 T " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Toyo |
Koncern | grupa Toyo |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Vario-V2+ |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="145" profile="80" diameter="13"]145/80 R13[/size] |
Szerokość | 145 mm |
Profil | 80 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 116 mm |
Kraj produkcji | Japonia, Chiny, Malezja, USA, Tajlandia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 75 |
Maksymalna nośność | 387 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,46 kg |
Cena | ~ 141 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75T |
Opis opony Toyo Vario-V2+ w pigułce. Producentem opon jest marka Toyo, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajlandia, USA czy Japonia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Toyo (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Vario-V2+ ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ w omawianym przykładzie mają rozmiar 145/80 R13. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 145 mm. Druga z liczb w rozmiarze 145/80 R13 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach wielosezonowych Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 jest to 80% z 145, czyli 116 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 145/80 R13 – tutaj wynosi ona 13 cali.
Omawiane opony całoroczne Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 mają indeks prędkości T i indeks nośności 75. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 387 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Opel Corsa (B), Renault Kangoo, Mitsubishi Lancer, Ford Ka czy Peugeot 206.
Zastanawiając się nad zakupem opon wielosezonowych Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę F, za hamowanie na mokrej nawierzchni E, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 70 dB.
Vario-V2+ w rozmiarze 145/80 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony firmy Toyo pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej charakteryzują się najlepszym stosunkiem ceny do parametrów. Często ogumienie tej klasy bazuje na rozwiązaniach z opon klasy premium, które były nowością kilka lat wcześniej. Opony klasy średniej zapewniają bezpieczną jazdę i wysokie osiągi, ich zaletą jest też fakt, że sprawdzają się w samochodach większości segmentów. Zaliczamy do nich tak doświadczone i cieszące się popularnością wśród kierowców marki, jak: Toyo, Cooper, Semperit, Kleber, Firestone oraz Kumho.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Toyo Vario-V2+ 145/80R13 75T na etykiecie unijnej.
Spalanie paliwa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączonej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Dzięki tym danym, kierowca może zobaczyć, który z modeli jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji i na tej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Oszczędność paliwa jest określana w zakresie od A do G na kolorowej skali mieszczącej się w lewym górnym rogu etykiety. Litera A i kolor zielony oznaczają największą oszczędność paliwa, a litera G i kolor czerwony - najmniejszą.
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne - opony Vario-V2+ (model) oraz 13 cali (średnica).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 13 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Toyo to japońskie opony klasy średniej cieszące się popularnością wśród kierowców ze względu na niezawodność, wysokie parametry w zróżnicowanych warunkach, bezpieczeństwo eksploatacji oraz rozsądną cenę. Marka słynie z opon sportowych przeznaczonych do driftu, ale również jej opony do codziennej jazdy są wysoko oceniane (zarówno w testach, jak i przez użytkowników). Nowoczesne technologie produkcyjne i stosowanie materiałów wysokiej jakości, sprawia że po modele Toyo coraz chętniej sięgają także polscy kierowcy.
Model Vario-V2+ (Toyo) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym charakteryzują się układem rowków, który kształtem przypomina literę "V". Dzięki takiemu rozwiązaniu opony kierunkowe są w stanie doskonale odprowadzać wodę i błoto pośniegowe. Badania wykazały, że oferują o 20% wyższą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Z tego względu kierunkowa rzeźba jest stosowana w większości opon zimowych. Do pozostałych zalet omawianego bieżnika należą dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd.
Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to uniwersalne rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane osiągi zarówno latem, jak i zimą. Szczególnie zadowoleni z nich będą kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i jeżdżą głównie w mieście. Ogumienie wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie, ponieważ stworzone są z mieszanki gumowej zachowującej się najlepiej w umiarkowanych temperaturach, a bieżnik łączy w sobie najważniejsze cechy bieżnika letniego i zimowego, zapewniając dobre prowadzenie w różnych warunkach pogodowych.
Dzięki gwarancji na opony można uzyskać rekompensatę finansową lub wymianę produktu na nowy w przypadku zaistnienia wady fabrycznej produktu. Reklamować można usterki wynikające z użycia przez producenta materiałów nieodpowiedniej jakości, błędów technologicznych czy konstrukcyjnych. Toyo to japońska marka klasy średniej, na którą producent udziela gwarancję trwającą aż pięć lat od daty produkcji. W przypadku zgłoszenia usterki sprzedawcy, potencjalnie wadliwe opony poddawane są badaniom technicznym na podstawie których producent uwzględnia lub odrzuca reklamację klienta.
Dzięki opiniom kierowców zamieszczanych w Internecie, można sprawdzić jak poszczególne modele zachowują się podczas długotrwałej eksploatacji. W przypadku opon japońskiej marki Toyo, użytkownicy zwracają uwagę na dobre osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych oraz pewne prowadzenia na zakrętach. O ogumieniu całorocznym tej marki zaliczanej do klasy średniej piszą: "bezpieczne na suchej i mokrej nawierzchni, ale radzą sobie dobrze również z odprowadzaniem błota pośniegowego i wody", "niezawodne podczas codziennej jazdy po mieście i na trasach".
Opony całoroczne japońskiej marki Toyo to rozwiązanie dla kierowców chcących cieszyć się bezpieczną jazdą w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Te opony klasy średniej były wielokrotnie sprawdzane przez specjalistów przeprowadzających sezonowe testy opon. Zajmowały w nich różne pozycje, za każdym razem jednak udowadniając bezpieczeństwo w kluczowych dla zimy czy lata obszarach i zapewniając krótką drogę hamowania.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Toyo, gdyż model Vario-V2+ nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, stowarzyszenie czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), indeksów (75T), rozmiaru (145/80 R13), modelu (Vario-V2+) oraz nazwy producenta (Toyo) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 145 mm, profilu 80 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 75T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, bilety na zawody żużlowe, koszulki piłkarskie, kubki termiczne czy rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Toyo to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Toyo w rozmiarze 145/80 R13 (75T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 141 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 564 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 53 (12 rat) do 288 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 288 zł | 576 zł | 12 zł |
4 | 147 zł | 588 zł | 24 zł |
6 | 100 zł | 600 zł | 36 zł |
8 | 77 zł | 616 zł | 52 zł |
10 | 63 zł | 630 zł | 66 zł |
12 | 53 zł | 636 zł | 72 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Vario-V2+ mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, ramki do tablic rejestracyjnych, środki do konserwacji opon oraz ładowarki do telefonu na USB.