Data modyfikacji:

Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75T

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75T (zdjęcie)

Zdjęcie poglądowe modelu Vario-V2+ w rozmiarze 145/80 R13

Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami całorocznymi firmy Toyo w rozmiarze 145/80R13. Zobacz gdzie kupić opony Vario-V2+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "75 T " w nazwie opony?

Parametry techniczne

Toyo Vario-V2+ w rozmiarze 145/80 R13 75T to opona całoroczna. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Producent Toyo
Koncern grupa Toyo
Siedziba Japonia
Klasa średnia
Model Vario-V2+
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="145" profile="80" diameter="13"]145/80 R13[/size]
Szerokość 145 mm
Profil 80 %
Średnica 13 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 116 mm
Kraj produkcji Japonia, Chiny, Malezja, USA, Tajlandia
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 75
Maksymalna nośność 387 kg
Indeks prędkości T
Maksymalna prędkość 190 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia F (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym E (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 70 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 5,46 kg
Cena ~ 141 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie nie
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75T

Model Vario-V2+

Fragment bieżnika Vario-V2+ firmy Toyo (zdjęcie)

Opis opony Toyo Vario-V2+ w pigułce. Producentem opon jest marka Toyo, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajlandia, USA czy Japonia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Toyo (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Vario-V2+ ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ w rozmiarze 145/80 R13 75T

Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ w omawianym przykładzie mają rozmiar 145/80 R13. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 145 mm. Druga z liczb w rozmiarze 145/80 R13 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach wielosezonowych Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 jest to 80% z 145, czyli 116 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 145/80 R13 – tutaj wynosi ona 13 cali.

Omawiane opony całoroczne Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 mają indeks prędkości T i indeks nośności 75. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 387 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Opel Corsa (B), Renault Kangoo, Mitsubishi Lancer, Ford Ka czy Peugeot 206.

Zastanawiając się nad zakupem opon wielosezonowych Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę F, za hamowanie na mokrej nawierzchni E, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 70 dB.

Opona do samochodu osobowego

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

Vario-V2+ w rozmiarze 145/80 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.

Klasa - średnia. Sprawdzone technologie oraz kompromis między osiągami i ceną

Klasa - średnia

Opony firmy Toyo pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej charakteryzują się najlepszym stosunkiem ceny do parametrów. Często ogumienie tej klasy bazuje na rozwiązaniach z opon klasy premium, które były nowością kilka lat wcześniej. Opony klasy średniej zapewniają bezpieczną jazdę i wysokie osiągi, ich zaletą jest też fakt, że sprawdzają się w samochodach większości segmentów. Zaliczamy do nich tak doświadczone i cieszące się popularnością wśród kierowców marki, jak: Toyo, Cooper, Semperit, Kleber, Firestone oraz Kumho.

Etykieta unijna opon Vario-V2+ 145/80 R13 czyli ocena hamowania, spalania i hałasu

Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Toyo Vario-V2+ 145/80R13 75T na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena F

Spalanie paliwa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączonej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Dzięki tym danym, kierowca może zobaczyć, który z modeli jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji i na tej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Oszczędność paliwa jest określana w zakresie od A do G na kolorowej skali mieszczącej się w lewym górnym rogu etykiety. Litera A i kolor zielony oznaczają największą oszczędność paliwa, a litera G i kolor czerwony - najmniejszą.

Hamowanie na mokrym - ocena E

Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne - opony Vario-V2+ (model) oraz 13 cali (średnica).

Hałas na zewnątrz - 70 dB

Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 13 cali (średnica) oraz średnia (klasa).

Firma Toyo

Logo firmy oponiarskiej Toyo (zdjęcie)

Toyo to japońskie opony klasy średniej cieszące się popularnością wśród kierowców ze względu na niezawodność, wysokie parametry w zróżnicowanych warunkach, bezpieczeństwo eksploatacji oraz rozsądną cenę. Marka słynie z opon sportowych przeznaczonych do driftu, ale również jej opony do codziennej jazdy są wysoko oceniane (zarówno w testach, jak i przez użytkowników). Nowoczesne technologie produkcyjne i stosowanie materiałów wysokiej jakości, sprawia że po modele Toyo coraz chętniej sięgają także polscy kierowcy.

Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75T? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Model Vario-V2+ (Toyo) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym charakteryzują się układem rowków, który kształtem przypomina literę "V". Dzięki takiemu rozwiązaniu opony kierunkowe są w stanie doskonale odprowadzać wodę i błoto pośniegowe. Badania wykazały, że oferują o 20% wyższą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Z tego względu kierunkowa rzeźba jest stosowana w większości opon zimowych. Do pozostałych zalet omawianego bieżnika należą dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd.

Oznaczenia 75T

Napisy "75" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 387 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych.

Opona na sezon letni oraz zimowy

Opony całoroczne

Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to uniwersalne rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane osiągi zarówno latem, jak i zimą. Szczególnie zadowoleni z nich będą kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i jeżdżą głównie w mieście. Ogumienie wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie, ponieważ stworzone są z mieszanki gumowej zachowującej się najlepiej w umiarkowanych temperaturach, a bieżnik łączy w sobie najważniejsze cechy bieżnika letniego i zimowego, zapewniając dobre prowadzenie w różnych warunkach pogodowych.

Gwarancja na opony Vario-V2+

Dzięki gwarancji na opony można uzyskać rekompensatę finansową lub wymianę produktu na nowy w przypadku zaistnienia wady fabrycznej produktu. Reklamować można usterki wynikające z użycia przez producenta materiałów nieodpowiedniej jakości, błędów technologicznych czy konstrukcyjnych. Toyo to japońska marka klasy średniej, na którą producent udziela gwarancję trwającą aż pięć lat od daty produkcji. W przypadku zgłoszenia usterki sprzedawcy, potencjalnie wadliwe opony poddawane są badaniom technicznym na podstawie których producent uwzględnia lub odrzuca reklamację klienta.

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 145/80 R13 o oponach Toyo Vario-V2+

Dzięki opiniom kierowców zamieszczanych w Internecie, można sprawdzić jak poszczególne modele zachowują się podczas długotrwałej eksploatacji. W przypadku opon japońskiej marki Toyo, użytkownicy zwracają uwagę na dobre osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych oraz pewne prowadzenia na zakrętach. O ogumieniu całorocznym tej marki zaliczanej do klasy średniej piszą: "bezpieczne na suchej i mokrej nawierzchni, ale radzą sobie dobrze również z odprowadzaniem błota pośniegowego i wody", "niezawodne podczas codziennej jazdy po mieście i na trasach".

Toyo w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Toyo

Opony całoroczne japońskiej marki Toyo to rozwiązanie dla kierowców chcących cieszyć się bezpieczną jazdą w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Te opony klasy średniej były wielokrotnie sprawdzane przez specjalistów przeprowadzających sezonowe testy opon. Zajmowały w nich różne pozycje, za każdym razem jednak udowadniając bezpieczeństwo w kluczowych dla zimy czy lata obszarach i zapewniając krótką drogę hamowania.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Toyo, gdyż model Vario-V2+ nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, stowarzyszenie czy ekspertów z branży.

  • 14 miejsce 2019 Auto Bild
  • 16 miejsce 2018 Auto Bild
  • 7 miejsce 2018 Auto Motor und Sport
  • 10 miejsce 2017 Auto Zeitung

Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75T na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), indeksów (75T), rozmiaru (145/80 R13), modelu (Vario-V2+) oraz nazwy producenta (Toyo) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • Toyo Vario-V2+ 145/80R13
  • Toyo R13 145x80 75 T Vario-V2+
  • 13 145x80 75T Toyo V2+
  • opony 145/80 R13 Vario-V2+ Toyo
  • opony całoroczne Toyo Vario V2 Plus 145 80 13

Polecane opony całoroczne 145 80 R13 75T o podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 145 mm, profilu 80 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 75T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Vredestein Quatrac 5 145 80 R13 75T

Logo firmy Vredestein
Klasa premium

Vredestein Quatrac 5
145/80 R13 75T

  • Gwarancja – 3 lata od daty zakupu
  • Indeks nośności – 75 (do 387 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – T (do 190 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
  • Ciche (68 decybeli)
E C 68dB
Cena od 192 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, bilety na zawody żużlowe, koszulki piłkarskie, kubki termiczne czy rabat na kolejne zakupy.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Toyo to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-61% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Toyo w rozmiarze 145/80 R13 (75T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 141 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 564 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 53 (12 rat) do 288 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 288 zł 576 zł 12 zł
4 147 zł 588 zł 24 zł
6 100 zł 600 zł 36 zł
8 77 zł 616 zł 52 zł
10 63 zł 630 zł 66 zł
12 53 zł 636 zł 72 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Vario-V2+ mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, ramki do tablic rejestracyjnych, środki do konserwacji opon oraz ładowarki do telefonu na USB.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

11.04.2025
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

09.04.2025
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

07.04.2025
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

04.04.2025
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

31.03.2025
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

03.02.2025
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.