Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami całorocznymi firmy Toyo w rozmiarze 155/80R13. Zobacz gdzie kupić opony Vario-V2+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "79 T FSL" w nazwie opony?
Toyo Vario-V2+ w rozmiarze 155/80 R13 79T to opona całoroczna oraz posiadająca rant ochronny felgi (FSL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Toyo |
Koncern | grupa Toyo |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Vario-V2+ |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="155" profile="80" diameter="13"]155/80 R13[/size] |
Szerokość | 155 mm |
Profil | 80 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 124 mm |
Kraj produkcji | Chiny, USA, Tajlandia, Malezja, Japonia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 79 |
Maksymalna nośność | 437 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Cena | ~ 166 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FSL) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Toyo Vario-V2+ 155/80 R13 79T FSL |
Opis opony Toyo Vario-V2+ w pigułce. Producentem opon jest marka Toyo, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajlandia, USA czy Japonia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Toyo (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Vario-V2+ ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Toyo Vario-V2+ to opony całoroczne przeznaczone do samochodów typu Opel Corsa (C), Skoda Fabia (I), Hyundai Getz (I), Hyundai Getz (I Facelift) czy VW Caddy (I). Prezentowane opony mają rozmiar 155/80 R13, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 155, a wysokość profilu to 80 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 124 mm.
Średnica prezentowanych opon Toyo Vario-V2+ ma z kolei 13 cali, czyli wynosi 33,02 cm. Ich indeks prędkości to T, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 190 km/h. Indeks nośności to z kolei 79 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 437 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: F za opory toczenia, E w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 70 dB za hałas zewnętrzny.
Vario-V2+ w rozmiarze 155/80 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe są projektowane z myślą o popularnych samochodach klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej, rodzinnych sedanach lub kombi i tym podobnych pojazdach. Bieżnik opon osobowych najczęściej jest kierunkowy lub asymetryczny. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego, komfortowego i oszczędnego podróżowania każdego dnia. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu czy budżetu przeznaczonego na zakup ogumienia kierowcy mogą wybrać opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony firmy Toyo pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej najczęściej są wybierane przez kierowców, których styl jazdy jest umiarkowany, posiadany samochód zalicza się do klasy miejskiej, kompaktowej lub średniej i jest użytkowany przeważnie w mieście, ze sporadycznymi wyjazdami w trasy. Opony klasy średniej oferują dobry poziom osiągów i są dostępne w niższych cenach niż modele premium (określa się je najczęściej oponami o dobrym stosunku ceny do jakości). Popularne marki z klasy średniej to: Toyo, Semperit, Falken, Kumho oraz Uniroyal.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Toyo Vario-V2+ 155/80R13 79T na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony Vario-V2+ (model) oraz 13 cali (średnica).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 13 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Jeżeli zależy ci na komfortowej jeździe i chcesz, aby twój samochód był jak najmniej uciążliwy dla środowiska, zwróć uwagę na hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas eksploatacji. Warto porównać poszczególne modele między sobą w zakresie tego parametru. To proste - oznaczenie głośności znajdziesz na unijnej etykiecie, gdzie określana jest w decybelach i przedstawiana za pomocą piktogramu obejmującego trzy fale. Jak go odczytać? Opony z jedną falą są najcichsze, podczas gdy te z zaznaczonymi trzema falami generują największy hałas w czasie jazdy.
Toyo to japońskie opony średniej klasy wyróżniające się bardzo dobrymi osiągami w zróżnicowanych warunkach, a przy tym niewygórowaną ceną. Marka oferuje nie tylko doskonałe parametry bez względu na pogodę i warunki drogowe, ale także bezpieczeństwo w każdej sytuacji. Producent zasłynął z produkcji sportowych opon do driftu, ale także jego ogumienie do codziennej jazdy prezentuje bardzo wysoki poziom. Obecnie, produkty powstające w fabrykach należących do koncernu, trafiają do kierowców z ponad 100 krajów.
Model Vario-V2+ (Toyo) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym charakteryzują się układem rowków, który kształtem przypomina literę "V". Dzięki takiemu rozwiązaniu opony kierunkowe są w stanie doskonale odprowadzać wodę i błoto pośniegowe. Badania wykazały, że oferują o 20% wyższą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Z tego względu kierunkowa rzeźba jest stosowana w większości opon zimowych. Do pozostałych zalet omawianego bieżnika należą dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd.
Napisy "79" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 437 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Akronim FSL oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Toyo Vario-V2+ 155/80 R13 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe zaprojektowane są tak, aby zapewnić optymalne właściwości jezdne zarówno w okresie letnim, jak i zimowym. Tego typu ogumienie zwykle stanowi kompromis pomiędzy osiągami typowych opon letnich i zimowych – część bieżnika odpowiada za prowadzenie na suchej drodze, a część jest przystosowana do zimowej nawierzchni. Mieszanka gumowa opon całorocznych najlepiej sprawdza się w umiarkowanych temperaturach – nie jest tak dobra w upały i podczas mrozu, jak mieszanki opon sezonowych.
Toyo to japońska marka klasy średniej, na którą producent udziela pięcioletniej gwarancji liczonej od daty produkcji. Należy pamiętać, że gwarancja obejmuje fabryczne wady opony, a nie uwzględnia uszkodzeń mechanicznych, błędów przy montażu i demontażu ogumienia, jazdy z nieprawidłowym ciśnieniem czy deformacji powstałych w wyniku niewłaściwego przechowywania. Po zgłoszeniu usterki sprzedawcy, opona zostanie poddana ekspertyzie - jeżeli producent rozpatrzy wniosek klienta pozytywnie, zostanie wypłacona rekompensata finansowa lub nastąpi wymiana produktu na nowy.
Dzięki opiniom kierowców zamieszczanych w Internecie, można sprawdzić jak poszczególne modele zachowują się podczas długotrwałej eksploatacji. W przypadku opon japońskiej marki Toyo, użytkownicy zwracają uwagę na dobre osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych oraz pewne prowadzenia na zakrętach. O ogumieniu całorocznym tej marki zaliczanej do klasy średniej piszą: "bezpieczne na suchej i mokrej nawierzchni, ale radzą sobie dobrze również z odprowadzaniem błota pośniegowego i wody", "niezawodne podczas codziennej jazdy po mieście i na trasach".
Kierowcy wybierający opony całoroczne Toyo stawiają na dobry stosunek jakości do ceny, bezpieczeństwo podczas codziennej jazdy, a także odpowiednią przyczepność na suchej, mokrej czy zaśnieżonej nawierzchni. Dzięki testom opon wielosezonowych mogą porównać osiągi wielu modeli, a także zwrócić uwagę na konkretne parametry opony.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Toyo, gdyż model Vario-V2+ nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, ekspertów z branży czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Toyo Vario-V2+ 155/80 R13 79T FSL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), indeksów (79T), modelu (Vario-V2+), rozmiaru (155/80 R13) oraz nazwy producenta (Toyo) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 155 mm, profilu 80 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 79T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, kubki termiczne, bilety do teatru, foteliki samochodowe oraz zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Toyo to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Santander Consumer Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Toyo w rozmiarze 155/80 R13 (79T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 166 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 664 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 62 (12 rat) do 339 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 339 zł | 678 zł | 14 zł |
4 | 173 zł | 692 zł | 28 zł |
6 | 118 zł | 708 zł | 44 zł |
8 | 90 zł | 720 zł | 56 zł |
10 | 74 zł | 740 zł | 76 zł |
12 | 62 zł | 744 zł | 80 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Vario-V2+ mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, preparaty do mycia felg, skrobaczki do szyb czy zapachy do samochodu.