Data modyfikacji:

Toyo Vario-V2+ 165/65 R13 77T

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Toyo Vario-V2+ 165/65 R13 77T (zdjęcie)

Zdjęcie poglądowe modelu Vario-V2+ w rozmiarze 165/65 R13

Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami całorocznymi firmy Toyo w rozmiarze 165/65R13. Zobacz gdzie kupić opony Vario-V2+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "77 T " w nazwie opony?

Parametry techniczne

Toyo Vario-V2+ w rozmiarze 165/65 R13 77T to opona całoroczna. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Producent Toyo
Koncern grupa Toyo
Siedziba Japonia
Klasa średnia
Model Vario-V2+
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="165" profile="65" diameter="13"]165/65 R13[/size]
Szerokość 165 mm
Profil 65 %
Średnica 13 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 107,25 mm
Kraj produkcji USA, Malezja, Tajlandia, Japonia, Chiny
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 77
Maksymalna nośność 412 kg
Indeks prędkości T
Maksymalna prędkość 190 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia F (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym E (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 70 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) -
Cena ~ 186 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie nie
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Toyo Vario-V2+ 165/65 R13 77T

Model Vario-V2+

Fragment bieżnika Vario-V2+ firmy Toyo (zdjęcie)

Opis opony Toyo Vario-V2+ w pigułce. Producentem opon jest marka Toyo, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak USA, Chiny czy Malezja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Toyo (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Vario-V2+ ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ w rozmiarze 165/65 R13 77T

Opony Toyo Vario-V2+ 165/65 R13 77 T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 165/65 R13 ich szerokość wynosi 165 mm, wysokość profilu to procent z szerokości (tutaj 65% z 165 wynosi 107,25), litera stanowi informację o typie konstrukcji opony (zwykle radialny, ale niektóre opony mają też budowę diagonalną), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania na niej tej opony to 13 cali. Kolejne dwa oznaczenia (77 i T) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon wielosezonowych Toyo Vario-V2+ 165/65 R13.

Indeks nośności to najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością i wynosi ona tu 412 kg, natomiast sama dopuszczalna prędkość w przypadku tych opon to 190 km/h. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon model Toyo Vario-V2+ 165/65 R13 otrzymał klasy E w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, F za opory toczenia oraz wartość 70 dB za emitowany hałas zewnętrzny. Omawiany produkt najlepiej sprawdzi się w samochodach Ford Fiesta (IV), Fiat Seicento (187), Ford Fiesta (IV FL), VW Polo czy Skoda Fabia.

Opony do samochodu osobowego

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

Vario-V2+ w rozmiarze 165/65 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to segment ogumienia, który jest przeznaczonych do różnego rodzaju samochodów – od najmniejszych klasy miejskiej po duże limuzyny i sportowe auta dysponujące dużą mocą. Zadaniem opon osobowych jest zapewnienie bezpiecznej, komfortowej i oszczędnej jazdy niezależnie od warunków atmosferycznych panujących na drodze. Kierowcy w zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.

Klasa - średnia. Sprawdzone technologie oraz najlepszy stosunek ceny do jakości

Klasa - średnia

Opony firmy Toyo pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej sprawdzą się w większości popularnych samochodów. To modele o zrównoważonych osiągach, które gwarantują krótką drogę hamowania, komfort i bezpieczeństwo jazdy zarówno w mieście, jak i w trasie. Ze względu na te zalety, a także zoptymalizowaną cenę, to bardzo popularny segment opon wśród użytkowników preferujących umiarkowany styl jazdy. Jacy producenci opon klasy średniej cieszą się największym zaufaniem kierowców? To głównie Toyo, BFGoodrich, Kleber, Fulda i Cooper.

Etykieta unijna opon Vario-V2+ 165/65 R13 czyli ocena hamowania, hałasu i spalania

Unijne etykiety na opony funkcjonują od 2012 roku ułatwiając kierowcom zmieniającym ogumienie wybór najlepszego modelu. Ujednolicony wygląd etykiety pozwala w kilka sekund zapoznać się z kluczowymi właściwościami danej opony - zużyciem paliwa, zachowaniem na mokrej jezdni czy hałasem wytwarzanym w czasie eksploatacji. To elementy wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy, dlatego warto wziąć je pod uwagę wybierając ogumienie do swojego samochodu. Etykiety to wymóg prawny obejmujący wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej. Zobacz jak prezentują się oceny opon Toyo Vario-V2+ 165/65R13 77T na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena F

Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą.

Hamowanie na mokrym - ocena E

Przyczepność na mokrej nawierzchni to jeden z parametrów wykazywanych na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Skala opisuje długość hamowania, gdzie litera A określa drogę najkrótszą, a F najdłuższą (kategorie D i G są puste przy oponach do aut osobowych). To bardzo ważny parametr, który może wpłynąć na decyzję zakupową kierowcy wybierającego nowe opony swojego auta - przyczepność bezpośrednio decyduje o bezpieczeństwie jazdy. Należy pamiętać, że różnica między skrajnymi klasami (A i F) może wynosić aż 18 metrów. Identyczną notę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 13 cali (średnica) oraz średnia (klasa).

Hałas na zewnątrz - 70 dB

Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali.

Firma Toyo

Logo firmy oponiarskiej Toyo (zdjęcie)

Toyo to japońskie opony klasy średniej cieszące się popularnością wśród kierowców ze względu na niezawodność, wysokie parametry w zróżnicowanych warunkach, bezpieczeństwo eksploatacji oraz rozsądną cenę. Marka słynie z opon sportowych przeznaczonych do driftu, ale również jej opony do codziennej jazdy są wysoko oceniane (zarówno w testach, jak i przez użytkowników). Nowoczesne technologie produkcyjne i stosowanie materiałów wysokiej jakości, sprawia że po modele Toyo coraz chętniej sięgają także polscy kierowcy.

Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Toyo Vario-V2+ 165/65 R13 77T? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Model Vario-V2+ (Toyo) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.

Oznaczenia 77T

Napisy "77" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 412 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych.

Opony całoroczne

Opony całoroczne

Toyo Vario-V2+ 165/65 R13 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (lub wielosezonowe) to technologiczny kompromis pomiędzy modelami letnimi i zimowymi. Ich mieszanka gumowa jest twardsza od zimowych, ale z drugiej strony bardziej miękka od letnich. Bieżnik można z kolei podzielić na części letnią i zimową (ta druga ma więcej lameli, które poprawiają prowadzenie na śniegu). Na oponach całorocznych powinien znaleźć się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich osiągi w zimowych warunkach.

Gwarancja na opony Vario-V2+

Dzięki gwarancji na opony można uzyskać rekompensatę finansową lub wymianę produktu na nowy w przypadku zaistnienia wady fabrycznej produktu. Reklamować można usterki wynikające z użycia przez producenta materiałów nieodpowiedniej jakości, błędów technologicznych czy konstrukcyjnych. Toyo to japońska marka klasy średniej, na którą producent udziela gwarancję trwającą aż pięć lat od daty produkcji. W przypadku zgłoszenia usterki sprzedawcy, potencjalnie wadliwe opony poddawane są badaniom technicznym na podstawie których producent uwzględnia lub odrzuca reklamację klienta.

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 165/65 R13 o oponach Toyo Vario-V2+

Opinie o oponach zamieszczane w Internecie obrazują osiągi poszczególnych modeli podczas codziennej jazdy i są weryfikacją zapewnień producenta. Dzięki nim, wszyscy zastanawiający się nad zakupem opon, mogą zapoznać się z wypowiedziami kierowców oraz poznać mocne i słabe strony różnych modeli. Opony całoroczne Toyo są oceniane pozytywnie przez użytkowników. Na forach i w mediach społecznościowych piszą: "najlepsze rozwiązanie na lato/zimę do mojego auta - pewnie i bezpiecznie bez przepłacania", "krótka droga hamowania i dobre zachowanie na mokrej nawierzchni".

Toyo w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Toyo

Dzięki testom opon wielosezonowych, kierowcy przygotowujący się do kupna ogumienia na każdą porę roku, mogą porównać poszczególne modele, wybierając ten, który będzie najlepiej dopasowany do samochodu, potrzeb oraz stylu jazdy. Opony całoroczne japońskiej marki Toyo są cenione przez kierowców zwracających uwagę na optymalny stosunek jakości do ceny. To ogumienie klasy średniej było wielokrotnie sprawdzane w prestiżowych testach opon.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Toyo, gdyż model Vario-V2+ nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, dziennikarzy motoryzacyjnych czy automobilclub.

  • 14 miejsce 2019 Auto Bild
  • 7 miejsce 2018 Auto Motor und Sport
  • 16 miejsce 2018 Auto Bild
  • 10 miejsce 2017 Auto Zeitung

Toyo Vario-V2+ 165/65 R13 77T na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Toyo Vario-V2+ 165/65 R13 77T. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Vario-V2+), rozmiaru (165/65 R13), nazwy producenta (Toyo), sezonu (opony całoroczne) oraz indeksów (77T) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony całoroczne Toyo 165/65R13 Vario-V2+
  • 165x65x13 77T Vario-V2+ Toyo
  • opony 165 65 R13 Toyo Vario V2+
  • Toyo Vario-V2+ 165/65R13
  • Toyo Vario-V2+ 13 165x65 77 T

Polecane opony całoroczne 165 65 R13 77T o zbliżonych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 165 mm, profilu 65 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 77T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Vredestein Quatrac 5 165 65 R13 77T

Logo firmy Vredestein
Klasa premium

Vredestein Quatrac 5
165/65 R13 77T

  • Gwarancja – 3 lata od daty zakupu
  • Indeks nośności – 77 (do 412 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – T (do 190 km/h)
  • Ciche (68 decybeli)
C C 68dB
Cena od 202 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, karty przedpłacone, kubki termiczne, foteliki samochodowe lub pamięci przenośne USB.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Toyo to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-63% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, BGŻ BNP Paribas oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Toyo w rozmiarze 165/65 R13 (77T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 186 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 744 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 70 (12 rat) do 380 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 380 zł 760 zł 16 zł
4 194 zł 776 zł 32 zł
6 132 zł 792 zł 48 zł
8 101 zł 808 zł 64 zł
10 82 zł 820 zł 76 zł
12 70 zł 840 zł 96 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Vario-V2+ mogą być m.in. środki do konserwacji opon, płyny do prania tapicerki, ładowarki do telefonu na USB oraz preparaty do mycia felg.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.