Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami letnimi firmy Vredestein w rozmiarze 245/35R18. Zobacz gdzie kupić opony Ultrac Satin w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 Y XL, FSL" w nazwie opony?
Vredestein Ultrac Satin w rozmiarze 245/35 R18 92Y to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FSL) oraz dodatkowo oznakowana symbolem ZR. - oraz 8714692332401 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Vredestein |
Koncern | grupa Apollo Vredestein |
Siedziba | Holandia |
Klasa | premium |
Model | Ultrac Satin |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="245" profile="35" diameter="18"]245/35 R18[/size] |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 85,75 mm |
Kraj produkcji | Indonezja, Holandia |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 3 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | 9,89 kg |
Cena | ~ 496 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FSL) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Vredestein Ultrac Satin 245/35 R18 92Y XL FSL |
Opis opony Vredestein Ultrac Satin w pigułce. Producentem opon jest marka Vredestein, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Indonezja czy Holandia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Vredestein (klasa premium) to wynosi ona 3 lata od daty zakupu. Bieżnik Ultrac Satin ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Vredestein Ultrac Satin to opony letnie przeznaczone do samochodów typu Porsche Cayenne, Audi A6, Citroen C5, Opel Astra czy Volvo S60. Prezentowane opony mają rozmiar 245/35 R18, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 245, a wysokość profilu to 35 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 85,75 mm.
Średnica prezentowanych opon Vredestein Ultrac Satin ma z kolei 18 cali, czyli wynosi 45,72 cm. Ich indeks prędkości to Y, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 300 km/h. Indeks nośności to z kolei 92 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 630 kg).
Ultrac Satin w rozmiarze 245/35 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony do samochodów osobowych to segment przeznaczonych do szerokiego przekroju aut - od małych samochodów miejskich, przez auta kombi, aż po limuzyny i auta sportowe wyposażone w silniki o dużej mocy. W zależności od potrzeb kierowcy, można wybierać spośród opon klasy ekonomicznej, średniej i premium. Charakteryzują się różnym poziomem zaawansowania technologicznego, dzięki czemu spełnią oczekiwania kierowców chcących zarówno zadbać o bezpieczeństwo jazdy, jak i tych, którym zależy na bardziej sportowych osiągach i komforcie w każdych warunkach.
Opony firmy Vredestein pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Vredestein, Yokohama, Dunlop, Goodyear, Continental, Nokian, Michelin czy Pirelli.
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Vredestein Ultrac Satin w rozmiarze 245/35R18 92Y.
Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery. Jako ciekawostkę dodam, iż 8 produktów spełniających kryteria - opony Ultrac Satin (model) oraz 18 cali (średnica) - uzyskało ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze.
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Na koniec informacja, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskały ocenę "65 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Vredestein to doskonała propozycja dla wymagających kierowców, którzy od ogumienia oczekują maksymalnych osiągów, bezpieczeństwa na każdej nawierzchni i niezawodności w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. Ta holenderska marka dostarczająca na rynek opony klasy premium należy do koncernu Apollo Tyres, dzięki któremu ma dostęp do innowacyjnych technologii i centrów badawczo-rozwojowych. Opony Vredestein powstają w fabrykach w Holandii, Tajlandii, Indonezji i Indiach, skąd trafiają do klientów na całym świecie.
Model Ultrac Satin (Vredestein) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.
Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. Opona z oznaczeniem FSL posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Vredestein Ultrac Satin 245/35 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie, jak sama ich nazwa wskazuje, przeznaczone są na sezon letni. W związku z tym cechują się określonymi parametrami gwarantującymi bezpieczną jazdę w czasie tej pory roku. Bieżnik opon letnich jest stosunkowo płaski, posiadający niewiele rowków i nacięć. Dzięki temu opona styka się z podłożem większą powierzchnią, a to przekłada się na lepszą przyczepność. Również mieszanka gumowa, z której zbudowano model letni różni się od tej stosowanej przy innych sezonach, a jej skład gwarantuje większą stabilność i twardość w wysokich temperaturach.
Holenderska marka Vredestein udziela na swoje produkty 3 lat gwarancji, licząc od daty zakupu opon. W przypadku braku możliwości wyważenia opony czy widocznych deformacji, warto jak najszybciej zgłosić występującą nieprawidłowość, aby odzyskać pieniądze lub wymienić ogumienie na nowe. Reklamować nie można jednak uszkodzeń mechanicznych, wad wynikające z nieprawidłowego ciśnienia, niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy, niepoprawnego przechowywania czy transportu, a także z nieprawidłowego montażu lub demontażu.
Kierowcy planujący wymianę opon, często przed zakupem posiłkują się internetowymi opiniami na temat poszczególnych modeli. Dzięki takim recenzjom mogą sprawdzić jak podczas codziennego użytkowania sprawdza się ogumienie różnych producentów. Dobrymi ocenami użytkowników może poszczycić się marka Vredestein. Kierowcy tak piszą o ogumieniu letnim tej holenderskiej marki: "doskonałe na suchej i mokrej nawierzchni", "zapewniają komfort akustyczny i pewne prowadzenie bez względu na pogodę", "wyjątkowo wolno się zużywają".
Zadaniem testów sezonowych przeprowadzanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej jest ułatwienie wyboru kierowcom szukającym najlepszego modelu do ich auta. Dzięki sprawdzeniu opon różnych klas i producentów w zróżnicowanych warunkach występujących na drogach latem, można w łatwy sposób porównać parametry rozmaitych modeli. Vredestein to jedna z marek wyróżnianych w testach. Dla przykładu, Vredestein Sportrac 5, zajął w 2016 roku 1 miejsce w prestiżowym badaniu ADAC wyróżniając się najlepszymi ocenami na mokrej i suchej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu Ultrac Satin.
Zobacz inne określenia opon Vredestein Ultrac Satin 245/35 R18 92Y XL FSL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (245/35 R18), sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Vredestein), indeksów (92Y XL) oraz modelu (Ultrac Satin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 245 mm, profilu 35 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, oficjalne piłki nożne, karty paliwowe, bilety na zawody żużlowe oraz wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Vredestein to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Vredestein w rozmiarze 245/35 R18 XL (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 496 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 984 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 186 (12 rat) do 1 012 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 012 zł | 2 024 zł | 40 zł |
4 | 516 zł | 2 064 zł | 80 zł |
6 | 351 zł | 2 106 zł | 122 zł |
8 | 268 zł | 2 144 zł | 160 zł |
10 | 219 zł | 2 190 zł | 206 zł |
12 | 186 zł | 2 232 zł | 248 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Ultrac Satin mogą być m.in. zapachy do samochodu, płyny do prania tapicerki, środki do konserwacji opon lub ramki do tablic rejestracyjnych.