Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami letnimi firmy Vredestein w rozmiarze 275/45R21. Zobacz gdzie kupić opony Ultrac Vorti w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "110 Y XL, FSL" w nazwie opony?
Vredestein Ultrac Vorti w rozmiarze 275/45 R21 110Y to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FSL) oraz dodatkowo oznakowana symbolem ZR. - oraz 8714692291258 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Vredestein |
Koncern | grupa Apollo Vredestein |
Siedziba | Holandia |
Klasa | premium |
Model | Ultrac Vorti |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="275" profile="45" diameter="21"]275/45 R21[/size] |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 21 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 123,75 mm |
Kraj produkcji | Holandia, Indonezja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 110 |
Maksymalna nośność | 1060 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 3 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 17,09 kg |
Cena | ~ 733 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FSL) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Vredestein Ultrac Vorti 275/45 R21 110Y XL FSL |
Opis opony Vredestein Ultrac Vorti w pigułce. Producentem opon jest marka Vredestein, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Holandia czy Indonezja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Vredestein (klasa premium) to wynosi ona 3 lata od daty zakupu. Bieżnik Ultrac Vorti ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Jak należy interpretować rozmiar 275/45 R21 omawianych opon letnich? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 275 mm (27,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 45 to nic innego jak 45% z 275, czyli 123,75 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 21 cali, czyli 53,34 cm.
Prezentowane opony Vredestein Ultrac Vorti 275/45 R21 mają indeks nośności 110 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 1060 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 300 km/h, co daje indeks prędkości Y.
Model letni Vredestein Ultrac Vorti 275/45 R21 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, klasę B za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 70 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony letnie Vredestein Ultrac Vorti 275/45 R21 są projektowane z myślą o samochodach typu VW Touareg, BMW Seria 7, Porsche Cayenne, auta niemieckie czy japońskie.
Ultrac Vorti w rozmiarze 275/45 R21 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony firmy Vredestein pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium (wyższej) to najbardziej zaawansowane modele na rynku. Podczas ich projektowania i produkcji wykorzystywane są nowoczesne technologie i doskonałe jakościowo składniki. W efekcie opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od panujących warunków. Na zakup opon z tego segmentu najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku. Popularne marki: Vredestein, Yokohama, Nokian, Goodyear, Pirelli, Bridgestone, Hankook, Michelin czy Continental.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Vredestein Ultrac Vorti 275/45R21 110Y na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km.
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne - opony Ultrac Vorti (model) oraz 21 cali (średnica).
Symbol trzech fal dźwiękowych umieszczonych na etykiecie unijnej dołączonej do opon określa hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas jazdy To parametr wpływający na komfort jazdy, dlatego warto zwrócić na niego uwagę wybierając ogumienie. Jedna fala oznacza niski poziom głośności, podczas gdy trzy fale - największy. Poziom głośności oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że opona z trzema falami jest aż czterokrotnie głośniejsza od modelu zaklasyfikowanego jedną falą. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony 275/45 R21 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Opony Vredestein to doskonała propozycja dla wymagających kierowców, którzy od ogumienia oczekują maksymalnych osiągów, bezpieczeństwa na każdej nawierzchni i niezawodności w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. Ta holenderska marka dostarczająca na rynek opony klasy premium należy do koncernu Apollo Tyres, dzięki któremu ma dostęp do innowacyjnych technologii i centrów badawczo-rozwojowych. Opony Vredestein powstają w fabrykach w Holandii, Tajlandii, Indonezji i Indiach, skąd trafiają do klientów na całym świecie.
Model Ultrac Vorti (Vredestein) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.
Napisy "110" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1060 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Opona z oznaczeniem FSL posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Vredestein Ultrac Vorti 275/45 R21 należy do grupy opon letnich. W przypadku opon letnich ważna jest nie tylko rzeźba bieżnika zapewniająca odpowiednią powierzchnię styku z nawierzchnią, ale przede wszystkim mieszanka gumowa skomponowana ze składników gwarantujących optymalne parametry podczas jazdy w wysokich temperaturach. Dzięki takim składnikom, jak m.in. kauczuk oraz sadza, ogumienie sprawia, że możesz pewnie ruszać i hamować, a ostre zakręty nie są problemem nawet w czasie deszczu. Z usuwaniem wody bardzo dobrze radzą sobie specjalne kanały odprowadzające ciecz na boki opony, co pozwala na kontynuowanie jazdy z pełnią osiągów.
Dzięki gwarancji producenta, nabywca opon może odzyskać pieniądze lub wymienić produkt na nowy w przypadku zauważenia nieprawidłowości będących konsekwencją wad tkwiących w oponie. Z uznaniem reklamacji nie powinno być problemu, gdy istnieje widoczna deformacja opony lub ogumienia nie można wyważyć. Należy jednak pamiętać, że gwarancji nie podlegają wady wynikające np. z nieprawidłowego transportu, jazdy ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem. Vredestein udziela gwarancji na okres 3 lat od daty zakupu.
Kierowcy korzystający z opon Vredestein często dzielą się w Internecie pozytywnymi opiniami na temat ich zachowania. W swoich recenzjach publikowanych w mediach społecznościowych i na grupach motoryzacyjnych, podkreślają że modele letnie tego holenderskiego producenta gwarantują doskonałe osiągi zarówno na suchej, jak i na mokrej jezdni. Użytkownicy piszą: "bardzo dobra przyczepność i wzorowa sterowność na zakrętach oraz podczas gwałtownych manewrów", "bardzo ciche opony o wyjątkowo dobrych parametrach zarówno na trasie, jak i w mieście".
Testy opon letnich przeprowadzane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej pozwalają na szybkie porównanie osiągów poszczególnych modeli i zachowania w warunkach typowych dla tej pory roku. Opony Vredestein to jedna z marek doskonale radzących sobie w testach. Dla przykładu, Vredestein Sportrac 5 zdobył w 2019 roku 2 miejsce w sprawdzianie zorganizowanym przez niemiecki automobilklub ADAC. Opona zdeklasowała rywali w zakresie niskiego zużycia bieżnika i bezpiecznego zachowania na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu Ultrac Vorti.
Zobacz inne określenia opon Vredestein Ultrac Vorti 275/45 R21 110Y XL FSL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (275/45 R21), nazwy producenta (Vredestein), sezonu (opony letnie), modelu (Ultrac Vorti) oraz indeksów (110Y XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 275 mm, profilu 45 %, średnicy 21 cali oraz indeksach 110Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, koszulki piłkarskie, karty przedpłacone, bilety do teatru oraz pamięci przenośne USB.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Vredestein to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Vredestein w rozmiarze 275/45 R21 XL (110Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 733 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 932 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 274 (12 rat) do 1 496 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 496 zł | 2 992 zł | 60 zł |
4 | 763 zł | 3 052 zł | 120 zł |
6 | 518 zł | 3 108 zł | 176 zł |
8 | 396 zł | 3 168 zł | 236 zł |
10 | 323 zł | 3 230 zł | 298 zł |
12 | 274 zł | 3 288 zł | 356 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Ultrac Vorti mogą być m.in. środki do konserwacji opon, mierniki ciśnienia, ubezpieczenie opon lub montaż w serwisie.