Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami zimowymi firmy Falken w rozmiarze 155/70R13. Zobacz gdzie kupić opony Eurowinter HS01 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "75 T " w nazwie opony?
Falken Eurowinter HS01 w rozmiarze 155/70 R13 75T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 336202 oraz 4250427423524 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 336202 |
EAN | 4250427423524 |
Producent | Falken |
Koncern | grupa Falken |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Eurowinter HS01 |
Poprzedni model | Eurowinter HS449 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="155" profile="70" diameter="13"]155/70 R13[/size] |
Szerokość | 155 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 108,50 mm |
Kraj produkcji | Tajwan, Tajlandia, Japonia, Indonezja, Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 75 |
Maksymalna nośność | 387 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,91 kg |
Premiera modelu | 2016 rok (podczas targów Moto) |
Rozpoczęcie produkcji | 05.2019 |
Cena | ~ 118 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Falken Eurowinter HS01 155/70 R13 75T (EB70) |
Opis opony Falken Eurowinter HS01 w pigułce. Producentem opon jest marka Falken, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny, Japonia czy Indonezja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Falken (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Eurowinter HS01 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Falken Eurowinter HS01 w omawianym przykładzie mają rozmiar 155/70 R13. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 155 mm. Druga z liczb w rozmiarze 155/70 R13 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach zimowych Falken Eurowinter HS01 155/70 R13 jest to 70% z 155, czyli 108,50 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 155/70 R13 – tutaj wynosi ona 13 cali.
Omawiane opony zimowe Falken Eurowinter HS01 155/70 R13 mają indeks prędkości T i indeks nośności 75. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 387 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Ford Fiesta (IV FL), Nissan Micra (K11 FL 2000), Fiat Punto (I), Nissan Micra (K11 FL 1998) czy Renault Clio (II).
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Falken Eurowinter HS01 155/70 R13 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę E, za hamowanie na mokrej nawierzchni B, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 70 dB.
Eurowinter HS01 w rozmiarze 155/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to rodzaj ogumienia, który jest projektowany myślą o samochodach różnych klas: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i luksusowe limuzyny. Opony osobowe najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bieżnik symetryczny obecnie nie jest już stosowany, można go spotkać w oponach dostawczych bądź ciężarowych. Opony osobowe dostępne są w ramach klas: ekonomicznej (najtańsze), medium (dobry stosunek ceny do jakości) i premium (najwyższe osiągi).
Opony firmy Falken pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej to dobre rozwiązanie zarówno do jazdy po mieście, jak i na dłuższe trasy. Stanowią doskonałe połączenie wysokich parametrów ze zrównoważoną ceną. Wśród producentów opon klasy średniej są: Falken, Toyo, Fulda, Kumho, BFGoodrich czy Uniroyal. Opony te są zaawansowane technologicznie, ponieważ często stosuje się w nich rozwiązania wykorzystywane wcześniej w oponach klasy premium. Opony klasy średniej to dobre rozwiązanie do różnego typu samochodów (miejskich, rodzinnych) z rozmaitych półek cenowych.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Falken Eurowinter HS01 155/70R13 75T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 28 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 13 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające wytyczne - opony Falken (producent), zimowe (sezon) oraz 155/70 R13 (rozmiar).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony 155/70 R13 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Historia opon Falken sięga 1983 roku, kiedy to marka została powołana do życia przez japoński koncern Sumitomo Rubber Industries. Falken stworzono, aby dotrzeć z oponami Ultra High Performance na amerykański rynek. Opony Falken sprawdzają się z zrównoważonych warunkach pogodowych i są szczególnie cenione przez kierowców, którzy jeżdżą sportowo i dynamicznie, a od ogumienia oczekują doskonałej przyczepności. Opony Falken są używane w czasie rozmaitych wyścigów, podczas których potwierdzają swoje właściwości. Falken sponsoruje m.in. 24 Hours Nürburgring oraz zawody driftu, jak Formula D.
Model Eurowinter HS01 (Falken) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy układem rowków przypomina literę "V" lub charakterystyczną jodełkę. Tego typu opony są stosowane w samochodach osobowych, szczególnie na sezon zimowy. Bieżnik kierunkowy najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe czy wodę. Dzięki temu możliwe jest zapanowanie nad samochodem w trudnych warunkach pogodowych. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się także bardzo atrakcyjnym wyglądem i doskonałym prowadzeniem podczas jazdy na wprost. Opony kierunkowe można spotkać w wielu typach samochodów – od małych miejskich po mocne o sportowym charakterze.
Napisy "75" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 387 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Falken Eurowinter HS01 155/70 R13 należy do grupy opon zimowych. Budowa bieżnika dostosowana do zróżnicowanych warunków pogodowych oraz specjalna mieszanka gumowa to cechy charakterystyczne opon zimowych. Dzięki większej zawartości krzemionki, ogumienie zimowe nie twardnieje w niskich temperaturach zapewniając odpowiednią elastyczność, a co za tym idzie, przyczepność w warunkach pogodowych typowych dla tej pory roku. Agresywny bieżnik pełen nacięć i lameli efektywnie odprowadza wodę, błoto i śnieg, sprawiając że przyczepność podczas ruszania, hamowania oraz dynamicznej jazdy pozostaje na wysokim poziomie.
Gwarancja na opony udzielana przez producenta, pozwala odzyskać koszty zakupu w przypadku wykrycia wady produkcyjnej lub materiałowej. Należy jednak pamiętać, że im dłuższy czas minie od zakupu opony, tym trudniej uzyskać pozytywne rozpatrzenie reklamacji ze względu na to, że ogumienie ulega naturalnemu zużyciu. W przypadku opon Falken, producent udziela gwarancji na okres 5 lat od daty produkcji. Są spod niej jednak wyłączone wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania i techniki jazdy, a także niewłaściwego montażu i demontażu opon.
Dzięki opiniom na temat poszczególnych modeli opon, które kierowcy zamieszczają w Internecie, wszyscy szukający ogumienia do swojego auta mają ułatwione zadanie. Recenzje pozwalają na sprawdzenie, jak różne modele zachowują się podczas użytkowania i jakie parametry gwarantują po dłuższej eksploatacji. O oponach zimowych Falken kierowcy wypowiadają się tak: "stabilne na każdej nawierzchni - zarówno podczas deszczu, jak i na błocie pośniegowym", "jestem pozytywnie zaskoczony ich wysoką jakością, na pewno kupię opony tej marki ponownie".
W testach opon zimowych sprawdzane są osiągi różnych modeli opon w takich zakresach, jak hamowanie na mokrej nawierzchni, przyczepność na śniegu i lodzie, komfort jazdy czy zużycie bieżnika. Opony klasy średniej Falken są chętnie testowane w sprawdzianach przeprowadzanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Przykładowo, Falken Eurowinter HS01 był testowany przez szereg organizacji, plasując się w rankingach często wyżej niż opony klasy premium. Zajął 5 miejsce w sprawdzianie opon zimowych zorganizowanym przez Auto Express, a także 7 miejsce w teście ADAC w 2019 roku.
Wyniki dotyczą modelu Eurowinter HS01.
Zobacz inne określenia opon Falken Eurowinter HS01 155/70 R13 75T (EB70). Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Falken), indeksów (75T), rozmiaru (155/70 R13), modelu (Eurowinter HS01) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 155 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 75T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Minerva, Falken, Nokian oraz Hankook – kosztujące od 106 do 195 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, bony Sodexo, bilety na zawody żużlowe, kubki termiczne lub pamięci przenośne USB.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Falken to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Credite Agricole oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Falken w rozmiarze 155/70 R13 (75T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 118 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 472 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 45 (12 rat) do 241 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 241 zł | 482 zł | 10 zł |
4 | 123 zł | 492 zł | 20 zł |
6 | 84 zł | 504 zł | 32 zł |
8 | 64 zł | 512 zł | 40 zł |
10 | 52 zł | 520 zł | 48 zł |
12 | 45 zł | 540 zł | 68 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Eurowinter HS01 mogą być m.in. preparaty do mycia felg, worki do opon, podkładki antypoślizgowe pod telefon oraz ramki do tablic rejestracyjnych.