Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami całorocznymi firmy Imperial w rozmiarze 215/55R16. Zobacz gdzie kupić opony All Season Driver w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "97 W XL" w nazwie opony?
Imperial All Season Driver w rozmiarze 215/55 R16 97W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). IF257 oraz 5420068628278 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | IF257 |
EAN | 5420068628278 |
Producent | Imperial |
Koncern | grupa Deldo |
Siedziba | Belgia |
Klasa | budżetowa |
Model | All Season Driver |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="55" diameter="16"]215/55 R16[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 118,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 97 |
Maksymalna nośność | 730 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Imperial All Season Driver 215/55 R16 97W XL |
Opis opony Imperial All Season Driver w pigułce. Producentem opon jest marka Imperial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Imperial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik All Season Driver ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Imperial All Season Driver 215/55 R16 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Ford C-MAX (II FL), Audi A4 (B7), Peugeot 308 (T7), Volvo S60 (II), Alfa Romeo 159 (I) czy Citroen Berlingo (II). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Imperial All Season Driver 215/55 R16 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 215/55 R16 opon Imperial All Season Driver należy czytać następująco: szerokość 215 mm, wysokość profilu 55 (jako procent z szerokości, czyli 118,25 mm) i średnica 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Imperial All Season Driver 215/55 R16 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 97 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 730 kg).
All Season Driver w rozmiarze 215/55 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Opony firmy Imperial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej wybierane przez kierowców mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności. Bardzo często opony klasy ekonomicznej korzystają ze starszych rozwiązań technologicznych w porównaniu do marek klasy średniej czy premium, ale także oferują dobry poziom osiągów w różnych obszarach. Najczęściej wybierane marki opon klasy ekonomicznej to Imperial, Sava, Neolin, Dayton, Barum, Zeetex i Premiorri.
Unijna etykieta to obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej oznaczenie informujące o parametrach sprzedawanych opon. Jej zadaniem jest pomoc kierowcom w wyborze modelu, który będzie zoptymalizowany pod kątem różnych osiągów. Etykiety informują o poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, zużyciu paliwa, a także zachowaniu na mokrej nawierzchni. Dzięki porównaniu poszczególnych etykiet, a także cenie różnych modeli ogumienia, kierowca może wybrać opony najbardziej dopasowane do jego potrzeb i możliwości finansowych. Zobacz jak prezentują się oceny opon Imperial All Season Driver 215/55R16 97W na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających kryteria - opony 215/55 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 31 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Jeżeli zależy ci na komfortowej jeździe i chcesz, aby twój samochód był jak najmniej uciążliwy dla środowiska, zwróć uwagę na hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas eksploatacji. Warto porównać poszczególne modele między sobą w zakresie tego parametru. To proste - oznaczenie głośności znajdziesz na unijnej etykiecie, gdzie określana jest w decybelach i przedstawiana za pomocą piktogramu obejmującego trzy fale. Jak go odczytać? Opony z jedną falą są najcichsze, podczas gdy te z zaznaczonymi trzema falami generują największy hałas w czasie jazdy.
Imperial to opony klasy ekonomicznej cenione przez kierowców na całym świecie. Szczególnie dobrze sprawdzają się na krótkich trasach i podczas jazdy w mieście. Ich zalety to przede wszystkim zrównoważone osiągi w różnych warunkach pogodowych i drogowych, bezpieczeństwo użytkowania, a także wyjątkowo korzystna cena. Te chińskie opony zostały stworzone na podstawie europejskiej myśli technologicznej, dzięki czemu doskonale odpowiadają na potrzeby użytkowników, zarówno podczas jazdy latem, jak i zimą.
Model All Season Driver (Imperial) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony wyposażone w bieżnik kierunkowy charakteryzują się rowkami skośnymi, które biegną w kierunku centrum opony oraz szerokimi rowkami obwodowymi. Taka rzeźba przypomina kształtem literę "V" lub "U", a ogumienie w nią wyposażone należy zamontować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" na ścianie bocznej). Do największych zalet opon kierunkowych należy znakomite odprowadzanie wody (a także błota pośniegowego i śniegu w przypadku zimowych). Omawiana rzeźba jest spotykana wśród modeli wszystkich klas na lato, zimę lub całorocznych.
Napisy "97" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Imperial All Season Driver 215/55 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to uniwersalne rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane osiągi zarówno latem, jak i zimą. Szczególnie zadowoleni z nich będą kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i jeżdżą głównie w mieście. Ogumienie wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie, ponieważ stworzone są z mieszanki gumowej zachowującej się najlepiej w umiarkowanych temperaturach, a bieżnik łączy w sobie najważniejsze cechy bieżnika letniego i zimowego, zapewniając dobre prowadzenie w różnych warunkach pogodowych.
Zastanawiasz się nad reklamowaniem uszkodzonej opony? To dobry pomysł w przypadku wykrycia wady fabrycznej ogumienia. Musisz przy tym pamiętać, że opony to produkt, który ulega naturalnemu zużyciu, dlatego im szybciej zgłosisz sprzedawcy wystąpienie usterki, tym większa szansa na pozytywne i sprawne rozstrzygnięcie sprawy. Okresy gwarancyjne mogą się różnić w zależności od wytycznych producenta. W przypadku opon klasy budżetowej Imperial, firma udziela pełnej gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon Imperial All Season Driver 215/55 R16 97W XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), modelu (All Season Driver), indeksów (97W XL), nazwy producenta (Imperial) oraz rozmiaru (215/55 R16) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 97W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", foteliki samochodowe, karty przedpłacone oraz wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Imperial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-56% od ceny detalicznej.
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All Season Driver mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, montaż w serwisie, mierniki grubości bieżnika czy środki do konserwacji opon.