Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Imperial w rozmiarze 225/45R18. Zobacz gdzie kupić opony All Season Driver w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "95 W XL" w nazwie opony?
Imperial All Season Driver w rozmiarze 225/45 R18 95W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). IF279 oraz 5420068628490 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | IF279 |
EAN | 5420068628490 |
Producent | Imperial |
Koncern | grupa Deldo |
Siedziba | Belgia |
Klasa | budżetowa |
Model | All Season Driver |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="225" profile="45" diameter="18"]225/45 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 101,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 95 |
Maksymalna nośność | 690 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Imperial All Season Driver 225/45 R18 95W XL |
Opis opony Imperial All Season Driver w pigułce. Producentem opon jest marka Imperial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Imperial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik All Season Driver ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona całoroczna Imperial All Season Driver 225/45 R18 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu BMW Seria 3 (F30), BMW Seria 3 (F30 FL), Peugeot 3008 (I), Opel Insignia (A) czy Mercedes Klasa C (205) i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę C podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę B za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 71 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony całoroczne Imperial All Season Driver 225/45 R18 mają indeks nośności 95, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 690 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 270 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości W.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon wielosezonowych Imperial All Season Driver? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 225/45 R18 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 225 mm (22,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 45% z 225, czyli 101,25 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 18 cali.
All Season Driver w rozmiarze 225/45 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony firmy Imperial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej wybierane przez kierowców mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności. Bardzo często opony klasy ekonomicznej korzystają ze starszych rozwiązań technologicznych w porównaniu do marek klasy średniej czy premium, ale także oferują dobry poziom osiągów w różnych obszarach. Najczęściej wybierane marki opon klasy ekonomicznej to Imperial, Premiorri, Achilles, Matador, Riken, Kormoran i Apollo.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Imperial All Season Driver 225/45R18 95W na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony All Season Driver (model) oraz 18 cali (średnica).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to jeden z parametrów wykazywanych na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Skala opisuje długość hamowania, gdzie litera A określa drogę najkrótszą, a F najdłuższą (kategorie D i G są puste przy oponach do aut osobowych). To bardzo ważny parametr, który może wpłynąć na decyzję zakupową kierowcy wybierającego nowe opony swojego auta - przyczepność bezpośrednio decyduje o bezpieczeństwie jazdy. Należy pamiętać, że różnica między skrajnymi klasami (A i F) może wynosić aż 18 metrów. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających wytyczne - opony 225/45 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska.
Opony Imperial charakteryzują się niewygórowaną ceną, dobrymi parametrami w zakresie bezpieczeństwa oraz zrównoważonymi osiągami. Ta marka zaliczana do klasy ekonomicznej pochodzi z Chin, a obecnie trafia do kierowców z niemal 50 krajów na całym świecie. Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii i oparciu produkcji o europejską myśl technologiczną, opony Imperial spełniają oczekiwania użytkowników i zdobywają coraz większą popularność wśród kierowców szukających niedrogich i bezpiecznych opon.
Model All Season Driver (Imperial) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Rzeźba opon kierunkowych przypomina literę V. Taki bieżnik sprawia, że woda i błoto pośniegowe są sprawnie i efektywnie odprowadzane spod opony zapewniając stabilne prowadzenie nawet podczas niesprzyjającej pogody. Taki atrakcyjny, dynamiczny wygląd bieżnika to także inne zalety - pewna jazda na suchej nawierzchni, a ponadto niższe opory toczenia, co przekłada się na zmniejszenie ilości spalanej benzyny. Należy pamiętać, że montując takie opony, ich kierunek toczenia musi być zgodny z kierunkiem ruchu samochodu, co zaznaczono strzałką na ogumieniu.
Napisy "95" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 690 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Imperial All Season Driver 225/45 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne, zwane też wielosezonowymi, polecane są kierowcom, którzy mieszkają w miejscu o łagodnym klimacie (zima bez dużych mrozów, lato bez upałów). Ich właściwości stanowią kompromis pomiędzy osiągami opon letnich i zimowych. Opony całoroczne przystosowane są do jazdy na śniegu (świadczy o tym symbol trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Ich bieżnik często dzieli na dwie strefy – bardziej zimową z lamelami i letnią. Opony całoroczne w nazwie mają zwykle skojarzenie z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Jak wygląda proces reklamacji opon Imperial? Podobnie jak ogumienia innych producentów - w przypadku zauważenia wady opony należy jak najszybciej zgłosić ją sprzedawcy. To niezwykle istotne, ponieważ ze względu na naturalne zużywanie się opony, udowodnienie fabrycznej usterki opony (a tylko takie są uznawane podczas reklamacji) bywa trudne. Producent opon Imperial udziela na swoje produkty gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu. Warto skorzystać ze swojego prawa, gdy zauważymy fabryczne wady mogące negatywnie wpływać na bezpieczeństwo jazdy.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon Imperial All Season Driver 225/45 R18 95W XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (All Season Driver), sezonu (opony całoroczne), indeksów (95W XL), rozmiaru (225/45 R18) oraz nazwy producenta (Imperial) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 45 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 95W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, bony Sodexo, assistance 24/7, bilety na mecze piłkarskie lub oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Imperial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-55% od ceny detalicznej.
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All Season Driver mogą być m.in. montaż w serwisie, środki do konserwacji opon, worki do opon lub ubezpieczenie opon.